آرشیف

2022-2-1

عثمان نجیب

اولین ثمره‌های منفی نشستِ اسلو، چهره‌‌‌ها بی نقاب می‌شوند!
 در طرح بایدن آن کفتارِ پیر ۳۴ میلیون افغانستانی برابر اند به یک سرباز آمریکایی
کشوری که مثل افغانستان از هر سویی آسیب‌پذیر باشد و رهبری نداشته باشد و همه سیاسیونِ صاحب اقتدارِ آن یا مزدور، یا جاسوس یا نادان یا دزد و رهزن باشند و همه از یک تبار قبیله حمایت کنند هیچ‌گاهی مصئون نیست، آرام نیست، شکوه و جلال ندارد، استقلال ندارد، هویت ندارد، اهمیتِ جهانی و کشوری ندارد، تصمیم‌ها در موردش را صاحبانِ اقتدار و آمپریالیست‌ها و غربی‌ها و انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها می‌گیرند. دیدیم که دایرشدنِ جلسه‌ی اسلو و گردِ هم‌آوری تروریست‌ها، تروریست پرورها به چی مضحکه‌ی اوپرایی داشت و چی کسانی در آن به دعوتِ سازمان‌های استخباراتی اشتراک کردند و اینک در حالی‌که چنین مهمانی‌ها و میزبانی‌های آشکار هیچ دردی از تنِ زخمی ملتِ‌ ما و کشورِ ما را درمان نکرد بل‌که ماهیت انسانی غرب و‌ ارزش دادنِ یک سرباز جُلُونبُرِ امریکایی به عوض سی و چهار میلیون انسان را آشکار ساخت، یک مقام آمریکایی از لویه‌جرگه سخن به میان آورد که مربوطِ پشتونِ تمامیت‌خواه است، کشور مسلمانی مثل ترکیه گفت از طالبان حمایت می‌کند و حالا بایدن آن کفتارِ پیرِ دنیای وحشِ‌ غرب و آمریکا همه شرایطِ حقوقِ بشری، حقوق انسانی، حقوق زنان، حقوقِ‌ مردان،‌ آزادی‌های بیان و مدنی و استقرارِ یک قوم و یک کشورِ بی‌گانه بالای ملت ما را نادیده گرفته و فکر می‌کند همه چیز ختم و دنیا گل و گل‌زار شد که شناختِ رژیم متحجر و فاشیستی پشتونِ خیبری و‌ پنجابی پاکستانی را با رها کردنِ یک سربازِ آمریکایی طالبان را به رسمیت می شناسد. یک بازی کثیفی که در هیچ عقل نه می‌گنجد. کی باور دارد که یک اسیر آمریکایی پیشِ طالبان باشد و آمریکا شناخت طالبان را منوط به رهایی او ساخت. پیش زمینه‌هایی برای شناختِ دست‌نشانده‌ی شان بزرگ‌ترین گروهِ تروریستی در کشورِ ما را مساعد سازد.
این‌جا الزامی است تکرار کنیم سناریوی دست ساخت آمریکا و‌ انگلیس و اروپا در اسلو تمام عیار مواردی از چنانی بوده که گفتیم. به همان منظور هم بوده که اعضای انتخابی آن مجلس هم فرمایشی بود.
این‌جاست که الزامی است تکرار کنیم سناریوی دست ساخت آمریکا و‌ انگلیس و اروپا در اسلو

تمام عیار مواردی از چنانی بودهکه گفتیم. به همان منظور هم بوده که اعضای انتخابی آن مجلس هم فرمایشی بود.

اما با آن هم لازم بود نماینده‌های دیسانت شده‌ی جانبِ مقابل‌‌ِ طالبان موارد مهمی را مطرح می‌کردند تا سرنوشت از سوی نماینده‌ی منتخب سازمان های استخباراتی یعنی هدی خانم این ها باید گفته و پرسیده می‌شدند:
کی ها طالب را بر ما حاکم ساختند؟
طالب ها ادعا دارند که بیست سال گرسنه و بی کمک نظامی و مالی و لوژستیکی مبارزه کردند، در میان شما غربی ها کسی است تا توضیح دهد که هزینه‌ی آماده سازی یک تانکر انفجاری از مبدا‌ یعنی پاکستان تا افغانستان چه مقدار صدهزار یا میلیون دالر بود؟ طالب این را از کجا کرد و متخصصین بم ساز از کدام کشور‌ها به آنان کمک کرد؟
شما با تدویر چنین برنامه‌های هدف‌مند نهانی زمینه سازی شناسایی رسمی طالب کدام دروغ تان را می‌خواهید ثابت کنید؟
حضور چهره های ممنوع و قابل پی‌گِرد طالب به عنوان تروریستان بین‌المللی از یک گروه تبهکار بین المللی حاکم ساخته شده توسط شما چیست؟
چگونه نه می‌خواهید که طالب را به رسمیت بشناسید اما برای دست بوسی آنان از شرق و غرب این‌جا آمده اید..
طالبان به دستور همین سرانِ شان همین لحظه از ملت ما قربانی و شهادت می‌‌گیرند که شما دعوت شان کرده و در لوکس‌ترین هتل تان جا داده اید شان.
ملت ما می‌داند که شما ها مولود طالب هستید، حامی طالب هستید و کشور و ملت ما را قربان‌گاه هدف ساخته اید.
چرا ملت های شما از شما ها نه می پرسند که بیست سال تمام فرزندان و دارایی های شان را به نام جنگ علیه طالب کشتید و هزینه کردید و یک کشور و یک ملتی به نام افغانستان و افغانستانی تباه کردید و سرانجام دوباره آنان را به قدرت آوردید؟
اسلو که به تنهایی چنین کاری کرده نمی‌تواند. پس معلوم است که دست‌های پیدا و پنهانی از  MI6،
سی آی ای، انتلجنت سرویسِ شماها و همه اروپا و جهانِ غرب و شرق در این ویران‌گری وطن ما و کشتار ملت ما دخیل است و حامی و حامل و عامل است.
صحبت در چنان مجالس شمرده و هدف‌مند. احساسی برخورد نکنیم. این بانو صحبت های مدون داده شده را قرائت و وظایف خود را اجرا کرد. البته سخنان من را صاحبان آگاهی های مسلکی سیاسی و استخباراتی می‌دانند.
اینک نقاب‌ها از رخ می‌افتند و افتادند و دانستیم که فقط مقاومت و مقاومت و مقاومت تنها راهِ نجات است و تکیه به خدا و داشته‌‌های داخلِ وطنِ ما بدونِ تکیه به خارجی‌ها.