X

آرشیف

انار کلی هنریار

چند روز قبل ، به مناسبت یادبود شهدای اورگون ، انارکلی هنریار ، سناتور انتسابی ، سخن گفت ، اشک ریخت ، فریاد کشید و گریست ، بلی هموطن عزیز او دختر بلند همت یک سکهـ است ، خود را به ملت ما متعلق می شمارد ، بالمقابل آنهای که هموطنان عزیز اورگونی ما را قتل عام کردند ، مسلمان بودند یا کافر ؟؟ این را باید ذبیح الله مجاهد بگوید ، اگر مرد است و اگر مسلمان است ؟؟
بنام اسلام سازمان دادند ، بنام اسلام موتر را از مواد انفلاقیه بار کردند ، از یک کشور اسلامی وارد کشور اسلامی ما شدند ، بین مردم مسلمان آمدند ، الله اکبر گفتند و انفجار دادند ، مسلمان ها را قتل عام کردند ، جوی خون جریان دادند و چاق شدند ، خران هرزه ای که در گیاه روئیده در خون میچرند تا چاقتر شوند . سالها چنین کردند و می کنند.
سال قبل نمایندگان پارلمان کبیر میهن ما ، چشم های خود را چون چشم خرچنگ از حدقه بیرون کشیدند و فیصله کردند که از هندوها و سکها ، یک نماینده هم حق اشتراک در پارلمان را ندارد ، یک بی عاطفگی ، یک رسوائی ننگین و تاریخی . 
وقتی که انارکلی فارسی سخن می گوید گمان می رود او فارسیبان است ، زمانی که به پشتو گفتگو می کند صدفیصد پشتوبان است و زمانی که در عزای شهدای عزیز ما فریاد می کشد و گریه می کند یک خواهر واقعی است ، هم پشتون است ، هم فارسیبان است و هم یک عنصر بیدار از ملت ما ، اما ما مسلمانها ؟ 
هندوها و سکها در مکاتب ما ، در پوهنتون های ما ، در پارلمان ما جای پای ندارند ، در مضیقه هستند ، عرصۀ مراسم مذهبی شان بسیار محدود است . بیائید کلاه خود پیش خود بگذاریم و از خود بپرسیم: ما مردم با غیرت هستیم؟ ، ما دلیر هستیم؟ ، ما باطر هستیم؟ ما همت بلند داریم؟ ، سجایای یک ملت بیدار در وجود ما مشهود است ؟ و یا اینکه هنوز مقلد و وارث همو حکامی می باشیم که بخاطر اقتدار، برادر چشم برادر را از کاسۀ سر بیرون می کشید تا مقامش را تصاحب کند .

 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.