آرشیف

2014-12-30

afrotan

” ارگ کابل ” یا گنج قارون ! حکایت همچنان باقیست !

 

پیوسته به گذشته : قسمت دوم 
 

داستان هیأ ت حاکمه ای که به شیوه مافیائی برسرنوشت مردم افغانستان چنگ زده اند درست مصداق همین حقیقت است حتی هنگامی که تشت رسوائی شان زبـــانزد خاص و عام گشته است به بانگ بلند صدا میزنند که های مردم بگیرید که گنج قارون است . !!! چه کسی نه میداند که برخلاف مفهوم حقوقی "کلیمهء دولت " و به اعتراف صریح و روشن بلند پایه ترین مهره های شبکه ای که در" ارگ "یا همان " گنج قارون !" بنام « دولت جمهوری اسلامی افغانستان! »مشغول معامله اند فاقد مشروعیت به مثابه ء نهادی بنام دولت مشروع دانیسته میشود ؟ . 
همین چند روز پیش بود که از جمکرانِ (۱)تلویزیون ملی افغانستان باشی صاحبِ (۲) ارگ جناب حامد خان کرزی ملبس به لباس " امام عصر (عج)" !! ظهور کرد و بصورت استخاره ای و با ضعف حافظه مبارکه در محضر چهارمین کنفرانس ملی مشورتی شورا های انکشافی قریه اینگونه ارشاد فرمودند : 
غواړم له تاسو سره په دې څلورو مسالو خبرې وکړم او هیله مې داده چې دا مسایل چې نن له تاسوسره مطرح کوم دا به په خپلو کلیو او وطنو کې د افغانستان خلکو ته رسوی. … خواهران و برادران عزیز! عرض کردم که قوتهای خارجی دارند الحمدلله از افغانستان بیرون می شوند و خاک ما و مردم ما توسط بازوی جوانان عزیز خودما دفاع میشود و در این دفاع هر روز قربانی میدهیم، ، بیست نفر، سی نفر ، پانزده نفر از عسکر و پولیس و امنیتی های ما و همچنین گاهگاهی البته خوشبختانه کمتر از ملکی های ما ،از مردم وطن.
امسال این قربانی نسبت به دو، سه سال گذشته زیادتر است در حالیکه این باید برعکس می بود. طالبان میگویند که اینها علیه خارجی ها در جنگ هستند، خوب خارجی از ولایات افغانستان برآمد. در جائیکه خارجی نیست برای چه جنگ داری و با کی جنگ داری؟ پس واضح است که در اینجا جنگ علیه خارجی نیست. بلکه جنگ برای خارجی است. حمله سر خارجی نیست، حمله سر مردم افغانستان است، برای منفعت بیرونی. اگر اینطور نباشد چرا بالای عسکر مسلمان، اولاد این وطن که از غریب ترین و بی چاره ترین ده و قریه افغانستان است و کشور خود را نگه میکند، مادر و اولاد و فرزند این وطن را نگه میکند، تو میایی حمله میکنی و شهیدش میکنی، در راه اش ماین جابجا میسازی، خودش و یا موتر حامل اش را منفجر میکنی.پس این حمله سر افغانستان است، سر ترقی افغانستان است، بالای افغانستانی است که دارد روز به روز دارای نظام و قوت میشود و دشمن های بیرونی افغانستان، این قوت افغانستان را از راه ایجاد دولت و نظام و تعلیم و پیشرفت و اقتصاد و سرک و بند و آب و انکشاف دهات تحمل ندارد، نمی خواهد، لهذا بنام طالب نفر روان میکند و او اولاد این وطن را شهید می سازد تا ترقی ما سست شود.در ده سال گذشته دیدیم که نتوانستد، پیشرفت روز به روز زیاد شده میرود. زیادتر از ده هزار اولاد تان در بیرون درس میخوانند. دیروز ما حکم پیشرفت کاری را دادیم که تقریباً هفت و یا هشت ماه پیش آغاز کرده بودیم، افتتاح انستیتیوت امراض قلبی افغانستان که در کشور خود ما امراض قلبی تشخیص و علاج شود، کارش را شروع کردیم.دیروز داکتر صاحب نایب خیل، وزیر صاحب تحصیلات عالی و رئیس پوهنتون طبی آمده بودند و از پیشرفت کار در این مورد برایم اطلاع دادند و خواسته های داشتند، خواسته هایش را پذیرفتم، احکام شان را امروز صبح امضاء کردم که کار عملی بخیر برای تداوی امراض قلبی در خود کشور ما آغاز شود، برای امراض قلبی مشکلتر، عادیش معلوم است که می شود.شش میلیون دالر برایشان منظور کردیم که وسایل بخرند، یک میلیون دالر هم سالانه برایشان کمک کردیم که همین شفاخانه را به پیش برند، آن استادهای که از لحاظ اصول و مقررات قدیمی تحصیلات عالی ما مشکل داشتند به حیث استاد، که انسانهای بسیار مجرب، دانشمند و عالم بودند مقرر شده می توانستند، آنها را حکم دادیم که از این گپها بگذرید، مقرر کنید که بروند کار خود را بکنند، آنها رفتند کار خود را شروع کردند، پس این کشور ما به طرف پیشرفت است. می گویند که زمستان می گذرد و روی سیاهی به ذغال می ماند، ذغال خود را بشناسد هر کسی که است، ذغال چه خارجی های که نیکی و خوشبختی افغانستان را نمی خواهند در همسایه گی ما هستند، چی دورتر هستند، چه آنهائیکه از نادانی و یا از مزدوری در وطن خود ما برایشان خدمت می کنند بفهمند که در جمله ذغال حساب می شوند….
البته اهل معنی میدانند و مابقی هم تا حدودی التفات دارند که این مطلب و این شعار مسبوق به سوابق تاریخی است که هیچگونه ربطی به امروز و دیروز و حتی این ماه این سال و…. ندارد بلکه شعار های تکراری است که از همان اول تأسیس اداره مؤقت آنگاه که برای نخستین بار زندان خصوصی امریکائی ها در منطقه کارته پروان کابل در نتیجه اطلاع سازمان ملل متحد در کابل کشف گردید این نوع ارشادات و شعارهای بی مصرف وارد ادبیات سیاسی کشور ما شده اند و هم میدانند و با گوشت و پوست وجود خویش حس میکنند که پول زبان بسته از همان ثروت های به باد آورده ای اند که به حیث قلمانه های استخباراتی از سوی شبکه های جاسوسی که در ارگ کابل قرار گاه زده اند و برای تشویق وآزمائیش استعداد های خدا داد « برادران جاسوس !!» در نظر گرفته شده اند ویا هم از بودجه ای صد فیصد حلالی !! است که بصورت غائبانه مگربه ظاهر قانونی از هرسو و ازهمه جا به جیب مافیای بنام « دولت جمهوری اسلامی افغانستان » سرازیر میگردد؟ (۳) .

 

نمایی از زندان خصوصی امریکائی ها در منطقه کارته پروان که توسط یک امریکائی بنام آیدیما Aidemaاداره میشد
نمایی از زندان خصوصی امریکائی ها در منطقه کارته پروان که توسط یک امریکائی بنام آیدیما Aidemaاداره میشد

 

همه راهها به گنج قارون ختم میشود .
از قدیم گفته اند که حرف حرف می آورد این فرضیه صحیحی بود ولی اگر ما در عصر کنونی مجموعه ای از این معادله را بر سر چهار راه "گنج قارون" که همان ارگ شریف کابل باشد با عینک دودیی ثروت اندوزی و قدرت کاذب مافیائی بنگریم همه راه ها ی نظام جمهوریی اسلامی افغانستان اعم از " پوزسیون position " یا شبکه حاکم بر مقدرات مردم افغانستان و" اپوزسیون oposition " منجمله طراحان معجون ناشناخته ای بنام" اجماع ملی " به گنج قارون " ارگ شریف " ختم میشوند . و ثروت ، ثروت را می آورد .! البته فقدان مکانیزم دینامیک و عملی مبتنی بر فرآیند اجتهاد پویا درحوزه اقتصاد – فرهنگ و سیاست در سرتاسر بدنه فکری و عملی شبه تشکیلات اعم از شبکه ای بنام دولت که به صورت دسته جمعی کار انهدام آخرین آثار ونشانه های تمدن وفرهنگ را به اجاره گرفته اند ، و همچنان منتظران ظهورامام عصر (عج ) که گروه ، گروه و دسته ، دسته در دشت سوزان کربلای وطن به انتظار نشسته اند تا آنچه را که از همکاران شان در "جامه دولت مشروع مافیائی " باقی میمانند منهدم سازند .

….ادامه دارد

_______________________________________________________________
۱: جمکران نام چاهی است که در ۶ کیلومتری شهر قم واقع است و بر آن چاه مسجدی بنام جمکران را اعمار کرده اند و اکثر شیعیان را عقیده بر این است که واقعه ساخت مسجد به شیخ حسن بن مثله جمکرانی مربوط می‌شود، وی ادعا کرد که در بیداری با امام دوازدهم شیعیان، مهدی (عج) دیدار کرده است و حجت بن حسن (عج) دستور ساخت مسجد را به وی داده است.
در میان شیعیان بحثهای زیادی در خصوص ملاقات با امام زمان(عج) مطرح است. عده‌ای با استناد به روایاتی، آن را در خواب ممکن می‌دانند [۲]. دریافت نامه از مهدی(عج) پس از غیبت کبری نیز مورد قبول بسیاری از شیعیان است، آنچنانکه نامه و توقیع رسیده به شیخ مفید – حدود یک قرن پس از غیبت کبری – از نظر شیعیان مورد تردید واقع نشده است.
• ۲ : باشی با [ تر. ] (ص .اِ.) سرور، رئیس ، سردسته ، سردار. ( فرهنگ معین ) معمولأ در زندان ها برای اداره زندانیان از سوی زندان بانان بنام باشی منصوب میشوند . 
۳: هدف نویسنده از آن صد درصد حلال این است که هرچند آن پول ها و ثروت ها نیز از وجوه زکوة وعشر ! از بیت المال مسلمین تأمین نه می گردد اما بصورت رسمی و مطابق با ضوابط از مجرا های شبه قانونی مانند وزارت مالیه و دافغانستان بانک پس از تصویب مجلس پارلمان افغانستان به خزانه دولت واریز میگردد