آرشیف

2020-6-21

احمد سعیدی

سناریوی ترور زلمی خلیلزاد

بعضی از رسانه های بیرونی موضوعی را بخاطر ترور زلمی خلیل زاد مطرح کرده اند، که در آن طالبان میگویند که ما اشخاصی را گرفتار نموده ایم که پلان ترور زلمی خلیل زاد را داشتند. در واقع تا هنوز معلوم نیست که این یک حقیقت است و یا یک سناریوی ساخته و بافته ی آی اس آی.
باور من اینست که ترور آقای خلیل زاد هرگز حقیقت ندارد، با ساخت این سناریو آی اس آی و طالبان میخواهند که از یکطرف اعتماد امریکایی ها را بدست آورند و از طرف دیگر میخواهند به خلیل زاد وانمود کنند که ما دوست شما هستیم.
همچنان در ارتباط به این طرح، طالبان اتهاماتی را علیه رحمت الله نبیل نیز وارد نموده اند. به باور من آنچه که در مورد رحمت الله نبیل گفته میشود کاملآ بی بنیاد و بی اساس است؛ رحمت الله نبیل یک شخصیت دلسوز، وفادار به افغانستان است. هر توطئه و تهمتی را که اشخاص و افراد علیه نبیل به زبان میآورند ساخته و بافته آی اس آی پاکستان است چون طالب مزدور آی اس آی است… از طریق اداره آی اس آی میخواهد به نحوی شخصیت برجسته، محترم و کارزماتیک رحمت الله نبیل را خدشه دار سازند. آقای نبیل بارها از دست داشتن آی اس آی پاکستان در ویرانی افغانستان و جاسوسی و مزدوری طالبان پرده برداشته است. مردم افغانستان و دنیا آقای نبیل را میشناسند که یک شخصیت اصولی، آگاه، با درک و وطندوست است. باز هم تاکید میکنم هر تهمتی که به آقای نبیل بسته میشود تهمتی است که آی اس آی طراحی میکند و مزدوران آی اس آی در داخل و خارج آن را انتشار میدهند.