آرشیف

2014-12-29

afrotan

اجماع ملی از نگاه نگهبانان مافیای حاکم !

مکثی بر سخنان متولی مقتدر روضه شاه ولایت مآب حضرت علی (رض)

 

 

قسمت پنجم و آخیر

 

در چهارمـــــین بخش این نوشتار، تازه ترین سخنان ستر جنرال عطأ محمد نورخلیفه و متولی مقتد ر روضه شاه ولایت مآب حضرت علی کرم الله وجهه را که در پیام خود به مناسبت بزرگداشت از نوروز سال ۱۳۹۲ هجری شمسی انتشــــار فرموده بودند نقل نموده بودم . اکنون نیز در پنجمین و آخرین قسمت این نوشتاریکباردیگر آن بخشی از سخنان گُهر باری ازجلالتمآب متولی پر قدرت روضه شریف را که حاوی طرحی بازهم بنام ضرورت « اجمــا ع مـــلــی » به نشر سپرده است برشته تحریردراورم .وقتی جلالتمآب ستر جنرال عطا محمد نور متولی پرقدرت روضه شریف آنگاهی که از نوروز به حیث یک فرصت طلائی استفاده کرد و نوشت :
« من برای مقابله با چالشها و حل مسایل مطروحه ملی در شرایط کنونی، خصوصاً به منظور مدیریت خوب بعد از سال ۲۰۱۴ و نجات کشور از بحران، رسیدن به یک اجماع ملی را پیشنهاد کرده ام. هدف من از اجماع ملی، متمایز از طرح ها و اجماع ملی دیگران ، تاجگذاری برسرخود و یا فرد مورد نظر من نیست. بزرگان و نمایندگان واقعی ملت هر کس را که مطرح کنند ما از او حمایت میکنیم در اجماع ملی که من مدنظر دارم بزرگان همه اقوام و مناطق کشور، اعضای مجلسین شورای ملی، نهادهای جامعة مدنی، سران مجاهدین، احزاب سیاسی، متخصصین، فرهنگیان، سیاسیون، نمایندگان مهاجرین و افغانهای مقیم در خارج کشور، زنان، جوانان، همه طرفهای مطرح به شمول اپوزیسیون سیاسی و در صورت امکان مخالفین مسلح اشتراک و حضور خواهند داشت؛ لازم است جهت رسیدن به این اجماع ملی، دولت و حکومت جمهوری اسلامی افغانستان با تفاهم طرفهای مطرح، جامعة مدنی، احزاب سیاسی و اپوزیسیون سیاسی، جلسه یی را تدویر و زمینه ایجاد کمیسیون تدارک همایش بزرگ برای اجماع ملی را طوری مساعد سازند که هیچ یک از طرفها، اقوام، مناطق، سازمانها، گروهها و شخصیتهای اثر گذار ملی، خود را بیرون نبینند. »…. …….. میدانیست که چه می فرمائند ؟ 
ا و البته هرگز از این اندیشه غافل نبود که فراهم آورئی شرائط پیشنهادی وی یکی از بزرگترین چالش های است که دامنگیر جامعه ما شده و نیمی از دنیا با هزینه صدها میلیارد دالر" نا قابل ! " و حضور صدها هزار نظامی مجهز با پیشرفته ترین سلاح ها بیش از یک دهه کشتار و به خاک و خون کشید ن ها هرچه زور میزنند به جائی نه میرسند ! چگونه ممکن است با پیچاندن یک نسخه تعویذ گونه ای موهوم برای همه بیماری ها ی مزمن که در دوران بیش از یک دهه عمر در جانهای نحیف و جنگ زده مردم افغانستان به هیولای مهلکی مبدل شده است و روح و روان این مردم فقیر را می آزارد مفید واقع گردد ؟ گمان نه میکنم که جلالتمآب متولی پُرقدرت و در عین حال ثروتمند روضه شریف صدای خونین ناکامی های « سلطنت استخاره ای» مافیای حاکم را نه شنیده باشد مگر با ؤجود آن ارائیه چنین طرح ودکتورین « اجماع ملــی » که به یقین کامل از سوی یکی از بزرگترین اهرم های عرصه سیاست مافیائی حاضر در افغانستان دیکته شده است تعجب آور است . اگر بنا باشد کسانی در لباس نگهبان و متولی منافع مردم ، آگاهانه و یا هم در بی خبریی کامل همدست دشمنان انسان و انسانیت شوند، طبیعی است تا آن گاه که طرح ها ی خود را با الهام از نظام بورژوازیی مافیائی حاکم هرچند بنام اصلاح جامعه و حل بحران بیان میکند تیوریی مستقل وبخصوصی در زمینه راه حل برای بیرون رفت جامعه از بحران را ندارد ، البته چون کلیه مسائلی که در طرح پیشنهادیی جناب نور بیان گردیده است تفسیر دست آورد های است که عملکردهای جناب عطامحمد نور متولی روضه شریف وسائر روضه خوانان نظام سرمایه داریی مافیای حاکم را نیز احتوی میکند زیرا طرحی را که بنام و امضای جلالتمآب عطامحمد نور والی بلخ منتشرشده است ، تفسیرمکمل اما مبهم و پارادُکسیال ِ همان دکتورینی بنام اجماع ملی است که قبلأ از جلالتمآب زلمی خلیل زاد به پیشواز انتخابات آئنده ریاست جمهوری در افغانستان در گفتگو با روزنامه هشت صبح ارائیه گردیده است . زیرا تصویر و تحلیل دقیق این طرح با اضافه برخی شخصیت ها و مجامع حقوقی وحقیقی ای که بصورت نمائیشی و تزئنی بیان شده است حاوی همان اجزأ و مفراداتی است که طی بیش یک دهه عمر بصورت غیر عادلانه و مافیایی در کالبــد ی بنام « دولت جمهوری اسلامی افغانستان» حاکمیت داشته است . وقتی در طرح جناب متولی روضه شریف که حین بیان ساختار اجماع ملی مفرادات و اجزای این ساختار را در نوشتار خود که به بهانه نوروز منتشر شده است خواندم و مطالعه نمودم به یاد حکایتی افتیدم که حین انتقال و قاچاق باروت با قاچاقبران واقع شده بود ! اما نخست آن قسمتی از فرمائیشات جناب عطأ محمد نور والی پرقدرت بلخ که به ارتباط بحران در جامعه ساختار « اجماع ملی » به نام و امضای وی منتشر گردیده است

ساختار :
اجماع ملی با حضور طیف‌ها و طبقاتِ زیر تشکیل می‌شود :

«ـ حکومت افغانستان ـ رهبران محترم جهادی ـ اعضای شورای ملی ـ اپوزیسیون سیاسی ـ گروه‌ها و احزاب سیاسی ـ اپوزیسیون مسلح ـ جامعۀ مدنی ـ شخصیت‌های شهیر و شناخته شده ـ زنان سرشناس ـ جوانان خبره و آگاه ـ علمای جیّد و مؤثر ـ دانشمندان، متخصصان (در صورتی که از سوی گروه‌ها راه نیابند) ـ شعرا و نویسنده‌گان (در صورتی که از سوی گروه‌ها راه نیابند) ـ اهل خبره (در صورتی که از سوی گروه‌ها راه نیابند) ـ نماینده‌گان معلولان کشور» 
اما آن حکایت پولیس و قاچاقبران باروت که قبلأ از آن یاد آوری بعمل آمد چنین است . 
میگویند دسته ای از قاچاقبران باروت که از سوی مأموران امنیتی و پولیس مجبور به توقف شده بودند وقتی پولیس در محموله های شان باروت که انتقال آن ممنوع بود کشف کردند و راجع به آن از ایشان پرسیدند که این ماده سیاه رنگ چیست ؟ سردسته ای از باند قاچاقبران درپاسخ گفتند ؛ که قربان این" زیره "(۱) است! وقتی پولیس این پاسخ را شنیدند دستور دادند که جهت اطمینان آنرا آتش زنند ،و این کار باید سردسته باند انجام دهد وخود آن ماده سیاه رنگی را آتش زنند تا معلوم شود که زیره است یا باروت ؟ وقتی سردسته ای از باند قاچاقبران گوگرد (۲) را در تماس با باروت آتش زد شعله های آتش چنان بلند شد که دود و شعله های آن چشم سردسته قاچاقبران را نیز فرا گرفت ؛ اما در عین حال با صدای بلندی میگفت : که قربان نه گفته بودم که زیره است ؟ اکنون حکایت فاجعه میهن ما نیز با آخرین عکس العمل آن قاچاقبر باروت شباهت دارد که آتش فاجعه و بحران همه جا را گرفته است و چشم همه را سوختانده است با آنهم آن را زیره میخوانند !! 
نمایان ترین پهلوی پارادُکسیال و متضاد درساختار طرح اجماع ملی جلالتمآب متولی روضه شریف که بدون شک توضیح و تشریح همان طرح جناب خلیلزاد است آن جا و آنگاه نمایان میگردد که بجای بازنگری بنیادی و اصلاحات ساختاری درجامعه و هم آهنگی آن با شرائط تاریخی ، فرهنگی و ارزشهای معتبر ملی ، نهاد ها ، مراجع و شخصیت های حقوقی و حقیقی را که خود فرآورده هاو تولیدات یک دهه نظام سرمایه داریی مافیای اند و هنوز هم در دفاع از سیستم حاکم جانفشانی میکنند . کاملأ طبیعی است که پیشنهاد جناب عطا محمد نور در کسوت یکی از شرکای فعال مافیای حاکم با بدست آوردن سرمایه های چند صد میلیونی حتی نزدیک به ملیاردها دالر " ناقابل و زبان بسته !!!!! " حکومت افغانستان ،رهبران جهادی،اعضای شورای ملی، اپوزیسیون سیاسی ، گروه‌ها واحزاب سیاسی ، اپوزیسیون مسلح ، جامعۀ مدنی ، شخصیت‌های شهیرو شناخته شده، زنان سرشناس،جوانان خبره و آگاه ،علمای جیّد ومؤثر، دانشمندان، متخصصان (درصورتی که ازسوی گروه‌ها راه نیابند) شعراونویسنده‌گان(درصورتی که ازسوی گروه‌ها راه نیابند) اهل خبره(درصورتی که ازسوی گروه‌ها راه نیابند) نماینده‌گان معلولان کشوررا مناسب ترین میکانیزم برای حل بحران در جامعه بنامند . اما جان کلام اینجا ست که برای چند لحظه ای هم اگر فرض کنیم که همین جماعت پیشنهادی جناب نورمتولی روضه شریف مناسب ترین اجماعی است که میتوانند بحران را حد اقل مهار سازند ، حضور متراکم ومصلحت آمیزاکثر نهاد های شامل درساختار تشکیلاتی پیشنهادیی جناب نور درمغائیرت با شرائطی است که وی آنرا با افزودن پسوند " درصورتی که ازسوی گروه ها راه نیابند!! " شرط گذشته است ! زیرا چه کسی نه میداند که امروز از برکت مصلحت های مافیائی هر آنکه توان دارد بالاخص اکثر رجال و رجاله های که جناب متولی روضه شریف آنرا حلال مشکلات همه عالم می دانند فقط برای کسب و بدست آوردن ثروت های به باد آورده با مشغولیت در یک مقام و پُست اکتفا نه میکنند بلکه در تب شدید بیماریی ثروت و شهرت خود را برای بسیاری از مقامات مافیائی مناسب میداند و سر انجام در آرزوی " نان ونام " سر از " ریأ " ست چندین ارگان بیرون می آورد . وچه کسی نه میداند که اکثریتی از رجال و شخصیت های مذهبی که در گذشته ء نه چندان دور مبارزه با اشغالگران روسی را به دلیل افکار و اندیشه های کمونیستی که در مغائرت با فطرت تاریخی انسان جامعه افغانی می شمردند و اسلام را یگانه راه حل برای بشر امروزی می دانیستند چگونه در نظام بورژوازیی مافیایی حاکم بر افغانستان ذوب گشتند ؟ و چگونه جناب عطا محمد نور حضور آنها را که یکی از عوامل عمده بحران کنونی بحساب می آیند ، طائفه ای میدانند که در ساختار اجماع ملی باید حضور داشته باشند ؟ جالب آنجاست که تک تکی از همین گروه جهادی ها ی دیروزی ، دسته ها ، احزاب و جبهاتی از مریدان سربه کف خویش را رهبری میکنند که بحیث بازو ی اصلی و توجیه کننده حضورمافیای حاکم بر کشور عمل میکنند .
البته علی الرغم شهرکسازی های فراوان چندین طبقه ای وچندین میلیاردی ، و شرکت های گوناگون تجاری اعم از نفت وگازوادویه ومشارکت با زلمی خلیل زاد ستون فقرات مافیای حاکم وغیره که جلالتمآب عطامحمد نورمتولی ثروتمند روضه شریف ازآن سرپرستی میکند بطرف وی کلوخ بزرگ باشد !!!!

یار زنده صحبت باقی

۳۱ مارچ ۲۰۱۳

 

۱ : زیره نام تخمی است سیاه رنگ که اشپزان جهت معطر ساختن گوشت آن را بکار میبرند 
۲ : نام ماده ای است که از اسید سلفوریک ساخته شده وبرای آتش دادن بکار ګرفته میشود