X

آرشیف

حرکت مدنی آقــــــــــای پژواک!

 

همه از چگونگی وضعیت در ولسوالی دولتیار غور در چند ماه گذشته به خوبی تمام آگاهی دارند و این را هم میدانند که در برابر تمام مظالم و بدبختی ها نه تنها حکومت ، بل همه اقشار جامعه دولتیار تحمل ، صبر و حوصله را پیشه خود ها ساختند ولی در آخرین تحلیل حکومت محلی مجبورا بخاطر احقاق حقه مردم مظلوم و بی دفاع که حامیان واقعی این نظام اند در چوکات قانون عمل نمود که متاسفانه به با خونریزی تمام شد، این در حالی بود که به اثر راه گیری ،دزدی و بی بندو باری شهریار و افرادش هر روز مسافرین لت و کوب میشد ، هرروز مریض جان خود را از دست میداد و هر لحظه گروگان گیری و غارت کار همیشگی وی شده بود، برای من بسیار شرم آور بود که خود را اهل جامعه دولتیار فکر میکردم و اهل قلم و سواد، شما بگویید منی که درس خواندم و منی که خود را به اصطلاح روشنفکر و نمیدانم چیز فهم محسوب میسازم، آیا این همه سیاه روزی و بدبختی شایسته ام است؟ آیا میتوانم فردا دم از جوان و روشنفکر و اهل قلم و رسانه و مدنی… بزنم؟ در حالیکه خودم (روز در جلد ملنگم ، شب پلنگ) شما شاهد خواهید بود که آقای پژواک در آوان کشته شدن شهریار برادرش از حرکت مدنی خود دم زد و قول داده بود که آن را ادامه خواهد داد ، بسیار وقت محدود از آن میگذرد متاسفانه نه تنها اینکه آمار خشونت از قوم و قبیله جناب ایشان خلاصی نیافت بل بر حرکت سیل آسای خود هنوز هم ادامه داد ، پژواک در یک پلان از قبل طرح شده که باید توسط برادرش گل احمد و همقطاران اخلال گرش عملی میگردید اینبار به تاریخ 24/3/1391 روزجمعه باز هم بر جان افراد بیگناه ، غریب و اهل معارف حمله برد و در نتیجه دو نفر را شهید و یک نفر شدیدا زخمی گردید، شما قضاوت کنید جناب پژواک همانطوریکه در پشت کار های نا مشروع شهریار دست داشت و میخواست از طریق زور و اعمال فشار بر مردم، فردا به چوکی خانه ملت بنشیند و قانون منع خشونت و یا هم رسانه های جمعی و مدنی… و نمیدانم چی تصویب کند!!! اینبار به قول بعضی ها توسط شهریار دوم میخواهد به همان اقدامات سابق اش ادامه بدهد، برایت شرم است و ننگین که بار نخست خواستی با ازدواج سیاسی به کرسی برسی که نرسیدی و اینبار میخواهی از طریق خونریزی و بر افروختن احساسات مردم به قدرت نا مشروع دست یابی که، ( این ره که تو میروی به ترکستان است).
آقای پژواک! اگر واقعا تو خود را روشنفکر ، اهل قلم و نمیدانم به ادعای خودت اهل مدنیت و مدنی می نامی و به راستی به آن باور داری چرا اولا خودت عملا به خشونت پایان نمیدهی؟ من فکر نکنم داد زدن به شورای امنیت ، زیر چپن وکیل خزیدن و یا چادر وکیله بوسیدن شما را به منزل مقصود برساند در حالیکه آنجا از مظلومیت به این در و آن در حرف میزنی ولی درغور به افرادت دستوری میدهی تا هرچه ره رو ، بیچاره و غریب به گیر شان آمد رحم نکنند و خون بریزند. این حرکت مدنی است ؟ آیا این مظلومیتت را نشان میدهد؟ ویا میخواهی به چشم کی خاک بزنی و حقیقت پوشی کنی؟
جناب پژواک! شهریار جوان بخاطر همین پلان های شومت که او از عواقب اش بی خبر بود و به اساس فرمایش جناب شما دست به مسایل که شایسته اش نبود میزد ، قربانی اهداف شوم خودت شد و برای جامعه تحصیل کرده غور ضایعه بزرگی پنداشته میشود.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.