X

آرشیف

زنــدگینامه شهریــــــــار شرق:

 

شهریار شرق در اسد 1368 در یک خانواده مرفه و متنفذ در روستای شینه دولتیارچشم به جهان گشود. مکتب را در لیسه سلطان علاوالدین غوری به پایان رساند و جهت ادامه تحصیل عازیم هند گردید.درسال 1391 از رشته سیاست و مدیریت دولتی پوهنتون پونه به درجه اعلا فارغ التحصیل گردید.

زندگینامه شهریار شرق

اندیشه و عشق او به انسان فراتر از مرزهای جغرافیایی و نژادی بود و همیشه بدان تاکید داشت .بارزترین ویژگی‌او را می‌توان روحیهء مبارزه جویی و آشتی ناپذیری با ظلم و استبداد در هر قیافه و شكل دانست. شهریارشرق طرفدار عدالت در بین همه اقشار جامعه بود و هیجگاهی در برابری بی عدالتی، فساد و حق تلفی سکوت نکرد.
شهریار شرق نقش قدرتمند در شکل دهی حرکات و فعالیت های مدنی در افغانستان به ویژه درغور داشت و در دوره مکتب و پوهنتون میخواست فرهنگ مدنی به شکل ساختاری در بین جامعه نهادینه شود اما حکومت فاسد به دستور جنایتکاران جنگی این فرصت را به او که سمبول شجاعت، انگیزه و افتخار بود ندادند و در یک توطئه مسلحانه و ناجوان مردانه شهریارراحوالی ساعت6 صبح 29 ثور 1392 به عمر 24 سالگی به شهادت رساندند.
انا لله و انا اليه راجعون

زندگینامه شهریار شرق

 

زندگینامه شهریار شرق

 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.