X

آرشیف

اندوه غریبان اثر دیگری از خانم عزیزه عنایت
 

 

 
اندوه غریبان نام کتاب تازه یی از خانم عزیزه عنایت شاعر و نویسنده ی شناخته شده ی کشوراست که اخیرا در کابل چاپ و انتشار یافت .
در این کتاب گزیده ی از مقاله ها و نبشته های ادبی و اجتماعی این نویسنده گنجانیده شده است که درموارد مختلف ادبیات و مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم و کشور به رشته ی تحریر در آمده که نویسنده این مطالب را طی سالهایی که در غربت در کشور هالند زیسته است ، نوشته و در نشریه های داخل و خارج از کشور و سایتهای انترنتی به نشر رسانده است .
کتاب مذکور که با قطع و صحافت مرغوب و رنگین و با کیفیت خوب چاپی به طبع رسیده است ، دارای  153 صفحه بوده و شامل چهل وهفت عنوان مقاله و سایر مطالب اجتماعی و ادبی وپیامها میباشد که میتوان از مطالبی یاد آور شد که پیرامون زبان ، مشکلات زنان و کودکان افغانستان، عوامل خودسوزی دختران جوان در افغانستان ، فقرو هم درموارد ادبیات و شعر مانند عروض و سایر موضوعات نگارش یافته اند .
اندوه غریبان با مقدمه ی از جناب محمد عبدالقادرآرزو شروع می شود که در بخشی از این مقدمه چنین آمده است : خانم عزیزه عنایت از دانشوران و شاعر زنانی است که با داشتن استعداد فطری خویش از ویرانه های تعصب و عرف گذشته ، از طلوع تا غروب سنگینی رنج آموختن را لمس کرده است . بانو عنایت همان طوری که در عرصه ی شعردرقالبهای مختلفی طبع آزمایی کرده و جایگاه خودرا دارد ، د رکار زار نثر نیز نسبت به وطن و مردمش حساس، نیک بین و دلسوز است .
خوشحالم که این بار از قشر اجتماع افغانی یعنی از قشر زن اثری را به اهتمام میرسانم .
از خانم عنایت طی سالهای اخیر دو مجموعه ی شعر به نام های سیر زنده گی در هالند و فروغ سحر در ایران چاپ و  انتشار یافته و هم اکنون نیز سه کتاب دیگر شامل مجموعه های شعر ، داستان و مقالات از این نویسنده آماده برای چاپ می باشد .
خانم عزیزه عنایت که همواره در مطبوعات و در سالهای اخیر در سایتهای انترنتی با نشر اشعار و مقالاتش حضور فعال داشته است ، به  سال 1326خورشیدی در شهر اندخوی تولد و بعد ها در کابل زیسته و به  سال 1372 خورشیدی رو به زنده گی مهاجرت نهاده و از آن زمان  به این طرف درکشور هالند  زنده گی میکند .

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.