آرشیف

2014-12-30

فرید شیرزی

تــــاریــــخ بــــا کسی شوخی ندارد

 

آقای کرزی و تیم شان خوب بدانند که تاریخ با کسی شوخی ندارد و عوام فریبی شان را تاریخ خواهد نوشت.
دوستان عزیز! در این جای شکی نیست که مردم افغانستان مسیر مردم سالاری را در دوره های پی در پی با انگیزه و نشاط، پیموده و این درخت سرسبز و ثمر بخش را در هر دوره، سرافراز تر و ریشته دار تر کرده است. شما میداند که ملت قهرمان افغانستان، با آگاهی و هوشیاری کامل، میدان را با حضور متراکم خود به پای صندوقای رای مزین ساختند و به دشمنان که همیشه برای برهم زدن این پروسه ملی و دلسرد کردن مردم از هیچ گونه سعی و تلاش فروگذاشت نکرده بودند، جواب دندان شکن ، قاطع و پر معنی دادند.
ملت بزرگی که درد های فراوان را در طول تاریخ متحمل شد، باز هم با روحیه ی مملو از نشاط و امید به آینده و وطن یک بار دیگر بیداری فرهنگ تعالی خویش را بنمایش گذاشت و حماسه پس بزرگی آفرید.
نیروهای امنیتی ما با وجود اخطارهای پی هم تهدیدات دشمن، این نیروها با شجاعت، سلحشوری و با عزم راسخ فداکاری کردند و با حوصه مندی تمام توانستند پروسه ملی را موفقانه مدیریت و تامین امنیت کنند. جا دارد که از فداکاریها و رشادت تک تک این نیروها تشکری کنیم، دست حق همرای شان.
امروزه جا دارد که از رسانه ها قدر دانی کنیم و باید گفت که رسانه ها در ایجاد شور و شوق در بین مردم برای شرکت در انتخابات تاثیر بشزایی داشته است و به عنوان منابع مهم اطلاع رسانی و آگاهی دهی به مردم نقش ارزنده ای در تشویق مردم برای شرکت در انتخابات داشته اند.
اما با تاسف باید گفت که روند تقلبی و کودتای نرم افزاری که توسط کمیسیون مستقل انتخابات صورت گرفت بالای این حماسه آفرینی مردم افغانستان تاثیرات بد گذاشت و نظام را به طرف بحران های فزاینده دیگری کشید.
دوستان عزیز! تقلب کاری و خیانت به حد زیاد بود که نمیشود از آن چشم پوشی کرد. شما میدانید کمیسیون های مستقل انتخابات و شکایات انتخاباتی خود در تقلب کاری غرق بودند و همیشه گوسفند پرورانی داشتند هرگذ انگشتان قطع شده پیر و جوان این مرزو بوم را در نظر نگرفتند. شما میدانید که این گوسفند پروارانی ها، تقلب ها و مهندسی سازیهای انتخابات 16 حمل و 24 جوزا توسط عقل کل یعنی آقای کرزی صورت گرفته است. و این را آقای کرزی و تیم شان خوب بدانند که تاریخ با کسی شوخی ندارد و عوام فریبی شان را تاریخ خواهد نوشت که 13 سال حکومت شما سیاه ترین سالهای حکومت بر مردم افغانستان بود دولت شما فقط ایجاد اشوب کرد که 16 حمل و 24 جوزا نمونه ای بارز این اشوب است.
کرزی این را بدان که مادران این مرز و بوم قصه بی لیاقتی و بی کفایتی و دروغگویی و عوام فریبی تو را به عنوان قصه های آموزنده برای فرزنداشان نقل خوهند کرد و به آنان می گویند که فریب و تقلب 16 حمل و 24 جوزا را نخورند تا اینگونه در بدبختی و فلاکت فرو نروند. شرم است بر کسانیکه بی شرمانه تقلب می کنند و یا از تقلب کاری و تقلب کاران حمایت می کنند. این در کدام دین آمده که هم به حق مردم جفا کن و آنرا حق بدان؟ جای بسیار تاسف است. شما مطمین باشید که مردم امروزه ترس از هیچ کس ندارند اگر اراده کنند به هر طریقی به اعاده حق خویش میپردازند. و خداوند برای آنانکه بخاطری حق طلبیدن میجنگند وعده پیروزی داده است. شما مطمین باشید که پیروزی از رای تقلب و فریب کاری بدست نمی آید. امروزه مردم افغانستان به هیچ ظالم و فاسقی اجازه تقلب و خیانت را نخواهد داد تا بالا مردم ظلم کند زیرا خداوند متعال نه ظالم را میبخشد و نه مظلوم را که ما یک رای بدهیم انگشتان مان قطع شود دیگران به موترهای لاری رای دهند و گوسفند پرورانی کنند. ما مسلمان هستیم خواسته ما حق است و بر علیه باطل قیام میکنیم، ما هرگذ به باطل به زور و فریب تسلیم نمیشویم و اگر کسی به خواست های برحق ما اعتنا نکرد وارد میدان مبارزه میشویم در غیر این صورت به آخرت نزد خدا و پیامبرش شرمنده خواهیم بود. زیرا همانطوری که خداوند ظالم را دوست ندارد مظلوم را نیز نمی پسندد. امروزه ما در افغانستان حکومت دیموکراتیک داریم، قانون اساسی داریم، پارلمان داریم و مردم افغانستان به او حدی از نبوغ سیاسی رسیدند که منافع ملی خویش را بندانند مگر میشود که یک مشت وطن فروش از طریق تقلب و تخطی آشکار به سرنوشت مردم بازی کنند و مردم بی تفاوت بنشینند، هرگذ چنین نخواهد شد مرد حق خویش را میطلبد.
مردم افغانستان در مانده است و نمی داند که از کدام زبان به آقای کرزی انتقاد کند، 13سال مردم از حکومت شما انتقاد سازنده کردند اگر اعتراض مدنی کردند گوش شنوا نبود، اگر دست به تظاهرات زدند کسی در نظر نگرفت. شما ببنید حکومتی که در آن مردم به هیچیزی نمی ارزند حقوق اساسی شان نقض میشود، به سر نوشت شان بازی صورت مگیرد و حرف اول و آخر را منافع سیاسی یک شخص که آن هم جناب کرزی است میزند. جناب کرزی چشمان بسته خود را کی خواهید گشود مردم گوشت قربانی شما نیستند.
آقای کرزی دیگر ریس جمهور ملت نیستی اوضاع را از این بدتر نساز مردم یک مشکل ندارند و از خدا بترس بخاطری مصلحت مردم و نظام همین امروز از سمت خود برخواهسته و قدرت را برای ریس جمهور که به اکثریت آرای پاک مردم افغنسان انتخاب شده تفویض کن.
آقای کرزی به خدا سوگند که به اسلام و مردم خیانت کردید و هنوز هم خیانت می کنید. دوستان نهاید عزیز من را معذور دارید از این که به عتاب سخن میزنم و این از دردی است که در سینه پنهان دارم و آن در فقری است که در سرک های شهر های افغانستان میبینم که لکه ننگی است بر دامن حکومت کرزی شما وقتی میبینم که چگونه از کودکان خرد سال تا پیر زنان کهنسال جامعه برای امرار معاش گدایی می کنند قلبم از درد می سوزد نمی دانم دولت مردان از کنار این مسایل چگونه می گذرد، من یقین دارم که به اندازه یک سر سوزن غیرت در وجود شان نیست، اگر می بود این مشکلات را حل میکردند و ملیاردها دالری که به افغانستان سرا زیر شد فقر را از ریشه بر میداشتند و امروزه به سرنوشت ملت قهرمان افغانستان بازی نمی کردند. در خاتمه، من دست همکاری به سوی همه جوانان، نهادها و دستگاه های مسول در کشور دراز می کنم و میخواهم که برای تحقق اهداف عالیه کشور و افزایش شوکت و کرامت افغانستان، به همفکری، همراهی وهم اندیشی همه شما بزرگواران نیاز است. امید وارم که با مروت و مدارا، همدلی و همکاری، دفاع از منافع ملی به خواسته های به حق مردم مسلمان افغانستان بتوانیم آینده ای بهتر را رقم بزنیم. 

باید به عرض برسانم اینکه امروزه حق پیروز است انشالله که دولت بعدی دولتی در رستای ارمانها و ارزو های جهاد و مقاومت مردم افغانستان باشد و تمام تلاشهای خود را به کار ببندد و مملکت را از این وضعیت خارج نماید.