آرشیف

2016-9-22

محمدگل پویا

صلح و امنیت نیاز بشر است !

صلح ضامن سعادت، پیشرفت و ترقی است !

زنده گی،کار و صلح هر سه با هم وابسته میباشند. طوریکه برای زنده گی کردن ضرورت به کار است که اگر کار نباشد زنده گی به پیشبرده نمیشود و جریان زنده گی لطمه دار خواهد شد و فقر بیکاری اوج خواهند گرفت .
بخاطر ادامه دادن کار و زنده گی به صلح و امنیت نیاز است پس نخست باید در یک جامعه صلح وجود داشته باشد تا در آن جامعه شهروندان بتوانند کار و تلاش نمایند و بوسیله کار معیشت زنده گی خود را تامین کنند، بنا صلح اگر نباشد زمینه برای هیچ کدام ازین دو مساعد نخواهد بود.                                     
انسان زمانی به ارزش واهمیت صلح ، امنیت ،آرامش و آسوده گی پی خواهد برد که در زنده گی خود با بدبختی،بی امنیتی،بی بندباری ، بی عدالتی و مشکلات اجتماعی روبرو شود.صلح بنیاد زنده گی انسانی را تشکیل میدهد.پیشرفت ،ترقی جامعه،آرامی،خوشی،و خوشبختی همه برای تحقق پیدا کردن نیاز به صلح دارند.
درجایکه صلح امنیت برقرار باشد ،انجا آرامی و خوشبختی است و جوانان ونوجوانان با خیال راحت میتوانند به درس تعلیم خود ادامه بدهند و همچنان درجایکه صلح باشد شهروندان آن دیار به مصروفیت های روزانه خود مشغول خواهند بود. درجایکه صلح و امنیت نباشد انجا زنده گی بشری به دگرگونی ، سردرگمی و اغتشاش مواجه خواهد شد، فقر ،بیکاری وبدبختی که عوامل بدبختی جامعه است به اوج خود خواهند رسید.شهر ها ویران و مکاتب نیز مسدود خواهند شد.در صورت عدم صلح در یک منطقه نادانی و بی سوادی اوج خواهد گرفت. و در میان مردم جای مهر و محبت را نفرت و بدبینی جای خواهد گرفت…..
پس ما جوانان همه مسئول هستیم که دست بدست هم بدهیم وبرای برقراری  صلح وامنیت وآرامش درکنار هم مبارزه وتلاش نمایم و بدبختی را ریشه کن نمایم .

ماصلح میخواهیم !
صلح خوشبختی میاورد!

محمدگل "پویا" فعال جامعه مدنی 
اول میزان 1395فیروزکوه- غور

صلح ضامن سعادت، پیشرفت و ترقی است !

صلح ضامن سعادت، پیشرفت و ترقی است !