X

آرشیف

بــــــی کفـایتی سیاسی و مصؤنیت اجتماعی

مهم ترین خطری که یک ملت را تهدید می کند, در معرض نابودی قرار می دهد و بازیچه ی بازیگران می گرداند, عدم آگاهی آن ملت, شیفته شدن به هر فراخوانی, همسو شدن به هر موجی, پیروی از هر سلطه جویی, سکوت بر هر فاجعه یی و تحمل هر گونه ظلمی است و اینکه ملت, دوست را از دشمن و خیرخواه را از فریبکار تشخیص ندهد, از یک سوراخ چندین مرتبه گزیده شود, از رویداد ها درس نگیرد با وجود این گونه ضعف ها به کسانی اعتماد نماید که مال و جان و ناموسش را در معرض خطرقرار بدهد, پس به درستی دانسته میشود که چنین ملت زود نابود گردیده و از نقشه ی جغرافیایی حذف خواهد شد. شکی نیست که درنتیجه چنین ساده لوحی ای, سیاستمداران حرفه یی وزمامداران خائن جرئت پیدا می کنند و از خشم و تعقیب ملت احساس امنیت می نمایند و از ساده گی, نبود آگاهی و جهالت مردم سوء استفاده کرده و به خیانت و جنایت های خویش ادامه می دهند. متاسفانه ملت مسلمان افغانستان بنابر آگاهی اندکی که دارند, نه تنها نمی توانند دوست را از دشمن تشخیص بدهند و بلکه برعکس با دوست و کسانی که خدمتگار و وطندوست اند کنار نمی آیند و پیروی از گام های کسانی می کنند که همواره به خیانت و جنایت دست زده اند. یقیناً ضعف های مزبور سبب مصیبت ها, بدبختی ها و عقب ماندگی های بزرگ شده است و رهبری نادرست را بر آنان مسلط و بر هر صحنه یی آنان را ناکام نموده است. اما جهان کفر, علی الرغم محرومیت روحی و اخلاقی و به رغم نارسایی های زیادی که دارد از آگاهی قوی بر خوردار است بخصوص آگاهی مدنی و سیاسی. آنان دارای رشد سیاسی هستند, نفع شان را از زیان شان درست تفکیک می کنند, بین خیر خواه و فریبکاری فرق قایل می شوند و رهبری شان را صرفاً با افراد با کفایت واگذار می نمایند. آنان هرگاه که به خیانت زمامداران شان بفهمند به سرعت آنها را از چوکی و قدرت کنار می زنند و افراد با کفایت و دلسوز را جایگزین آنان می سازند. بدین ترتیب جهان کفر از زمامداران ضعیف و بیکاره در امان اند و رعیمان شان نیز از ملت خود ترس و بیم داشته و بالای ملت خود حساب می کنند. باید ملت ما نیز ازخواب غفلت بیدار شوند و کوشش کنند تا زمام امور را بدست کسانی بگذارند که منافع ملی و اسلامی را از منافع شخصی ترجیح بدهندو همچنان از استقلال فکری, استعداد, شایستگی و بصیرت سیاسی برخوردار باشند مسلم است حکومتی که از افراد جامعه نا آگاه بوجود آید بی ثبات و نا پایه دار خواهد بود و چون برگ گاهی به محض وزیدن نرم باد حوادث مضمحل خواهد شد. پس بر ملت مسلمان ما نیز لازم است که بعد ازین گل های صداقت و دلسوزی را در سرزمین خود شگوفان سازند و از عطر ریاحین بخش آن دل و دماغ انسانهای این سرزمین را تازه سازند. اگر در این سرزمین از روی صداقت و صمیمیت کار شوذ, زود خواهد بود که نهال برادری به ثمر برسد و این ملت در بلندای مراتب ترقی و پیشرفت شرفیاب شود. اگر زمام امور در آینده ها بازهم به دست زعیمان بی لیاقت و بی کفایت قرار بگیرد بار دیگر این ملت در باتلاق مشکلات فرو خواهد رفت و پنجه ی حوادث نا گوار گریبانگیر شان خواهد شد. بنابرین بر ما افغان هاست که با کمال صداقت و اخلاص به فکر آبادی وطن خود شویم و دیگر خارجی ها را نگذاریم با دنیای از نیرنگ و فریب افغانستان عزیز را همچون گذشته ها به شهر طوفان برده مبدل سازند. 
فقط این همه و همه وابسته گی و رابطه ی تنگا تنگ در انتخابات 20014 دارد. پس ای مردم در انتخابات 20014 بسیار حساس بوده باشید ودوباره گول دشمن را نخورید که خود قبر را در دستان خود بکنید.
و اگاه باشید که دشمن همیشه با این روش تفرقه بی انداز و حکومت کن, بر ما تسلطه یافته و همیشه کوشش کرده تا سنی علیه شیعه و شیعه علیه سنی بغض بگیره و آن بغض در گلون فرورفته ای ضد دشمنان اسلام را بر علیه یکدیگر خالی کنند. که ناکام ماندند. مستکبران, دشمنان اسلام و اداره کننده گان جبهات کفر این را بدانند که ما بر علیه دشمن اسلام متحد و متوفق هستیم.

نوشته از: محمد صابر "مدقق ,غوری"
ایمل آدرس: mudaqeqsaber@yahoo.com
شماره تماس: 0791848272

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.