آرشیف

2018-3-19

afrotan

درختان این باغ همه تشنه اند !!!

درباره  نوروز، سرود جاویدان آفرینش !

الهی ! ما درخت های این باغ پژمرده و پامالِ تحجروزمستان ، همگی تشنه ایم ، تشنه ء باران ، به جوی های خشکی که از پای ما میگذارند مَنگر ، این جوی های بزرگ آب ندارند ، آب دارند امابه ریشه ء ما نه میرسند ، به ریشهء ما میرسند اما آب های شور و تلخ و آغشته بخون  اند ، ما همه درختان این باغ ، در کنار این جوی های پراز آب همچنان تشنه ایم ، آری تشنه ء بارانیم ! اگر در این نوروز که سرود جاودان آفرینش است ریشه های خشک و تشنه ما را سیراب نکنی تا دیر خشک خواهیم ماند . آری ! تا دیرو …….

https://www.youtube.com/watch?v=hOwOFGj87Co

هرچند سخن تازه و نو در باره نوروز این سرود جاویدان آفرینش دشوار است بویژه در روزگاری که جنازه تمدن وفرهنگ باستانی ما راصد ها سال است که برشانه های تحجر و خشونت به بیرون میبرندو پا های پوسیده تمدن و فرهنگ باستانی ما را برصفحات خونینی ازتاریخ می آویزانند. و می بینیم  که غولان وکانگسترهای شبه مذهبی چگونه برسرراه نوروزاین جشن آفرینش  نشسته اند ودهن ها را با فتوای های مسخ شده مذهبی بازکرده اند وخون خلق الله راکه نامی ازنوروز برزبان می آرند می مکند

https://www.youtube.com/watch?v=EOKgLGutJdU

هرچند نوروزبا قامت استوارهمه ساله برپا میشود و هرسال از آن سخن میرود ، بسیار گفته اند و بسیار شنیده اید پس به تکرار آن نیازی نبوده و نیست اما این بار اهریمن خونخوار که با حربه فقه تاریخی مذهبی آنهم با استناد بر روایات و احادیث سراپا جعلی و کاذب اما گاهی به زبان شبه منطقی و بکارگیریی ادبیات مدرن و فیلسوف مآبانه درمعرکه حضور می یابد .

https://www.youtube.com/watch?v=ATLm4GCOqVQ&t=2s

میگویند روزی یک  مرید پهلوان صفتی  از مریدان یک مرشد که حیات داشت در بیان کرامات مرشدش به صورت غلو آمیزی سخن میگفت و میگفت که مرشد من چنان کراماتی دارد که برای ادای نماز شب به آسمانها پرواز میکند و نمازشب را بصورت  جماعت در صف انبیأی کرام  می خواند !!، وقتی مردم محله ازکسی که وی  مرشداش  میخواند و هنوز حیات داشت پرسیدند که فلان مرید شما در باره کرامات ….شما چنین ابراز نظر میکند شما در این باره چه می گوئید ؟