X

آرشیف

بازهم در مورد انتخابات

بالآخره با تلاش و درایت اشخاص ملی و بین المللی ، در مورد حل مسئلۀ شمارش و تصفیۀ آرای مردم کشورما ، تصمیم منصفانه و عاقلانه گرفته شد ، من عقیده دارم که آحاد مردم ما این کار را پسندیدند و نفس راحت کشیدند . ازینکه بعداً چه پیش می آید همه امیدوار هستیم . اما از میان بعضی ما ، ازهرکله صدای می آید : پکی می گوید که این پلان کرزی بود ، دیگری می گوید این پلان امریکا بود ، آن دیگری عقیده دارد که این پلان ناتو بود و عدۀ گمان می کنند که این پلان پاکستان بود و از ینگونه اراجیف فرضی … . بلی هموطن عزیز ! پلان از هرکسی که بود خوب پلانی بود . عقاید خودکم بینی، بیشتر در ممالک عقب مانده منجمله میهن ما رسوخ دارد ، یعنی هراتفاق نیک یا بدی که بیفتد، تعدادی عقیده دارند که مطابق پلانهای صدسالۀ فلان کشور و فلان دستگاه جاسوسی بوده به این ترتیب به دیگران معجزه قایل می شوند ، خود را ، مردم خود را ، فرهنگ سربلند خودرا به سخره می گیرند و ناتوان تصور مینمایند . از همان روزهای انتخابات ، بعضی هموطنان ما(؟؟؟) ، با نقاب دیگران در فیسبوک حضور پیدا می کنند و به آدرس مردم ما ، اقوام ما ، ولایات ما ، قرا و قصباب ما و اشخاص سرشناس ما از هردو تیم ، فحش می گویند ، عکس ها و اشکال ناجایز می سازند و پخش می نمایند ، اینها اندک انسانهای فرصت طلب ، دون همت و منافقی از هرقوم ، هرمنطقه هستند که گویا عف می زنند تا نفاق بیاندازند ، اما دریای زلال یک ملت بیدار با پوزۀ سگ فاسد نمی شود و من می پرسم اینها طبق پلان کی کار می کنند ؟ همه دیدند عبدالله و احمدزی باهم بغلکشی کردند و بر مصالح ملت سرفرود آوردند ، اما فحاشی های آنهای که به هرکدام ازین دو تیم حواله شده بود ، بخود اشخاص گوینده بر می گردد ؟ یا نه؟. در ذخیره فرهنگ میهن عزیز ما چه متل های بزرگی نهفته است :

« مکوه په چا چی وبسی په تا» ، « که تاویل چی زه یم او ما ویل چی زه یم ، نه به ته یی نه به زه یم ، او که ماویل چی ته یی او تا ویل چی ته یی ، هم به زه یم هم به ته یی» .

 

X

به اشتراک بگذارید

Share

نظر تانرا بنویسد

کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.