X

آرشیف

بازی با کلمات: جناب (عزیزی) شخصیت روحانی و ادبی کشور!

 

مدتیست بدون انگیزه و سبب اختلافات ذات البینی هر دو طرف (من و شما) راسخت می ازارد و با وجود ارتباطات فرهنگی گسست دو طرف را سبب شده است .
اگر از جانب من بی احترامی صورت گرفته باشد معذرت می خواهم و یاد آور میشوم از نظر املایی آنچه را در مقاله و نگاشته ی من دیده اید کاملا درست و بجا است.
من به تیپ و ثبت انترنیتی آشنایی ندارم و برخی از دوستان و اشنایان به نگارش کمپیوتری به من مدد می رسانند و اشعار و مقالاتم رابه دست نشر میدهند و در اصل نویشته ام فطور املایی دیده نمی شود و از نظر انشایی 1364 بجای 1964 نشسته است و بدون توجه به زمان حادثه اشتباه و خطایی صورت گرفته است .
در این شکی وجود ندارد که از نظر سیلیقه انسانها با هم متفاوت اند و یک مضمون را دو نفر به یک رسم الخط نمی نویسند.
جناب (عزیزی)! 
راجع به عبارت :(علی رغم) توضیح من قابل دقت است در عربی حرف (علی)را(جار) میگویند یعنی در کلیمه ی که داخل شود آنرا مجرور میسازد یعنی حرکت حرف آخر به کسره (زیر)خوانده میشود.حرف آخر کلیمه ی الرغم (م)است که باید در صورت وصل به کسره خوانده شود.
علی الرغم (ال)حرف تعریف است کلیمه ی نکیره را معرفه میسازد و اگر بنویسیم علی رغم کلیمه ی رغم نکیره است و به معنی مطلق مخالفت و نه به اختلاف معین.
وقتیکه ما آنرا در مقالات فارسی بکار میبریم بهتر است بدون ( ال) نگارش یابد .زیرا ساده و کوتاه میشود و اصطلاح عربی است که (خیرالکلام قل ودل).و در قوانین و گرامر نحو آنرا عبارت و مرکب میگویند.زیرا مرکب از یک کلیمه ی نا مستقل (علی) و مستقل (رغم )است و نمی تواند جمله ، کلام و سخن حساب گردد زیرا برای شنونده مطلب کامل را نمی دهد و دارای اسناد (حکم مثبت و منفی)نیست. تفاوت عبارت و کلام(سخن)در این است که کلام برای شنونده مطلبی را میدهد و عبارت فاقد این وبژه گی هاست.
من در جمله انرا درست بکار گرفتم و به کج راهه نرفتم.وانرا در جمله طوری قرار دادم که بزرگترین معمار خشتی را در دیوار کاخ می گذارد.
اگر با همه خصوصیت این عبارت رسیدگی شود سخن به درازا میرود .
جناب(عزیزی)!
در یک بخشی از مقاله تان امده است:(نوشته جان)
در ادبیات فارسی (ا ن وها)علامه جمع در اسما بحساب می اید چون در مرد ،مردان ودر زن ،زنان و در خانه ،خانه ها که ان و ها علامه جمع اند که اسمای مفرد را به جمع تبدیل کرده اند. (جات) نمی تواند علامه ی جمع باشد و غلط مشهور است در ادبیات عرب ( ات)علامه جمع مؤنث سالم است .مسلمه به صورت جمع مسلمات و مؤمنه مؤمنات که در آنها کلیمات مفرد با آمدن (ات)جمع بسته شده اند.
جناب (عزیز) در این بخش شاگرد کوچک شخصیت بزرگ نور الدین عبدالرحمن جامی می باشم و کلمات را در چار چوکات جملات، درست می نشانم و چوکاتش را مطابق نقشه میریزم .
در فرجام یاد اور میشوم به گفته ی محترم (بی پروا) هر نویسنده غلط میکند و گاهی املا درست نمی آید همانگونه که اوشان به چند اشتباه شما انگشت گذاشته اند که من هم در نویشته شما از نظر انشاییی و املایی نواقص بسیاری را دیدم.ما نباید در خمیر مایه ی هم موی بپالیم.
شما را بخدا می سپارم و سعادت تانرا آرزو میبرم.

اکنون به کشور میروم بعد از امدن مطلب گرامریی دیگری را در سایت می برم که خالی از فایده نیست

مولانا کبیر فرخاری 
ونکوور کانادا
X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.