X

آرشیف

سخنی چند با جوانان!جوان کیست ، رسالت اش چیست؟

بنام خداوند توانا

فرهیخته گان گرامی جوانان معزز، فعالین مدنی و رسانه ای سلام هایم را پذیرا شوید!
جوانان سرمایه های مادی و معنوی امروز و فردای جامعه هستند و هر فرد در مقابل خود، خانواده و جامعه ی خویش مسئول است. تفکر، مثبت گرایی و همگانی اندیشی، مبارزه علیه تعصب های قومی زبانی ،سمتی، تحقق آزادی بیان مطابق قانون، از مسوولیت های کنونی و حق هر فرد میباشد.
متاسفانه که گروه ی از جوانان از این وجایب خود آگاهی درست ندارند و گاهی از طریق شبکه های اجتماعی، افرادی را می بینیم که بخاطر حمایت و یا مخالفت با کسی کرامت و شرافت انسانی زیر پا نموده و حرف های توهین آمیزی در حوزه ی حریم شخصی افراد در فشانی میکنند و نام اش آزادی بیان گذاشته، هر چرند را برحق می پندارند که این عمل شان آیینه ی پندار و شخصیت خود شان بیش نیست.
جوانان عزیز بیایید به تمام تبعیض های موجود، نه بگوییم و فراتر از قوم و قبیله، زبان و مذهب بیندیشیم و متوجه دسیسه های بیرونی ها باشیم ، اجازه ندهیم که اهداف شوم بیگانه ها تحقق یافته و فرهنگ مخرب شان بالای ما تحمیل شود. بیایید دست بدست هم داده مثل یک مشت واحد برعلیه بی بندباری ها ، حق تلفی ها مبارزه کنیم و اجازه ندهیم گروه های مخالف با افکار افراطی خود اذهان عامه را مغشوش کنند و جامعه ی ما را بطرف جهالت و گمراهی سوق دهند، این رسالت ماست که علیه حق تلفی ها موجود مبارزه کنیم و هرگونه اعمال ضد انسانی و ضد اسلامی هراس افگنان ،دشمنان صلح ،ثبات مردم افغانستان را محکوم نماییم! بیائید نیرو وتوانایی خود را علیه تحقیر و توهین یکدیگر استفاده نکنیم ؛ بلکه دست به دست هم داده برای نجات جامعه و مردم خود از بدبختی و مشکلات ها مبارزات پیگیر نمایم!
جوانان امروز رهبران فردای کشور هستند چشم امید جامعه و مردم افغانستان بطرف جوانان رسالتمند و با شهامت باز میشود.
پس ما باید به افراد استفاده جو وفرصت طلب اجازه ندهیم که از احساس پاک جوانان و ازنام جوانان غور به نفع شخصی خود استفاده نمایند. همه باهم مانند یک مشت کوبنده، دست آنعده افرادی را – که همیشه از نام جوانان و جوان بودن استفاده کردند- قطع نماییم .
بائید فرهنگ یکدیگر پذیری را نهادینه بسازیم و برای اتحاد، اتفاف، وحدت وهمدیگر پذیری جوانان غور تلاش نمائیم!
بیائید فراتر از مسایلی قومی ، قبیلوی، زبانی فکر نمائیم و برای آوردن صلح وامنیت دو بدوش دولت خود تلاش نموده و تمام نیروی و داشته های معنوی خود برای تحقق عدالت اجتماعی به مصرف برسانیم.
ارادتمند شما
محمدگل "پویا"
فعال جامعه مدنی
غور-فیروزکوه 17حوت 94

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.