X

آرشیف

حرف های با والی غور

جناب والی صاحب ! به شما بهتر معلوم است که مردم ولایت غور از هر لحاظ به محرومیت قرار داده شده است ، مردم ولایت غور به والیان پیشین همیشه مشوره داده اند تا در باب تأمین امنیت، حکومتداری خوب، حل منازعات داخلی، مبارزه علیه تروریزم و طالبان، بازسازی و نوسازی پروژه های عام المنفعه بخصوص ساختن بند برق و سرک مرکزی، بهبود وضعیت معارف و صحت توجۀ لازم صورت گیرد. شما در نخستین روز های آغاز به کار خود، مسئلۀ تأمین امنیت را بسیار جدی گرفته بودید که این طرز دید شما حمایت و پشتبانی اقشار مختلف جامعه را به همراه داشت، زیرا تروریستان و طالبان در جغرافیای ولایت غور بستر پیدا کرده و زنده گی را از هر لحاظ برای مردم ولایت غور و شرایط حکومتداری را برای مسؤلین دولتی و مأمورین دشوار کرده اند و از سوی دیگر والیان پیشین علاوه بر اینکه نتوانستند از این گذر نیک عبور کنند؛ دامن خود آنها در این آب ها تر شده بود. دست طالبان و تروریستان به خون کارمندان دولت و مردم بی دفاع این جغرافیا بار ها بار تر شده و مردم؛ سکوت دولت را در برابر جنایات آنها به معنی حمایت تعداد افراد دولت از تروریستان و یا ضعف و ناتوانی دولت در برابر جنایات آنها تعبیر کرده و می کنند. 
جناب والی صاحب ! مردم از شما می خواهند تا در باب حمایت از قانون و حکومتداری خوب از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نورزید ، حمایت از شما از قانون ؛ حمایت و پشتبانی همه جانبۀ رسانه ها ، علما ، اهل دولت و زن مردم این مرز و بوم از شما را به همراه خواهد داشت . 
جناب والی صاحب ! مردم از شما می خواهند تا دوست و دشمن دولت را در داخل و بیرون نظام تفکیک کنید و به هدف بهبود ادارۀ امور از توانایی های اقشار مختلف جامعه که حامی نظام هستند ؛ استفادۀ مؤثر و بجا صورت گیرد و درب مدارا را به روی دشمنان دولت ببندید. 
جناب والی صاحب ! فرصت خوب است که در کنار پولیس ، اردوی ملی و نیرو های امنیت ملی ؛ از مجاهدین که سابقۀ مقاومت در برابر طالب و تروریزم را داردند و افراد که به خاطر دفاع از خود و حمایت از تمام برنامه های دولت در برابر طالب و ترویزم تازه سلاح برداشته اند و سابقۀ هیچ نوع مخالفت با اقوام ساکن ولایت غور یا گروۀ دیگری را ندارند ، در باب تأمین امنیت استفادۀ مؤثر شود . 
جناب والی صاحب ! مردم ولایت غور آرزومند هستند تا در باب حمایت از قانون ، تأمین امنیت و حکومتداری خوب به مشاوره های سالم که از حدود قانون تجاوز نکند ؛ عمل شود ، اگر به خواست های افراد که همیشه منافع خود را در بی نظمی و ضعف نظام و لاقانونیت دیده اند ، گوش داده شود ؛ مدیریت اوضاع از دست خواهد رفت . زیرا هستند افراد که هر روز وساطت کنند تا فصلی از قوانین نافذه نقض شود و برای مدیران امور لازم نیست که برای هر مدعی که حقش تلف شده است ؛ بگوید : « من بنا به پا در میانی بزرگان قانون را نقض کرده ام ، شما بپذیرید» . 
جناب والی صاحب ! با در نظر داشت زودرس بودن زمستان در جغرافیای ولایت غور ؛ مردم آرزومند هستند تا قبل از اینکه زمین برف گیر شود ؛ علیه طالبان و تروریستان که در منطقۀ مرغاب و ولسوالی چهارسده در حال هسته گذاری هستند ؛ علما ، اهل معارف و مردم عامه را در مخالفت علیه نظام شستشوی مغزی می دهند ؛ عملیات تصفیوی صورت گیرد ، زیرا عملیات های تضعیف سازی که در ولسوالی های پسابند و دولتیار صورت گرفت ؛ هیچ گِرۀ از کار نگشود ، زیرا پیش بینی دولت این بود که بعد از عملیات ، طالبان تضعیف می شوند و به پروسۀ صلح می پیوندند ، اما دیدیم که هیچ طالبی به پروسۀ صلح نپیوست و با تجربۀ روحیه و تعهد نیرو های مشترک در جنگ ؛ بیشتر از پیش گستاخی می کنند ، جنگ های طالبان با پولیس دولتیار ، انفجار بم جاسازی شده در موتر سیکل در روز معلم ، عملیات های آنها در نقاط مختلف مرکز ، آتش زدن کانتینر ها در مسیر راۀ دولتیار – مرکز ، آتش زدن موتر سیکل های افراد بی دفاع در مناطق نرکوه – ربودن موتر کلینیک ولسوالی لعل و سرجنگل و ده ها گستاخی دیگر آنها به معنی این است که آنها مدیریت اوضاع را در خارج از ساحۀ شهر چغچران به خوبی در دست دارند و هر چه بخواهند ؛ می توانند انجام دهند .
جناب والی صاحب ! دولت در گذشته ضعف امکانات رزمی خود نسبت به امکانات مخالفین را بهانه می گرفت که تمام بهانه ها ، اکنون با حضور گستردۀ اردوی ملی ، امکانات پیشرفتۀ آنها هلیکوپتر های جنگی بصورت کُل برطرف گردیده است . 
جناب والی صاحب ! مردم ولایت غور از دولت برق می خواهند ، مردم ولایت غور آروزمند هستند تا کار اعمار بند برق بالای دریای هریرود که قبلاً پلان شده است ، عملاً آغاز شود ، مردم ولایت غور وعده های میان تهی دولت؛ در باب اعمار بند برق را بسیار شنیده اند ، از شما توقع دارند تا در هماهنگی با وکلای مردم ، دولت را وادار نمایید تا کار اعمار بند برق آغاز شود . 
جناب والی صاحب ! همانطوریکه شما در جریان هستید ، تعداد مکاتب در مناطق دور دست مرکز و ولسوالی های ولایت غور زیر تسلط طالبان واقع شده است و بنا به گفتۀ خود شما تمام امکانات و امتیازات مکاتب و معلمین آن مناطق مورد استفادۀ و بهره برداری مخالفین قرار میگیرد و در راۀ تجهیز نیرو های مخالف دولت مصرف می شود ، بناءً مردم ولایت غور از شما آرزومند هستند تا با استفاده از امکانات وسیع دولت و با استفاده از اقشار مختلف حامی دولت ، تلاش نمایید تا ساحت مقدس معارف و مکاتب از لوث وجود تروریستان و طالبان پاکسازی شود و زمینۀ تعلیم و تربیه برای اطفال که تاهنوز از نعمت سواد محروم اند ؛ مساعد شود . 
جناب والی صاحب ! مردم از شما توقع دارند تا حضور طالبان و تروریستان را به عنوان حقایق تلخ در جغرافیای ولایت غور بپذیرید و جنگ های طالبان و تروریستان که ساحۀ حکومت را تنگ ساخته و زمینۀ تعلیم و تربیه را برای دختران و پسران دانش آموز ، فرصت کار را برای دهقانان و دوکاندار و مأمور و معلم این سرزمین دشوار ساخته است ؛ به اختلافات داخلی مردم تعبیر نکنید ، زیرا حضور تروریستان خارجی در مناطق چهارسده و مرغاب که توسط مراجع مختلف مردمی و ارگان های کشفی دولتی به شما گزارش داده شده است ، شما و مسؤلین دولت از رأس تا قاعده نیز به حقانیت وجود آنها باورمند هستید . بناءً تعبیر فعالیت های تروریستان به اختلافات داخلی مردم ولایت غور ؛ حمایت مردم از دولت را از دست می دهد ، زیرا مردم ولایت غور از شما توقع دارند تا زمینه را مساعد بسازید تا هر شهروند در ساحۀ کاری خود حد اقل ، یکبار نفس آزاد بکشد ، تعبیر جنگ فعالیت های طالبان به تروریستان به اختلافات داخلی دل داغ دیدۀ هر زن بیوه ، طفل یتیم ، پدر و مادر درسوگ نشسته را به درد می آورد ، به درد آوردن دل مردم رنجدیده ، به ضعف نظام افزاید .

 

 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.