X

آرشیف

ثبت تأریخ باشد!

ثبت تأریخ باشد که دارند معکوس و  سر چپه عمل میکنند و عاقبت منفی چنین روش و عملکرد را که تأسف بار خواهد بود، خواهند دید! 
اصولاً، منطقاً و بخاطر نتیجهء بهتر کار اول باید بین خود به توافق رسید و توافق کرد بعد با همسایه ها و بعد با جهان و امریکا. 
اما با تأسف و تأثر افراد به نام یک ګروه از حرکت طالب اول با همسایه ها و پاکستان مذاکره و به توافق رسیدند و کردند، بعد با امریکا  و جهان و بعد وعده ء مذاکره و  توافق ممکن به افغانها کردند!
به این ترتیب  اين ګروه طالب، که جز ستيج سياسىافغانستان است مانند کل ستیج سیاسی خود را کُل ستیج سیاسی جا زده و دارند به نام کُل و از آدرس کُل موقف و عمل میکنند. 
اگر امریکا توافقات خود را به جانب حاکميت افغانى و کابل دور بزند و طرف توافقات افغانی خود را خلاف تعهدات اش در توافق به طالب عمل کند ، قبل از همه لطمهء تأریخی  به حیثیت خود زده، از توافقات  خویش به جانب افغانی در کابل تخلف  و در آخر امر تراژيدی ملت افغان طولانی و درتعميق افتضاح خود وی نیز خود عامل خواهد شد.  
طالب باید بداند که استابلشمنت پاکستان حرکت طالب را مانند دستپاک  و بخاطر تحقق اهداف نزدیک و دور خویش استفاده کرده و هیچګاهی هم راضی نه خواهد شد که افغانستان حکومت و ادارهء مستقل، متکی به خود و در خدمت منافع افغانی داشته باشد. پاکستان اګر  با طالب موافق بود، چرا و به چه اساس بین طالب افغانی و پاکستان  فرق ګذاشته و طالب پاکستانی را نابود کرده و نابود کردن میخواهد. قتل مرموز ملا محمد عمر آخوند زاده ( ها ) به دست پاکستان شده و این دیګر معما نیست. 
نفیه حاکمیت افغانی و نفیه محمد اشرف غنی به هر قیمت به خاطر برنامه های مهار آب، برق و مواد خام افغانی و تلاش تيم داکتر اشرف غنى  بخاطر رهایی از وابستګی به پاکستان است و حرکت طالب عکس  این خواست و در تناقض اين خواست ملت افغان عملاً در خدمت پاکستان و حتی ایران را خوب برآورده کرده و میسازد. رهبری عمودی و افقی طالب باید به هوش بیایند، هر انسان بادرد و خېر اندیش افغان باید نه ګذارد برنامهء دشمن در افغانستان  تحقق یابد. این ګذشته از سمپتی ها و علاقمندی های شخصی هریک از ما باید جهت اساسی کار ماشود و باشد! 
منطق سخن وزمان این را ثابت کرده و ثابت  خواهد کرد اما نبايد به شر و فساد فرصت داد. حق ومنطق حق را عام ساختن وجيبه است!
لطفاً از موضع به من چه بيرون شده، راست، روشن و رسا موضع بګيريد!

و ما علينا الا البلاغ المبين
د. صلاح الدين سعیدی 
۳/۳/۲۰۱۹

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.