X

آرشیف

جشن نتیجه کانکور 1391 – تقدیر اول نمره ها در ولایت غور

 

وزارت تحصیلات عالی جمهوری اسلامی افغانستان ذبیح الله فرزند شکور داد و عبدالقاسم فرزند عبدالجبار اول نمره های کانکور 1391 اعلان کرد . 
امروز 13/12/1391 اداره محلی و نهاد های مدنی ؛ پیروزی معارف ولایت غور را جشن گرفتند .
سید انور رحمتی والی ولایت غور در سخنرانی خود نتایج کانکور 1391 را افتخار مانده گار و بزرگ خواند . والی غور از جوانان ولایت غور خواست که این افتخار را همچنان داغ نگه دارند تا تمام جوانان ولایت غور در آینده ها از آن استفاده نمایند ، اقای رحمتی ثبت این ریکارد و تجدید آنرا در سال های بعد از مسؤلیت های جوانان ولایت غور خواند . 
آقای رحمتی افزود :« در سال 1391 تعداد (2080) نفر پسر و دختر از ولایت غور در کانکور شرکت کردند و تعداد (1340) به بهترین فاکولته و رشته های دلخواۀ خود کامیاب شده اند ، تعداد (75) نفر در دانشگاه ها و دانشکده های طبی ، تعداد (73) نفر در فاکولته های انجینری ، تعداد (75) در پوهنخی های اقتصاد راه یافته اند ، صِرف تعداد (675) بی نتیجه باقی مانده اند که پایین ترین گراف بی نتیجه ها در سطح کشور را نشان می دهد ». آقای رحمتی علاوه نمود :« با سعی و تلاش بیشتری رهبری معارف ، اساتید و شاگردان ولایت غور امید می رود شاهد کشش و درخشش بیشتر جوانان ولایت غور در عرصۀ تعلیم و تربیه ، آموزش و پرورش و تحصیلات عالی باشیم ».
والی غور افزود : « در صورت که از جوانان ولایت غور به بی راهه استفاده نشود ؛ می توانند که در همۀ عرص ها همچنان افتخار آفرین باشند ، آقای رحمتی از وکلای پارلمان و بزرگان ولایت غور خواست تا بیشتر از این از یک تعداد جوانان ولایت غور به بیراهه استفاده نشود ».
رهبری ادارۀ محلی ولایت غور با اعطا تقدیر نامه و جوایز ؛ ذبیح الله و عبدالقاسم اول نمره های کانکور 1391 جمیله و نسیمه بانوان که توانستند بالاترین نمرات را در امتحان کانکور 1391 در بین دختران ولایت غور به دست آورند تقدیر نمود . 
قابل ذکر است که نهاد توسعۀ ملی ، مجتمع جامعۀ مدنی و ارگان ملی جوانان ولایت غور در جشن جداگانۀ از این ذبیح الله و عبدالقاسم را تقدیر نمودند. 
ادارۀ محلی ، نهاد های مدنی و مردم ولایت غور تأکید می نمایند که جوانان ولایت غور سعی و تلاش نمایند تا همچنان که در کانکور 1391 خوب درخشیدند ؛ در پوهنتون ها نیز از خود لیاقت و شایستگی نشان دهند تا بتوانند در آینده ها برای کشور خود خوب و معیاری عرضۀ خدمات نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.