آرشیف

2016-10-15

محمدگل پویا

شوونیسم هـــــــــای قرن 21!

عوامل بدبختی های افغانستان را از هر بعد که مورد بررسی بگیریم در میابیم که به نحو بستگی دارد به این چهره های متعصب :
از حکومت احمدشاه ابدالی شروع تا به امروز افغانستان شاهد خون ریزی ها ، قتل های رنجیره ای ، نفاق و بدبختی فروانی بوده و درکل میتوانیم گفت که هیچ روز خوب و فردای بهتر را افغان تجربه نکرده اند ، همین ها فاشیست های قرن بودند که برای سلطه گرایی ، فاشیستی و انحصار خواهی خود با استخبارات اجنبی ها معامله کردند و کشور را فروختند ، اگر با isi معامله کردند همین ها بودند و اگر ciaمعامله کردند و اگر حلقه غلامی و نوکری روس ، انگلیس و امریکا بگوش کردند باز هم از تبار همین فاشیست ها بود. برای اینکه قدرت را در انحصار خود داشته باشند، با ترفند های مختلف مردم ما را به خاک وخون کشاندند. تازمانکه اداره کشور در دست اینها باشد و این برتری خواهی ها و سلسله حکومتی سلطنتی این ها ادامه پیدا کند در افغانستان هیچگاهی صلح امنیت و آرامش دایمی نخواهد آمد .
اگر نگاه عمیق در ساختار حکومت فعلی داشته باشیم بازهم حکومت سلطنتی و قدرت در انحصاری اینها است. شايد این نقش بازي کردن ها در کل پيچيده تر از آن است كه انرا بتوان پيشبيني كرد. اما درین جا چيزيكه واضح و آشکار است آن است كه پروژه حذف اقوام و دسیسه ها علیه اقوام دیگر در تمام ابعاد بشكل وسیع و سيستماتيك جریان دارد و شخصیت ها که حقایق را برملا میکنند و درمقابل اینهمه ظلم و ستم قد علم میکنند به بهانه و به اشکال مختلف بر چسب زده و بدنام میشوند و همواره صدای مردم خفه میشود .
اگر ترکیب اقوام دیگر در حکومت سهم دارند فقط سمبولیک هستند و هیچ صلاحیت اجرایی و قدرتی سیاسی ندارند .
غنی و اتمر هر چی بخواهند به مشوره کرزی  میکنند و هیچ کسی نیست مانع اراده آنها شود. طالب و داعش را اگر ریشه یابی کنیم سری نخ در دست همین عالی جناب ها است و اداره کشور همچنان .
من متعصب نیستم و اقوام افغانستان را همه را باهم برادر برابر میدانم اما با بیان حقایق وجدانم راحت میشود مرا بیشتر از همه کشتن صدها هموطن بی گناه ما در گوشه و کنار افغانستان رنج میدهد‌.  تاکی مردم ما قربانی اهداف شوم متعصبان قرن ۲۱ شود آخر این ملت هم خدای دارد شاید روزی از شما بازخواست شود دیگر فریب تاکی؟!
پس مسئولیت ما است که مردم را آگاه بسازیم که ملت در تصمیم گیری های حکومت سهم بگیرند و با رای مردم معامله صورت نگیرد و همه برای برقراری عدالت اجتماعی که همانا سهیم شدن تمام اقوام افغانستان در ساختار حکومت است، تلاش نماییم. بس است دیگر ما از محرومیت و محدودیت خسته ایم ما افغانستان آباد، متحد و یکپارچه، برادر و برادر و زندگی در سایه ی عدالت میخواهیم تا باشد که  آرامش و ثبات دایمی در کشور عزیز ما  تامین گردد.
محمدگل " پویا " فعال جامعه مدنی 
۲۴ میزان ۱۳۹۵ غور – فیروزکوه
 

شوونیسم های قرن 21! شوونیسم های قرن 21!