X

آرشیف

دوسـتــــان خـــــــــــــوب

انتخاب دوستان خوب در زندگی انسان خیلی مهم است زیرا یک دوست خوب و واقعی همیشه انسان را به راه راست راهنمایی میکند کمی ها و کاستی ها و بدی هایی که داری برایت میگوید و به کارهای نیکو تشویق میکند و از شیوه های غلط و ناپسند تو را باز میدارد . میگویند انسان همیشه از روی دوستانش شناخته میشود ضرب المثل مشهوری است که اگر با ماه بشینی ماه شوی و اگر با دیگ بشینی سیاه این مثل همین مساله را میخواهد منعکس سازد . انسان ها گر چه به فامیل و خانواده هم بسیار وابسته هستند: اما آن صمیمیت و دوستی که بین دوستان برقرار میشود حتا گاهی اعضای خانواده نیزآنرا بدست داده نمیتوانند چرا که دوست دوست است و جایگاه خاصی دارد.
پیامبر بزرگ اسلام معلم بشریت حضرت محمد(ص) در مورد انتخاب دوستان فرموده است : که انسان چنان دوستی باید برای خود انتخاب کند که اگر به مسافرت برود بتواند خانه خویش را پیش او به امانت بگذارد . و همچنان پیامبر ما فرموده است که : مومن آیینه مومن است و این نکه در مورد دوستان نیز میباشد دوست خوب مثل یک الگو یا سرمشق نیز برای انسان شده میتواند و به خوشی و غم در تمام اوقات همراهت می باشد و کمک ات میکند . انسان ها باید دوستان خود را گاهی امتحان کنند که ببینند که آیا واقعا برایش دوست واقعی و خوب هستند یا خیر ؟ البته در این دور و زمانه دوست خوب و واقعی کم پیدا میشود و بسیار کس ها بیشتر به فکر منافع شخصی خود هستند . پس باید در انتخاب دوست بسیار محتاط بود تا بعد از انتخاب پشیمانی نکشید و به دوست خود افتخار کرد . 

پایان ..
هرات 10/2/1392
 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.