X

آرشیف

رفتار فاشیستی جمهوری اسلامی با مهاجرین افغانستانی محکوم است!
سپتامبر 12, 2016

جمهوری اسلامی در ادامه رفتارهای عمیقا نژاد‌پرستانه و ضد بشری علیه مهاجرین افغانستانی در ایران، در اقدامی جنایتکارانه، شماری از پناهجویان و مهاجرین افغانستانی را بعنوان "اتباع غیر مجاز"، دستگیر کرد و با چشم بند و دستان بسته در قفس ‌آهنی در کنار به اصطلاح مکشوفات کلانتری‌های شیراز به همراه مواد مخدر و مشرویات الکلی و غیره، درملاء عام به نمایش گذاشت.
 جمهوری اسلامی یکبار دیگر چهره واقعی داعشی و ضد بشری خود را به نمایش گذاشت. غیر مجاز خواندن کارگران مهاجر افغانستانی و خانواده‌هایشان، ممنوعیت اسکان آنها در ۱۶ استان و ۳۶ شهر ایران، محرومیت از تحصیل و اقامت تحصیلی در ۲۱ شهر، ممنوعیت هر نوع استخدام، معامله، حتی فروش مواد غذایی، ایاب و ذهاب، حمله و به آتش کشیدن منازل ‌آنها در یزد، ممنوعیت ورود به پارک‌ها و محیط‌های ورزشی، دستگیری و اعزام به اردوگاهها از جمله اردوگاه مخوف "سفید سنگ" مشهد، بی هویت و بی شناسنامه کردن صدها هزار کودک افغانستانی، حمله به معیشت کارگران افغانستانی و تحقیر دردناک آنان بخشی ار این تبعیض و خشونت سازمان یافته دولتی علیه این انسانهای شریف و زحمتکش است که برای کارفرمایان بیرحم "ایرانی" کوهی از ثروت آفریده‌اند. استفاده نظامی و گسیل به جبهه‌‌‌های جنگ در سوریه تحت عنوان "لشکر فاطمیون" با وعده اعطای اقامت، بخش دیگری از ترفند سوءاستفاده از آنان است.
 در قفس کردن مهاجرین افغانستانی و به نمایش گذاشتن آنان باید بعنوان یک جنایت و یک برخورد فاشیستی، توسط مردم آزادیخواه در سراسر جهان محکوم شود. سازمان ملل متحد و مجامع بین‌المللی، نهادها و تشکل‌‌های کارگری باید یه این اقدام جمهوری اسلامی وسیعا اعتراض کنند. عاملین این وحشی گری باید دستگیر و محاکمه شوند! مهاجرین افغانستانی باید از کلیه حقوق کامل شهروندی بدون هیج تمایز و تبعیضی برخوردار باشند.
 سران وحشی و ضد بشر جمهوری اسلامی پرونده ای سراپا جنایتکارانه از رفتارهای ضدبشری علیه مهاجرین افغانستانی تا دهها هزار قتل و پرونده قطوری از سرکوب و ترور و اسیدپاشی و دزدی و فساد و انواع و اقسام جنایت دارند. جمهوری اسلامی و داعش از یک تخم و ترکه اند. آبشخور آنها یکی است. اعمال و رفتارشان یکی است. باید آنها را در هم کوبید و جهان را از شر آنها رها کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۹ شهریور ۱۳۹۵، ۹ سپتامبر ۲۰۱۶

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.