آرشیف

2015-1-8

عبدالظاهر توانا

جرقه بی عدالتی ریس معارف غور ولسوالی های نه گانه ولایت غور را فرا گرفت

 

فارغان صنوف 12 سال 1391 براي 1392 ليسه هاي مرکز وولايات که از هر ولايت ( اول نمره عمومي الي پنجم نمره عمومي) بتاسي هدايات فقره ( 3 ) مصوبه شماره 28 مورخ 17 / 7 / 1391 و شماره ( 33 ) مورخ 22 / 8 / 1391 شوراي محترم وزيران جمهوري اسلامي افغانستان بدون سپري نمودن امتحان کانکور دلخوا شامل پوهنحي ها و يا بورسيه شده ميتواند.که این روند از نظر من از ابتدا یک پلان ناسنجش بوده وآینده آلوده با فساد را دارد زیراکه .
1- در مکاتب اشخاص زورمند کوشش خواهند کر که در آینده فرزندان شا ن نمره اول را از آن خود نماید .
2- رشوت وفساد در ارگان معارف که بیشترین نفوس را دارد به نقطه اعظمی تقرب خواهد کرد .
3- مدیران مکاتب وسرمعلمین از خوردن مهمانی را زیاد به مریضی شکر مبتلا خواهد شد .
4- 99 % حقوق مردم غریب پایمال خواهد شد وبه حق فرزندان شان حفا میشود زیراکه بچه قوماندان محلی با نمره مکمل را بهر طریق اخز نماید در فاکولته دلخواه خود معروفی کردد بازهم چون لیاقت نداشته ناکام شد بر میگردد .
چون همه مکاتب کوشش مینمایند که برای شاگردان شان نمره مکمل بدهند باز شاید این روند به امتحان اختصاصی تبدیل شود که خود این حفای به نوبشر است واضح است که یا بچه ریس شوا را ویا بچه نماینده مردم یا ….. باز کامیاب شده میرود . بیاید عدالت را از ریس معارف غور ببنیم . پنج تن از خویشاوندان ریس معارف وباقی ار گان آن به اشکال مختلف معامله شده در پوهنتونها دلخواه شان معروفی گردیدن.

1-نسرین با داشتن 99.71%نمره در پوهنتون طب هرات 
2- مبارک باداشتن 99.30%نمره در پوهنتون طب هرات 
3- اسرائیل با داشتن 99.02%نمره در پوهنتون اقتصاد کابل 
4- عبدالحی با داشتن 98.60% نمره پوهنتون اقتصاد کابل 
5- الله داد با داشتن 97.80نمره در پوهنتون اقتصاد هرات

تمام این شاگردان از مر کز ولایت انتخاب گردید است که دو دانه مربط لیسه سلطان علاوالدین ودو جوان دیگر از لیسه سلطان شهاب الدین ویک خواهر از لیسه سلطان راضیه اند .
جناب محترم ریس صاحب ریاست معارف ولایت غور !!!
علم ریاضی حکم میکند که 100% نمره بزرگتر از 98.60 % است اما شما این عمل را معکوس انجام داده اید چرا ؟ به این منجمنت که شما دارید از ولسوالی ها را فراموش کرده اید . با که معامله نمودید .؟
آیا ولسوالی ها ی نه گانه شما شاگرد ندارد ؟ آیا به ولسوالی های نه گانه معلم وانسان تعلیم دهند وجود ندارد ؟ آیا آنها حقوق ندارند ؟آیا شما با تمام ارگان های خود از خدا نمی ترسید؟
چنین جفای که به نوبشرشما انجام داده اید در تاریخ اسلام کی انجام داده است ؟ زمانیکه کلمه طیبه را میخوانید نمی شرمید ؟ 
محترم انتصابی !!! تعصب عامل انفصال روابط انسانی است
بطوری نمونه شما یک شاگرد را از ولسوالیدور افتاده خود بررسی نماید حتمی قضاوت من برا شما واضح میشود .بطوری نمونه غلام سخی ولد غلام رسول شاگرد لیسه مرکز تیوره چند فیصد نمره دارد ؟ اگر پدر پیسه شرینی ندارد خودش حقوق انسانی دارد . نمی دانیم والی صاحب از مبارزه فساد صحبت میکند . فشنگ عدالت را میزند اما در پیش چشمانش بی عدالتی موج می زند .برای همه شاگردان ولسوالی های نه گانه ولایت غور این جرئت را من مید هم که اگردست به اقدام نمایند با همکاری خداوند (ج) آن حقوق از دست رفته شان را دوباره بدست می آورند . از همه شان تقاضا مینمایم که با داشتن نمرات سه ساله در وزارت معارف مراجع نمایند تا از حقوق دفا کرده باشند . حتمی در این ظلم که به حق شان شده رسیدگی میشود . وآن معامله گران طوریکه در پیش خداوند (ج) شرمسار اند جنایت واضح را انجام داده اند در نزد مردم هم شرمنده میگردند . من به طوری ثبوت زمانیکه متعلیم در ساحه انترنت برسند برا شما خواننده گان عزیز اطلاع نامه های شان را به نشر خواهم رساند تا جنایت ارگان معارف غور در دنیا واضح شود.