آرشیف

2014-12-31

afrotan

تعبیر خوابهای حامد کرزی در برنامه های کاندیدان ریاست جمهوری !

 

من متهم میکنم! (۱)

 

پیوسته به گذشته قسمت پانزدهم :

میگویند که شخص لافوک با رِندیی خاصی در میان مردم سخن میگفت که مردم فلان قریه ازمن خواسته اند تا دوباره ریاست آن قریه را قبول کنم .درهمین اثنأ یکی از دوستان اش ازمیان مردم بلند شد وبرایش یاد آوری کرد مگر قبلأ نزد شان رفته بودی ، بسیار زیاد بالایت قهر بودند وبالایت داد وفریاد میزدند که با عجله از نزد آنها فرار کردی! 
شخص لافوک جواب داد که بلی واقیعت است ؛آنها میخواستند که ریاست چند قریه دیگری را نیز قبول کنم ولی قبول نکردم و با هم جنگ کردیم. 

نقشه هر ساختارسیاسی و اجتماعی را میتوان برمبنای مدلهای گوناگون و الگوهای مختلفی ترسیم کرد و در سایه آن ها به توصیف تاریخ وماهیت آن ساختار ها پرداخت . یکی از نمایان ترین ویژه گی ای که در اجندای هریکی ازاین کاندیداهای گران مایه به نظر می آید و با تعبیر های گوناگون پیام واحدی را حمل میکنند همانا محتوای مالامال از بیان فضائل و کرامات دوازده ساله رژیم مبارکه ای دولت جمهوری اسلامی افغا نستان است !! که حتی اگر همه مدافعان نظام ووضع موجود متحد شوند نه میتوانند بر ناکامی تاریخی و عدم مشروعیت نظام کنونی چشم بپوشانند . بویژه آنگاه که نظام سرمایه داری معاصر با قرئت لبرال با روح شبه سلطنتی وظل الهی در جامعه عقب مانده افغانستان امتزاج میابند ومفهوم نظام سلطنتی با نگاه موروثی به نهاد سلطنت ظهور کند ، لهذا کسانی از حلقه حاکم مافیای شانس به قدرت رسیدن و حاکمیت در جامعه عقب مانده را می یابند نه میتوانند خواست حقیقی سرحلقه مافیا را که وجود پربرکتش !! اسکلیت عمومی نظام را نگه داشته شده است از نظر دور سازند . بگذریم ازاینکه وجود مبارکه اعلیحضرت حامد کرزی سردسته مافیای حاکم سبب گردید تا سرمایه های عامه کشور افغانستان را با نگاه ناموس شخصی نگریسته و در نشه ای از چنین قدرت مصنوعی خود را مالک زمین و آسمان کشور افغانستان تصورکنند ، وقتی والاحضرت حامد خان کرزی قباله رسمی و به ظاهر شرعی ی یکی از قصر های مجلل ارگ کاخ ریاست جمهوری را بنام فرزندش شهزاده میرویس کرزی در محاکم افغانستان به ثبت میرساند ،
و آنگاهی که حضور والاحضرت حامد کرزی برای تربیت فرزند دلبندش شهزاده میرویس کرزی تحصیل در پوهنتون جورج تاؤن Georgetown University ایالات متحده امریکا را مناسب میدانند و در پاسخ به سوالات خانم کریستین امانپورخبرنگار معروف شبکه تلویزیونی CNN با صراحت و بدون تعارف دیپلماتیک میگویند : که بلی ، آرزو دارم او( میرویس کرزی ) یک روزی در پوهنتون جورجتاون Georgetown University تحصیل کند،
وقتی حضور والا حضرت حامد خان کرزی از « خزائن غیب ارگ !!» حدود صد وپنجاه وکیل پارلمان را ماهیانه با محاسبه دالری مدد معاش می پردازند و با انتشار گزارش چنین امتیازات دالری و بدون محاسبه استخباراتی در روزنامه های غربی بلادرنگ با نمائنده گان دفاتر جاسوسی در کابل ارتباط برقرار میشود و از آنها مصرانه تقاضادارد که به گزارشهای مطبوعات گوش فرا ندهند و این کمک ها را که برای ما مانند آب حیات ارزش دارند مسدود نه سازند ، !! 
ایجاد وبراه اندازیی شبکه های تبلیغاتی مدرن ، ازقبیل شبکه های ۲۴ ساعته تلویزونی ، رادیوها ، مطبوعات و روزنامه ها ، میز های مدور تلویزیونی که سربسته برای قشر باسواد و به مکتب رفته به اجاره داده میشود . 
لهذا کاملأ طبیعی است که با صرف نظراز مراتب علمی و دیگر ملاک ها ی زمامداری و مدیریت ، زمامداران حاکم بر سرنوشت افغانستان خود را فوق قانون تصؤر کنند وبا مشاهده چنین وضعیت انتقال عمومی میراث دوازده ساله دولت کریمه به شمول تعیین جایگاه پس از انتخابات زمامدار منتخب مافیائی افغانستان را از مفرادات عمده اجندای انتخاباتی خویش اعلام کنند . جالب آنجاست که هریکی از کاندیداهای محترم اعم از کسانی که داعیه جهاد مقدس در برابر اشغالگران روسی را برای اثبات حقانیت خویش به معامله گذشته اند و یاهم آنعده از روشنفکر نمایان تریاکی که تخصص و القاب بلند بالای که از دانشگاه های گوناگون دنیای صنعتی به غلط و یاهم راستی بدست آورده اند و آنرا معادل همه دست آوردها و نسخه امتیازی برای تمامی فصل میشمارند با یکصدا والاحضرت حامد کرزی را منبع قدرت مافیای حاکم میدانند و سعی دارند برای آئنده فرمانروا یا کدخدای مملکت به هر اسمی « هرچه بزرگتر بهتر!» مقام و موقفی جستجو کنند .
شگفت انگیزترین پهلوی که در اجندا ها و برنامه های نامزدان بزرگوار ی به مشاهده میرسد تسلسل شعاری اکثریتی از نامزدان ارجمندی است که با کمی تغییر آنرا تکرار میکنند . چنانچه با وضاحت دیده میشود اکثر کاندیداهای اصلی که از بطن مافیای حاکم بیرون آمده و از چندین سال بدینسو در مؤقیعت های گوناگونی شعار های تکراری مافیائی را سر داده اند ، با حضور شان در میدان انتخابات نیز روح ومغز آنرا که همانا انداختن تسبیح فضیلت و کرامت نظام مافیائی اند نگه داشته اندو اصل نظام مافیای حاکم را نیزدرتمامی شعارهای که درکارزارانتخاباتی بیان میدارند حفظ کرده اند . ما سوا از اینکه اکثریتی از نامزدان محترم ریاست جمهوری در مقطع اقلأ دوازده سال گذشته از مراکز گوناگون قدرت همین مافیا برخاسته اند در مانیفیست انتخاباتی نیز با جدیت رعایت گردیده است

 

ادامه دارد

 

۱ : از نامـــــــه‌ی سرگشاده‌ی امیل زولا emile zola خطاب به رئیس جمهور وقت فرانـــسه که در روزنامه‌ی اورر (L'Aurore) چاپ شد. عنوان نامه بود: «من متهم می‌کنم!» ("J'Accuse"). این عنوان با حروف درشت تیتر اول روزنامه شد و به یک نماد تاریخی تبدیل گشت: نماد تعهد روشنفکرانه. ! در ۱۱۰ سالی که از انتشار این نامه می‌گذرد، مدام به آن استناد شده است، هر جا که در مورد وظایف روشنفکران سخن در میان است، هر جا که در مورد اهمیت رسانه‌ها و بحث در حوزه‌ی عمومی اندیشه و گفت‌وگو می‌شود از آن نامه به عنوان یک نماد روشنفکری یاد آوری شده است ..