آرشیف

2021-2-7

احمد سعیدی

بزرگان از آن رو بزرگ جلوه می‌کنند که ما زانو زده‌ايم؛ پس بگذار که برخيزيم

 

در صفحات اجتماعی از درد و رنج مردم، از انتحار و انفجار، از اسیر بودن سربازان، بی عدالتی، فساد، خیانت و جنایت چیزی مینویسم. اما وقتی که به نظریات دوستان نگاه میکنم میگویند که از دست ما چیزی ساخته نیست و میپرسند که راه حل چیست؟
مردمی که به این باور باشند که از دست آنها چیزی پُره نیست، به این باور باشند که آنها مبارزه کرده نمی توانند، در برابر بی عدالتی ها ایستادگی کرده نمی توانند، از وطن خود در برابر استبداد، اندیشه های مخرب و بی عدالتی ها دفاع کرده نمی توانند، پس آنها ملت نیستند، آنها لیاقت این را ندارند که بگویند ما افغان هستیم و از افغانستان هستیم. کسی که در مقابل بی عدالتی ها سر خم می کند و تسلیم میشود، کسی که حقایق را بیان نمی کند نه مسلمان است و نه به خدا باور دارد. بنآ آن کشور روزهای دشواری را پیش رو خواهد داشت.
در سرزمینی که نهال خوبی خشکیده و در بد کردن هیچ حد و مرزی به رسمیت شناخته نمی شود. جنایت، ترور و وحشت اصلا توقف گاه ندارد. صاحب این سرزمین کیست؟ کیست که در برابر ریختن خون انسانها و ویرانی این ماتمکده مسئولیت بپذیرد؟ این ملک در حقیقت بی صاحب است، میگویند صاحبدار را یک صاحب، بی صاحب را صد صاحب. آیا میدانید صاحب این سر زمین کیست؟ امریکا، پاکستان، طالب، داعش، القاعده، تفنگداران خودسر، دیسانت شده های بی ریشه و یا هم مردم زخم خورده، ناامید و دلسرد این وطن؟!
من برای تان میگویم، همین طالب های تروریست، طالب های آدم کش در کمین تصاحب تمام قدرت اند. و اگر این حکومت و این رهبری بی کفایت موجود شقاق و نفاق را از این بیشتر دامن بزند، به فساد و دزدی ادامه بدهد، اتحاد و اتفاق را میان اقوام افغانستان محکم نسازد، باور داشته باشید که سقوطش حتمی است. و سقوطی خیلی خونین و مرگباری خواهد داشت.
بیاید همه ی ما بخاطر وطن و مردم، بخاطر خدا نگذاریم که وطن به چنگ طالب جنایتکار بیفتد. و این مفسدین را هم با بکس های خالی شان دوباره دست خالی از جای که آمده اند به آنجا روان کنیم. رهبرانی که شب و روز منتظر هستند که چه وقت جوبایدن به ما زنگ میزند، چه وقت طرف ما میخندد؟ در این کشور نه شرمی وجود دارد و نه حیا و شرافتی. چرا نمی گوید که ملت ما به ما چه میگوید؟

بگذارید همین دولت مرا زولانه کند، ولی حداقل از طریق رسانه ها صدا بلند کنیم. بیاید اتحاد نمایم، همدلی نماییم از این بیشتر بیگانه پرور نکنیم، از این بیشتر مزدور بیگانه شدن تا کی؟ همین که طالب مزدور بیگانه است بس است. شما زمامداران از این بیشتر مزدور یهود و نصارا نشوید.