X

آرشیف

اداره و مدیریت ارګانهای امنیتی!

جناب ویس برمک كانديد جديد وزارت امور داخلهء افغانستان مدیر خوب، انسان متعهد و دلسوز به منافع ملی و افغانستان است! 
ما نیروهای امنیتی متعهد به افغانستان، غیر سیاسی، مسلکي و تابع قوانین نافذ کشور مان افغانستان میخواهیم. 
انسانها به شمول کارکنان نیرو های امنیتی ما مانند سمارق نیستند که یک مرتبه، دفعتاً  روئيده و سابقهء سیاسي با تعلق به کدام جریان سیاسی نداشته باشند( منظور من سایر کارکنان اداره است نه شخص اول اداره) اما بعد از آمدن و آغاز کار به ادارهء امنيتي بايد جز سوانح اش  در سوګند نامهء تحریری اش تعهد باشد که به بعد از آغاز کار در ادارهء امنیتی، عدلی و قضایي، به هیچ حزب و سازمان سیاسی تعلق و عضویت ندارد و تعلق و عضویت  در حزب و سازمان سیاسی را در خلاف و مغایرت کارش در اداره امنیتی و ارګان عدلی و قضایی میداند.
مسلم است که تدابیر زیادې دیګرې وجود دارند  که رهبري ارګان امنیتي اتخاذ و اداره را از ګروګان حزب سیاسی، سمتی، زبانی خارج ساخته و متعهد به قانون و منافع ملت افغان و افغانستان سازد. 
بخشهای از وزارت داخله باید مانند خدمات ملکی از دست نظامیان خارج ساخته شده و کار مسلکي نظامي این بخش باید به کادر های مجرب متخصص امنیتی و حقوقي ګذاشته شود. 
بر وزیر و مدیر ادارهء امنیتی  است با صحه ګذاشتن سیاسی بر کار متخصصین مسلکی کار ایشان را قوت بخشیده و اداره را از سمت، قریه، زبان و قوم خارج ساخته و افغانستان شمول و تابع قانون ساخته در باند بردن سطح فهم مسلكی و حقوقی کارمندان اداره به صورت سیستماتیک ، مانند جزء از وظایف روتین و معمول هرکارمند اداره از پائين تا بالا باشد. سازمان دهي لکچر های و دروس مسلکی و حقوقی مطابق مسلک هر بخش مراجع امنیتی باید و باید به صورت دوامدار جزء سوانح هربخش مانند یکی از مطالب ترفعات باشد. 

و من الله التوفیق
دوكتور صلاح الدين سعيدي
١٠/٠٨/٢٠١٧

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.