آرشیف

2021-2-6

جنگ ِ خلیج فارس با ترویج توهم‌های آخر زمانی

خاورمیانه انبار باروت شده‌ است ، میلیاردها دلار تسلیحات نظامی توسط کشورهای حوزه‌ ی خلیج فارس همچون عربستان ، قطر، بحرین ، شیخ نشینان امارات متحده عربی ، عمان و کویت خریداری شده است . آمریکا ناوها و کشتی های جنگی با بمب افکن های ب۵۲ در پایگاه‌های خود در کشورهای منطقه خلیج فارس و دریاهای نزدیک آن مستقر نموده است . سیاست آمریکا تسلط بر منطقه بنام دفاع از کشورهای حامی منافعش است .
از طرف دیگر با پدیده‌‌ ی نو " صلح ابراهیم " بین اسرائیل و کشورهای عربی حوزه‌ی خلیج فارس  سایه‌ ی این جنگ آشکارتر می‌گردد و اسرائیل در چند روز اخیر در صدد استقرار سامانه‌ ی موشکی دفاعی  بنام " گنبد آهنین " در مرز کشورهای عربی با ایران است .
آمریکا برای کمتر کردن هزینه‌ ی جنگ احتمالی با ایران به نیروهایی که می‌تواند مشکل ساز شود به امتیاز دهی پرداخته است از جمله در افغانستان با طالبان قرار داد صلح می‌بندد ! آمریکایی‌ ها طالبان را تروریست نمی‌ خوانند ، آنها را حمایت مالی  می‌کنند و دولت افغانستان زیر فشار سیاستمداران  آمریکایی ، هزاران دربندی طالب را  آزاد می‌کند .
 عربستان سعودی مانند ایران و ترکیه ادعای رهبری دنیای اسلام را دارد اما با نگاه مختصر به بافت جمعیتی اعراب می‌توان دید که از لحاظ استقلال ثبات چندانی ندارند  . برای نمونه در مملکت پادشاهی عربستان حقوق شهروندان اعم از سنی و شیعه و زنان آن کشور رعایت نمی‌شود و در این کشور به تبعیض‌ها بارها اعتراض شده است اما سرکوب شده‌اند حساسیت کشور ایران فقط روی شیعیان عربستان متمرکز بوده است، اگر چه مذهب شیعه در عربستان سعودی رسمیت ندارد و آنها را کافر و رافضی می‌خوانند، و همواره از طرف حکومت با فتوای مفتی یان سنی سرکوب شده‌اند ،با اینکه شیعه یان در اقلیت‌ هستند اما ساکن استانهای شرقی نفت خیز عربستان هستند که در صورت تجزیه کشور و مستقل شدن ، تمام چاه‌ های نفتی را در اختیار خواهند داشت . عربستان تامین کننده‌ ی منابع مالی سازمان‌های حقوق بشری در جهان است که این خود ضامن عدم محکومیت آن کشور است . عربستان زمانی که اعتراضات شیعیان بحرین را با ورود ادوات جنگی سنگین خود سرکوب کرد ، هیچ توجهی به اعتراضات سازمان‌های حقوق بشری نکرد ، نظام های دیگر کشورهای عربی هم پادشاهی اند و مورد اتهام بر رعایت نکردن حقوق بشر و دخالت در امور کشورها همچون افغانستان،  سوریه و یمن اند . قطر عربستان بزرگترین حامی مالی داعش و طالبان و دیگر جهادی‌ها سنی مذهبند . اما بنا بر سیاست تجارتی خود هیچگاه کشتار مسلمانان ایغور در چین و سرکوبی چچنی‌ها  را محکوم نکردند . حرفی از نسل کشی مسلمانان میانمار هم نزدند!
سقوط بغداد به منزله‌ی سقوط تمام اعراب بود ، صدام سیف قاطع – شمشیر برّنده – اعراب بود . در وضعیت شکننده‌ای  کشورهای عربی خلیج فارس ، با وجود سرمایه‌ی هنگفت حاصل از نفت ، هیچگاه نتوانستند ضامن صلح در منطقه شوند . برای حل اعتراضات یمن ، این کشور را در آستانه‌ی تجزیه به یمن شمالی و یمن جنوبی قرار داده اند.
جمهوری اسلامی ایران با ادعای رهبری جهان اسلام در تلاش برای اعمال سیاست خویش بر کشورهای مسلمان منطقه است ، شبه نظامیان شیعه در عراق را حمایت و رهبری می‌کند ، حماس و حزب‌ الله را در زیر چتر حمایتی خویش دارد ، تسلیحات جنگی و لجستگی با مشاوران نظامی به یمن می‌فرستد . برای حفظ بشار اسد از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند  و حضور نظامی فعال دارد که با وجود شواهد انکار ناپذیر ، سقوط حکومت بعث در سوریه در هنگامه‌ی بهار عربی حتمی بود اما دخالت ایران مانع آن شد .  ایران از مهاجران افغانستان در آن کشور لشکر فاطمیون را بنیان نهاد که برای بقای بشار از آنها بهره می‌برد .همچنین لشکر زینبیون – شیعیان پاکستانی – هم سازماندهی کرد و همه را زیر نام مدافعان حرم به سوریه فرستاد . طالبان را حمایت تسلیحاتی و مالی می‌کند ، امروزه هم وزارت خارجه ایران ، روسای بلند پایه طالبان را به ایران دعوت می‌کند  اگر چه از قبل ایران مکان امن رهبران القاعده بوده و طالبان در مشهد دفتر دارد . سیاست جنگ افروزی ایران ایجاب می‌کند که ادعا ‌کند طالبان مصمم در مبارزه با آمریکایی ها هستند ! و دستهای خون آلود طالب را در کشتار مردم بی‌ دفاع افغانستان را نادیده گیرند . محکومیت دیپلمات ایرانی در بلژیک ، معرف همان سیاست تروریستی حاکمان جمهوری اسلامی ایران را آشکار می‌کند .
از هفتاد سال گذشته  تا کنون کمتر ملتی همچون ملت ایران دیده می‌شود که چندین بار دست به انقلاب زده باشد ، در دهه‌های اخیر هم بارها برای اصلاح یا سرنگونی حکومت به میدان آمدند اما به شیوه‌ی خشن کم سابقه‌ای در جهان سرکوب می‌شوند و حرکت اعتراضی آنها به خون می‌نشیند. جمهوری اسلامی ایران در کشتار مردم خود هیچ ابایی ندارد ، بدترین حالت ممکن برای مهاجران میلیونی افغانها در ایران آن خواهد بود که رژیم ایران با لشکریان فاطمیون ، اعتراضات  مردمی را به خاک و خون بکشد که بذر تنفر و انزجار مردم ایران از افغانی‌های مهاجر را کشت کند . نمونه بارز آن در یوگوسلاوی سابق که بوسنیایی‌ها برای کمک به آلمانی ها دست به سرکوب صربها زدند که بعد از مرگ تیتو ، صرب ها به تلافی آن ، اقدام به قتل و عام بوسنیایی‌ها کردند .
 ایران اکنون از برجام خارج شده است و شرط بازگشت خود را منوط به برداشته شدن تمام تحریم‌های وضع شده‌ی دولت مردان آمریکایی‌ علیه آن کشور اعلام کرده‌ است . غربی‌ها نگرانند که ایران صاحب سلاح هسته‌ای شود . از طرف دیگر نگرانی کشورهای عربی  هم در قدرت یافتن ایران و تاثیر اعمال قدرتش بر منطقه  و همچنین ترس اسرائیل از حکومت ایدئولوژیکی ایران در مقابل خود است که شعارش نابودی اسرائیل است . حکومت ایدئولوژیکی ایران با توجه به باورهای خود و از طرف دیگر اطمینان نداشتن مرجع تصمیم گیری نسبت به تعهدات غربی‌ها ، این امکان را می‌دهد که ایرانیان علاقه‌ای به بازگشت به برجام را نداشته باشند و این عامل بروز جنگ درمنطقه با حمله اسرائیل و تداخل نظامی آمریکا باشد .
اسرائیل با واژه‌ی صلح ابراهیم – وحدت ادیان ابراهیمی – با کشورهای عربی ، فصل تازه‌ای از روابط حسنه و هم پیمانی با آنها را به وجود آورد که سیاست‌ خارجی ایران عامل مؤثر ایجاد این روابط بود .
حاکمان ایرانی از بدو انقلاب ۵۷ در ایران ، همواره بحث ظهور مهدی را می‌کنند و معتقدند که پرچم جمهوری اسلامی ایران را به دست صاحب امر می‌دهند _ اگرچه در کتاب‌های خود ذکر احادیثی می‌کنند که هنگام ظهور آن بزرگوار پرچم حقی بر زمین نیست ! _ . امروزه رسانه‌های ایران در صدد قبولاندن زمانه نزدیک خروج است و رهبران ایرانی هم سیّدهای خراسانی و حسنی هستند که زمینه‌ی آمدن موعود را فراهم می‌کنند . حتی خامنه‌ای در این اواخر با استناد آیه‌ی ۵ سوره قصص – وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ «5» و می خواهیم منت بگذاریم بر کسانی که مستضعف‌اند در زمین ، قرار دهیم امام را در میانشان و آنها را وارث زمین کنیم – عملا ً با تغییر معنای مستضعفین ، خود را ائمه‌ی وارث زمین خوانند ۱. آیا می‌توانند مانند  مهدی سودانی عمل کنند ؟
موضوع موعودگرایی در دیگر ادیان ابراهیمی ، مانند اسلام ، رایج است . که در مقاله ‌ای تحقیقی به نام " منجی در ادیان ابراهیمی ( اسلام و مسیحیت و يهود ) به طور مفصل نگاشته‌ام .۲
اما آنچه حائز اهمیت است مسلمانان معتقد به موعود ، جسته و گسیخته این بحث را مطرح می‌کنند و خیلی از واقعیت‌های اشاره شده‌ی آن را پنهان و حتی کتمان می‌کنند ! مکان ابراهیم را  گمُ شده نشان می‌دهند . آیا کسی می‌پذیرد که در یهود آشکارا به مکان موعود اشاره شود اما در اسلام مبهم باشد ؟! پس موعود در سه دین ابراهیمی چگونه بحث شده است ؟
در سوره اسراء آمده است : وَقَضَیْنَا‌ إِلَى‌ بَنِی‌ إسْرائِیلَ‌ فِی‌ الْکِتَابِ‌ لَتُفْسِدُنَّ ‌فِی‌ الأرْضِ‌ مَرَّتَیْنِ ‌وَلَتَعْلُنَّ‌ عُلُوًّا‌ کَبِیرًا ﴿۴﴾ فَإِذَا ‌جَاءَ ‌وَعْدُ ‌أُولاهُمَا ‌‌بَعَثْنَا‌ عَلَیْکُمْ ‌‌عِبَادًا لَنَا أُولِی‌‌ بَأْسٍ‌‌ شَدِیدٍ‌ فَجَاسُوا‌ خِلالَ‌‌ الدِّیَارِ وَکَانَ ‌وَعْدًا مَفْعُولا ﴿۵﴾ ثُمَّ‌ ‌رَدَدْنَا لَکُمُ‌ الْکَرَّهَ‌ عَلَیْهِمْ وَأَمْدَدْنَاکُمْ‌ بِأَمْوَالٍ‌ وَبَنِینَ‌ وَجَعَلْنَاکُمْ‌ أَکْثَرَ نَفِیرًا ﴿۶﴾ إِنْ ‌أَحْسَنْتُمْ‌ أَحْسَنْتُمْ‌ لأنْفُسِکُمْ وَإِنْ‌ أَسَأْتُمْ ‌فَلَهَا ‌فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ‌ الآخِرَهِ‌ لِیَسُوءُوا وُجُوهَکُمْ‌ وَلِیَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ کَمَا دَخَلُوهُ‌ أَوَّلَ‌ مَرَّهٍ وَلِیُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا‌ تَتْبِیرًا ﴿٧﴾  
وتقدیر‌ کردیم‌ بر بنی‌ اسرائیل‌ در کتاب‌‌ که ‌دو بار در زمین‌‌‌ فساد می‌کنند و طغیان‌‌ بزرگی‌‌ مرتکب ‌‌می‌شوند (۴) وقتی‌‌ وعده‌ی‌‌ اول‌‌ انجام‌‌ گرفت‌‌ بندگان ‌‌خود را که‌‌ سخت‌‌ جنگجویند با آنها روبرو میکنیم ‌‌که ‌‌سرزمین‌‌ آنها زیر پا می‌گذارند و آن ‌‌وعده ‌‌انجام ‌‌خواهد شد (۵) . _ قریب ۵۷۰ سال بعد از نزول آیه کوردها با رهبری صلاح الدین ایوبی قدس را فتح کردند  و بیت المقدس دو باره عبادتگاه سه دین ابراهیمی شد که  پیامبر ص فرمود  " مردی از آنها صلیب را می‌شکند " که اشاره به پایان دادن جنگ‌های صلیبی بود _ .
ادامه آیه : ( خطاب ‌‌به‌‌ بنی‌‌ اسرائیل ) سپس ‌به‌ شما برمی‌گردانیم‌ بار دیگر ( تسلط ) بر آنجا ، و یاریتان‌‌ می‌کنیم‌ با دادن‌‌ سرمایه‌‌‌ و ثروت‌‌ و اولاد‌‌ زیاد ، و قرار می‌دهیم‌‌ که‌‌ جماعت‌‌ قدرتمند کثیری‌‌ که ( حامی ) شما باشند ( ۶ ) اگر نیکی‌‌  کردی‌‌ به‌‌ خودتان‌‌ احسان‌‌ می‌کنید و بدی هم‌ همین‌ طور ، وقتی‌‌ وعده‌ی آخر‌‌ برسد ( همان بندگان جنگجو ) بر شما‌ خواهند‌ آمد و صورت‌ شما را پر از خوف ‌و‌ نگرانی ‌خواهند کرد و به‌ قدس‌ مسلط‌ خواهند‌ گشت ‌به ‌همان‌‌ صورتی‌ ‌که‌ بار اول ‌مسلط‌ شدند ( ۷ ) . _  اما حالا آن بندگان ( کوردها ) اقلیت‌هایی در کشورهای دیگرند ، مستقل نیستند و فاقد ارتش اند !_ . هر چند در تفسیرهای شیعه و تعداد از سنی – بدون معرفی مردمان جنگجو – اشاره شده‌ است که رهبری در مرحله‌ی آخر با مهدی موعود است .
تورات در سفر پیدایش از باب دهم تا باب چهاردم ۳۰ بار نام عیلام – ایلام – آمده است که در ارمیا اشاره دارد خداوند در آخر الزمان حکومت خود را در ایلام بر پا می‌کند _ منطقه‌ی ایلام کردستان ایران در غرب آن کشور است که مردم آن دیار ، ایلام را " هل‌ تم‌ تو " یعنی  ' سرزمین خدا '  نام می‌برند اما مرز عیلام در گذشته از خلیج فارس تا دریای سیاه وسعت داشت ۳ . در تورات – پیدایش –  مکان نشستن کشتی نوح را در همین سرزمین ذکر می‌کند ۴ ، همچنین مکان نوح و ابراهیم و اسحاق و پناهگاه و بعثت‌گاه موسی  است پس سرزمین وحی بوده و عبادتگاه مبارک نام برده شده است  .
در قرآن هم ، آیه ۲۹ مؤمنون اشاره به درخواست نوح است که خواهان نزول و مکان گرفتن در سرزمین مبارک است : " وَقُل رَّبِّ أَنزِلْنِي مُنزَلًا مُّبَارَكًا وَأَنتَ خَيْرُ الْمُنزِلِينَ " که این سرزمین مبارک بر اساس وجود کشتی نوح در آن ، همان کردستان است  .  پس در اسلام نیز مبارک است چون میعادگاه و عبادتگاه پیامبران است  _  کشتی در کوههای آرارات کوردستان ترکیه است که حاکمیت ترکیه رغبتی برای توریست ساختن منطقه‌ی کورد نشین را ندارند ۵ _  قرآن آن کشتی را عبرت آینده‌گان قرار داده است ( وَ جَعَلْناها‌ آيَةً‌ لِلْعالَمِينَ «15» سوره عنکبوت ) که در این اواخر بر اثر زلزله آشکار شد .
داعش زمان ورود به کوردستان سوریه در شهر و منطقه‌ی " دابق " مستقر شد که مجله‌ی اینترنتی خود را هم " دابق " نامید و خود را گروه موعود در دابق معرفی کرد . _ ( در احادیث اسلامی دابق محل جنگهای آخرالزمانی است و همین مکان در بین مسیحیان و یهودیان ' آمارگدون " نام برده شده است ) .
در کتاب جامع الاصول جلد پنجم در بخش " من الساعة الاواخر " از صفحه ۴۱۰ به بعد احادیث کثیری در مورد کوردها بیان شده است که در جمعی از آنها نام کوردها را به نام پیامبرشان اسحاق ع  نام می‌برد و برای تفکیک از بنی اسرائیل می‌گوید اسحاق الغرض الاکراد . که اشاره دارد کوردها امام الهی را می‌کشند و … ۶ . حدود ده سال قبل یکی از مراجع و خطیب شیعه مسجد جامع بغداد به نام شیخ جلاالدین الصغير در سلسله درسهای خود به نام ظهور مهدی و برخورد کوردها با ایشان در هنگام ظهور و حتی شهید کردن آن بزرگوار را بیان کرد و کوردها را به مارقه توصیف کرد ۷ که موجب اعتراض تمام کوردهای عراق شد و خواستار محاکمه‌ی شیخ الصغير شدند ۸ .
در عهد قدیم ، عهد جدید و قرآن شجره‌‌ی پیامبران از ابراهیم به دو شاخه‌ی شرقی – اسماعیلی – به مرکزیت کعبه  و شاخه‌ی غربی – بنی اسرائیل به مرکزیت قدس – نام برده‌ است . در عهد قدیم _ کتب پیامبران بنی اسرائیل _ و عهد جدید یعنی انجیل  مکان آمدن ' منجی یا پسر انسان ' کاملا ً مشخص شده است و آن مکان ابراهیم یا از فرزندان اسحاق – پیامبر کورد هاست – :  کتاب عهد قدیم اشعیاء۱۱ : نهالی از تنه‌ی [اصلی] یسی بیرون آمده، شاخه ای از ریشه هایش خواهد شکفت و در تعبیر دیگر شکوفه بر ریشه می زند نه بر شاخه‌ی شرقی و نه بر شاخه‌ی غربی است – که اشاره به ابراهیم و ملت ابراهیم دارد . در قرآن سوره‌ی نور آیه‌ی ۳۵ : «اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکاةٍ فیها مِصْباحٌ الْمِصْباحُ فی‏ زُجاجَةٍ الزُّجاجَةُ کَأَنَّها کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ یُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبارَکَةٍ زَیْتُونَةٍ لا شَرْقِیَّةٍ وَ لا غَرْبِیَّةٍ یَکادُ زَیْتُها یُضی‏ءُ وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نارٌ نُورٌ عَلى‏ نُورٍ یَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ یَشاءُ …  : خداوند نور آسمان‌ها و زمین است. چون ستاره‌ای تابناک است ایستاده بر درخت مبارک زیتون[ بر قاعده اصلی قرار دارد] نه شرقی است و نه غربی… . نور در نور است و خداوند هر کس را بخواهد به طرف نورش هدایت می کند. پیامبر اسلام (ص) می فرماید: مهدی لونه لون العربی و جسمه جسم الااسرائیلی و وجهه کالکوکب الدری: مهدی رنگش و چهره اش همچون عرب‌ هاست – عرب نیست ، شرقی نیست – و جسم و اندامش مانند اسرائیلی هاست – اسرائیلی نیست ، غربی نیست – و سیمایش مانند ستاره‌ای تابناک است ۹ .
موضوع دو شاهد یا سیدهای حسنی بیشتر مورد سوء استفاده از طرف حاکمیت اسلامی ایران بوده که ادعا شده آن دو خامنه‌ای و سید حسن نصرالله هستند که زمینه‌ی خروج قائم را آماده می‌کنند !
از قول امامان شیعه : دو سید حسنی منادی مهدی هستند که زمینه‌ی خروج را فراهم می‌سازند و پیام مهدی را می‌رسانند ( تحرک الحسنی و خروج صاحب هذالامر) .
قرآن: وستمع یوم ینادی المنادی من مکان قریب – ق۴۱ و بشنو [ اختیار انتخاب] در هر جای کره ی خاکی [هستی] از نزدیک ترین مکانت ، ندای منادی را.
ق۴۲ و یوم یسمعون صیحة بالحق ذالک یوم الخروج: روزی که می‌شنوی [ اجبار وتمام شدن فرصت برای ایمان] صیحه‌ و ندای آسمان به حقیقت، آن روز خروج و قیام است.[ قیام به سیف]  تفاسیر البرهان ، عیاشی و قمی جلد دوم  
مکاشفه ی یوحنا باب ۱۱؛ دو شاهد:[۳ من دو شاهد خود را مأمور خواهم کرد به مدت یک هزار و دویست و شصت روز رسالت خواهند داشت ] .
در میان یهودی‌ها به " شاهدان یهوه " شهرت دارند که کارشان متحد کردن ملت سرزمین ابراهیم است که بین ممالک همسایه تقسیم شده‌اند ، همچنین ایجاد هیئت اداری برای آن ملت است . به عبارت روشن موسی وار ملت ابراهیم را نجات می‌دهند .
عهد جدید ، مکاشفه یوحنا باب ۱۱ آیه ۱ تا ۵ :  آنها مأموريت دارند كه قسمت داخلی عبادتگاهی که در آن است را اندازه بگیرند و تعداد کسانی که در آن هستند را بشمارند اما محوطه بیرونی را اندازه نگیرد زیرا که به سایر قومها واگذار شده‌است .
از آیات کُتُب مقدس عهد قدیم و جدید چنین استنباط می‌شود که سرزمین کردستان یا سرزمین ابراهیم از جانب خداوند عبادتگاه است و باید محدوده‌ی آن مشخص شود – به اصطلاح امروزی تشکیل دولت مستقل کوردستان  منظور است که در سوره‌ی اسرا زمانی وعده‌ی آخر روی می‌دهد باید کوردها ارتش مستقل داشته باشند . زیرا  در قرآن قصص ۵ وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ : و می خواهیم منت بگذاریم بر کسانی که مستضعف‌اند در زمین ، قرار دهیم امام را در میانشان و آنها را وارث زمین کنیم. – مهدی در میان مستضعفین-
مستضعف در قول امام حسین(ع) یعنی ملتی که توان مبارزه و پتانسیل اداره‌ی خویش را دارد اما در زنجیر است  ( تفسیر البرهان ) . استضعاف یعنی به بندگی کشاندن در حالی که نه فقیرند و نه ناتوان .  همچنین در مزمور سلیمان۸۳ آمده : زنجیر شدگان ، قوم ها و ملت‌ها را دادرسی خواهند کرد و فرزندان فقیر را نجات خواهند داد .
حال پرسش اینجاست که با این اوصاف کشور ایران هیچگاه حاضر به تجزیه نیست و احادیثی می‌خواند که در هنگامه‌ی ظهور هیچ پرچمی برحق نیست امّا مصرّانه اعلام می‌کند که پرچم انقلابش را بدست مهدی می‌دهد و کشورش ، کشور رسول الله است در اوایل ، انقلاب ایران را حامی مستضعفان جهان معرفی می‌کردند و اکنون رهبرش مستضعفین را معنای دیگر می‌دهد و بسیج خویش را بسیج مستضعفین و خود را ائمه ‌ی بالقوه برای رهبری جهان می‌خواند ۱۰ . 
توهم گرایی ، جعل اخبارات دینی و حتی تغییر مبنای حرکتی پیشوایان دینی  با سود جستن از نا آگاهی عامه‌ی مردم ، همواره وسیله‌ای برای پیشبرد اهداف سیاست‌های هیأت حاكمه ى دینی بوده و هست . در صلح حدیبیه بزرگترین دستاورد مسلمانان بنا بر اشاره سوره فتح پایان جنگ بود اما رهبران دینی برعکس فرامین الهی عمل کرده و جنگ را رحمت الهی می‌خوانند . اسلام بنا به تعبیر خدای ابراهیم به معنای صلح و آشتی است اما در قاموس این آقایان وحشت ، استبداد و کشتار مبنای کارشان بوده و اسلام را شمشیر از رو بسته معنا می‌دهند . پشوایان حکومتی شیعه حتی به امام حسین هم رحم نکردند و جلای وطن ایشان در ماه حرام از جنگ محرم را به قیام آن حضرت تفسیر کردند و وصیت‌نامه ی جدیدی برای آن حضرت تومار کردند و گفتند هرچه داریم از صفر و محرم است یعنی علناً حرمت خدا را شکستند و جنگ و کشتار حرام شده در ماه‌های حرام را حلال کردند ۱۱ .
در حالی که شاهد باراندن باروت به عراق و افغانستان بوده‌اند و افغانستان محل امتحان انواع بمب‌های مخرب و ممنوعه است همچنین میزان حجم باروت استفاده شده فقط برعراق برابر میزان باروت بکار برده شده در جنگ جهانی اول و دوم بوده است و ملایان حاکم خوب می‌دانند امکان استفاده از بمب هسته‌ای بر مراکز نظامی و هسته‌ای آنان وجود دارد و با انفجار مراکز هسته‌ای در ایران فاجعه‌ای را به بار می‌آورد که بالاتر از آنچه تا بحال دیده شده است ! اما این حاکمان همچنان بر عزم خود راسخ اند و مسئولیتی در قبال کشتار مردم و فاجعه‌ ی انسانی ندارند . چه بسا چمدانهای ترک وطن در زمان بحران بسته شده‌  باشد .
  
طاهره خدانظر
t.khodanazar@yahoo.com

منابع و مأخذ :
۱ .

https://youtu.be/mMK4R2hbtWE

۲.  

http://www.pezhvakeiran.com/maghaleh-93475.html

۳.  " دنیای گم شده عیلام " اثر والتر هینتس
۴.

https://m.youtube.com/watch?v=w4EDaFde-eQ&feature=share

۵. متن اصلی(انگلیسی) کاوشگران – اشاره به محدودیت‌های دولت مردان ترکیه در کاوش آنها

https://youtu.be/oQwfU7DvUyE

۶. سنن ابن ماجه ، الفتن حدیث ۴۰۴۳ ، تاج الاصول ج۵ ص ۴۱۰ ، سوره نحل آیه ۴۶ تفاسیر عیاشی و قمی
۷. ویدیوی اصلی به زبان عربی است

https://youtu.be/rE_rWZSn-uI

۸. متن اصلی عربی  با زیر نویس فارسی

https://youtu.be/ZfQDRrK5mHA

۹ . عقد الدرر في أخبار المنتظر ص ۱۰۰ حدیث ۵۶ ؛ مجلسی در بحار الانوار ج ۵۱ ص ۷۸ ؛ کشف الغمه اربلی به روایت از حذیفه در اَلتَّاسِعُ فِي صِفَةِ لَوْنِهِ وَ جِسْمِهِ
۱۰.

https://youtu.be/bqoQUQfQlPI

۱۱. امام حسین ع قیام نکرد / احمد قابل

https://youtu.be/jTOISmT9a7o