X

آرشیف

اهــمـیـــت نــهــــــــــــــال شانی

 

از آن جائیکه فصل بهار در حالت آمدن است و این کشور زیبای ما اشد ضرورت به بازسازی دارد خواستم در مورد فضای سبز و ارزش معنوی آن در طبیعت نکات چند به رشته تحریر در آورم امید برای نوجوانان عزیز جالب باشد.

 

در سالهای اخیر یعنی بعد ازجنگ ها که باید عشق و علاقه خاص برای مردم عزیز ما در قسمت سرسبزی شهر ، خانه و مکتب پیدا می شد، برعکس نباتات و درختان مورد بی مهری قرار گرفته اند . بدین جهت بالا بردن سطح آگاهی های مردم درمورد فضای سبز و آشنایی با خواص نباتات ضرورتی است که مانع بروز فاجعه نابودی شهرها بر اثر آلودگی هوا و محیط زیست می گردد. به همین منظور اهمیت دادن به نقش فضای سبز در زندگی انسا نها و ایجاد علاقه بیشتر به درخت و گل و چمن در وجود هر کس امری است بسیار مهم که در اینجا به طور اختصار به مواردی از آن اشاره می شود: امید است علاقه وتفکر بیشتری را بر انگیزد و هر فرد جامعه ما بتواند مشوقی دلسوز برای ایجاد فضای سبز در محیط زندگی خود باشد. همانطوریکه می دانیم دو دسته از نور آفتاب تاثیرات چشم گیری بر بدن انسان و سایرجانواران باقی می گذارد یکی اشعه مادون سرخ و دیگری اشعه ماورای بنفش است . احساس آرامش که انسان در سایه به خصوص در سایه یک درخت احساس میکند تا حدی مربوط می شود به جذب نورهای مادون سرخ آفتاب توسط درخت ( ناگفته نه ماند تعششات ماورای سرخ با طول موج بلند خاصیت حرارت زایا دارند ) و مقداری نیز به دلیل جذب اشعه های ماورای بنفش صورت میگرد. امروز تاثیرات اشعه ماورای بنفش بر بافت حجرات نباتی و جانواران و همچنان تاثیرات ناگوار تششعات به خوبی روشن شده است . بنابراین نقش درختان در حمایت از انسان و سایر جانداران دربرابر آفتاب سوزان به خوبی روشن می شود.

 

 

 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.