آرشیف

2023-2-16

سلیمان کبیر نوری

خط قرمز مان باید انزوا، دفع و طرد قاطع طالبان از افغانستان باشد!

 

طالب یک پروژه ی خارجی و غیر قابل قبول برای مردم افغانستان است.

 

با سیر تحولات و بروز تراژیدی برنامه ریزی شده در افغانستان طی یک سال و اندی از جنایت تاریخی قرن بیست و یک زیر نام  ” توافقنامه ی دوحه” (تسلیمی جمهوری پوشالی زیر اشغال انگریز- امریکا و ناتو  به شبکه تروریستی طالبان، در راس پاکستان)، امروز، همه ی هموطنان در یک زندان واقعی گیر افتاده اند. همه گلیم غم و ماتم بر بستر ماتم سرای همیشگی خویش پهن کرده اند. زندان بانان همه از یک قوم و قبیله، یک زبان؛ فارغ التحصیلان مدرسه های دیو بندی، سلفی و انتحاری پروژه “آی  اس آی” تحت نظر  شبکه های اطلاعاتی خارجی اند.

قرار اعتراف بینظیر بوتو  نخست وزیر اسبق پاکستان که طی یک مصاحبه ای با روزنامه های لوموند دیپلوماتیک فرانسوی در سال 2001 به جهانیان اعلام داشت که:” طالبان-  پروژه انگلیسی، با مدیریت امریکا، تمویل مالی کشور های عربی حاشیه خلیج فارس و اجرا کننده ی این پروژه، ما”پاکستان”  بوده ایم”. بینظیر بوتو، فقط  پس از تهاجم امریکا به افغانستان در سال 2001 این اظهارت را به جهانیان اعلام داشت که گویا ما تنها مقصر نیستیم!

پیش از اینکه مردم افغانستان و مردمان جهان این یک سال تجارب آن چنانی را ببینند و لمس و درک کنند، کوه یخ عظیم و دهشتناک مزبور طی تویت کوتاهی به وسیله دونالد ترامپ اجاره دار آنوقت کاخ سفید امریکا که رئیس جمهور می خوانندش؛ نشان داده و بیان کرده شده بود، توجه فرمائید:

 

 

 

ادامه مطلب در اینجا