X

آرشیف

بر زندگی انسانهایکه بر شما از اعتبار فراتر عقیده دارند، رحم کنید.

داکتران عزیز و دلسوز دیارم بر عمرتان برکت باد، اما یک تعداد تان از بخدا بترسید و آه فقیر و مظلومیت هموطن تان را به تمسخر نگیرید. چند مورد که همیشه با آن سرخوردم و حتی در این ماه مبارک نیز ازدیاد یافته به پیشگاه تان عرض میکنم:
– بوجی های دارو به مریضداران تان که آن هم فقط و فقط در دواخانه های خود شما یافت میشود، کمتر نمایید و زندگی انسان های ساده لوح که همواره به شما از اعتبار فراتر عقیده هم دارد، رحم کنید.
– معاینات و دادن/نوشتن نسخه توسط نرس، فارمسست، داکتر دندان و … بیشتر به مریضان دهاتی مان که ده ها کیلومتر فاصله ها را با موترسایکل و مرکب اش تا نزد این جناب با صد ها خطر ماین و دشمن داری طی کرده و چهره اش در این ماه مبارک رمضان از تشنگی و گرسنگی خاک تولید میکند و فقط با اخلاص تمام داکتر را به قیافه شیک و پاکش میشناسند؛ خریطه های کلان و مخصوص انتقال وزن و حجم را از دواهای گوناگون پر و بر پشت شان میگذارید و دیدار بعدی را با چهره بشاش خود و غمگین وی برایش آرزو میکنید.
– چانه زنی با دوا فروش ضمن اینکه به مثابه نعوذ بالله کفر است، صد قسم پتکه هم میکنید که در آن صورت قیمت دوا ها را ده چند بالا برده و آنگاه است که مریضدار خوش باور ما تمامی هست و بودش را فدای نسخه فارمسست، نرس و … میکند. یا این همان است که کمپنی/تجار انصاف را نمی فروشد بلکی تجارت دوا دارد.
– مشتری/مریض بیسواد، بی خبر و ارادتمند جناب نرس و فارمسست از کیفیت، کمپنی، شرکت و کشور تولید کننده دوا اصلا حرفی ندارد، تا وقتی از دوا برای رفع تکلیف اش استفاده میکند تا که عوارض جانبی بزرگتر دیگر را مبتلا شود و آن زمان پی علاج آن آستین بالا میکند و باز همان خرک و همان درک و پشت همان قصابی اولی می ایستد.
– عوارض جانبی، از جمله تکلیف معده، که از دوا های بوجی بست شما به مردم الخصوص به اقارب خودم پیدا شده؛ خدا میداند و من، صد ها مریض و آن همه کاره ی که باعث این بدبختی ها شد. 
– فیس نرس، فارمسست و …. عین همان فیس داکتر متخصص است.
– اکثر دواخانه های عالی جنابان به دکان های آرایشی مبدل گردیده، از انواع سرمه های چشم، سرخی و سفیده، نوشابه های رنگارنگ (نوشابه خشک)، انواع کریم های سفید کننده … و چیزهایکه در مغازه های مدرن آرایشی یافت نمیشه در دواخانه ها موجود وبه فروش میرسد.
– از اینکه داکتر صاحبان بعد از ظهر وظیفه رسمی دارند یا خیر، بخاطر گردن بستگی چیزی نمی نویسم، چون بی خبرم؛ اما از طرف صبح یک تعداد داکتر صاحبان تا ساعت 9 و 9:30 در معاینه خانه های شخصی شان در کنار نرس و فارمسست، که آنها هم رسمن کارمند دولت استند، در خدمت مریضان میباشند.
رحم، انسانیت، شرافت و بلاخره اسلامیت در این دیار و در نزد یک تعداد عالی جنابان فوق، جایش را به پول واگذار نموده و بدون معجزه الهی توقع منع این گونه فعالیت های ضد انسانی را از کسی ندارم، چون آمر و مامور همه در این کار شریک اند.
یاداشت: استند داکتر صاحبان با ایمان، با وجدان، خدا ترس و رحم دل و نوشته بالا به آنها ربطی نمیگیرد.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.