آرشیف

2021-5-24

محمد عالم افتخار

«آیا طالبان مسلمان‌تر از پیامبر اسلام‌ هستند؟»

 

در حالیکه خیلی مریض بودم و حسب عادت و احتیاج؛ ویبسایت های مألوف را گهگاه مرور می کردم در ویبسایت وزین “جاودان ” به عنوان تکاندهنده بالا نظرم تصادم کرد. مطابق دستورات طبی اجازه و نیز توان خوانش مطلب ذیل آنرا نداشتم. تنها همین قدر به خویش معلوم کردم که نوشتار حاوی گفت و شنود با جناب علی امیری، استاد دانشگاه و پژوهشگر مطالعات اسلامی میباشد  که توسط ویبسایت خبری «اطلاعات روز» انجام گرفته و در سایت جاودان؛ طور اقتباس و با اعزاز فوق العاده ای درج ساخته شده است.

 

علی امیری، استاد دانشگاه و پژوهشگر مطالعات اسلامی

علی امیری، استاد دانشگاه و پژوهشگر مطالعات اسلامی

– – – – – – – – – – – – – –  – – – – – – – – – – – – – –

 

چاپ محترمانه و با تجلیل اثر؛ دلیل کاملاً قانع کننده بود که پرسش ها و پاسخ ها روشنگر و ارزشمند و ضروری میباشند. ولی علی الوصف تمام اینها پرسش عنوان مانند یک خنجر زهری بزرگ داخل وجود من شده  و تمامی اثرات دارو های مورد استعمالم را؛ صفر گردانیده بود. از جمله ناگزیر شدم دوا های خواب آور را دو تا سه برابر کنم تا اندکی بتوانم بخوابم.

راستش من در قبال پیامبر اسلام تعصب ندارم و همه آنچه را که بر له یا بر علیه آن بزرگوار باشد تا جاییکه بتوانم می خوانم و می شنوم. اما این بار گویی زمین به آسمان خورده بود:

 

ـ «آیا طالبان مسلمان‌تر از پیامبر اسلام‌ هستند؟»

 

سوال و پرسش نبود. خنجر؛  و حتی گرز آتشین بود که بر تن و جان ضعیف و نحیف من فرود آمد.

 

به نظرم اگر این پرسش چنین و چنین می بود که :

ـ «آیا خلفای راشدین مسلمان‌تر از پیامبر اسلام‌ هستند؟»

ـ «آیا ملائیک مسلمان‌تر از پیامبر اسلام‌ هستند؟»

باز هم چیزی از خنجر زهری و گرز آتشین بودن آن کاسته نمیشد؟

آیا به راستی به لحاظ درون دینی؛ مسلمان تر از پیامبر اسلام؛ معنایی و موردی دارد؟

توجه کنید:

مسلمان تر از پیامبر اسلام؟!

آری؛ مسلمان تر از پیامبر اسلام؟؟!

آیا دهشت انگیز نیست؟

آیا از سر بیدقتی یا از سر بیچاره گی مطلق نیست؟

چرا رسانه ای، نویسنده ای، اندیشنده ای، محققی، استاد و آموزگاری اسلامی و درون دینی؛ کارش به جایی برسد که سخن از مسلمان تر از پیامبر اسلام؛ به میان آورد؟

البته پرسیدن عیب نیست و مانعی هم ندارد. معهذا به لحاظ عقلی و منطقی و کلامی و حتی عرف جولانگاه پرسش ها دیوانه وار و یا ابلهانه نبوده توسط هنجار ها و قواعد و قرار داد هایی حدود و ثغور می یابد و مقبولیت و زیبایی کسب مینماید. لهذا مثلاً نمیشود گفت که :

آیا فلان سنگ؛  ذغال و خاک… ولو گدازنده؛ آفتاب تر از آفتاب نیست؟!

ملاحظه بفرمایید که پرسشِ خنجر و گرز مانند مدِ نظر من؛ بسیار بسیار بدتر و ناهنجارتر از این مورد است:

ـ «آیا طالبان مسلمان‌تر از پیامبر اسلام‌ هستند؟»

تصور نمیکنم که در متون گوناگون اسلامی و حتی منتقد اسلامی تا کنون یک همچون پرسشی طرح و املا شده باشد که ثقلش بر مسلمان تر از پیامبر اسلام بودن انس و جن و ملکی بوده باشد؟

و بدبختانه اینجا؛ طالبان آنهم به دلیل گنگی و نامستدل و نامفهوم و نامعقول بودن شعار ها و داعیه ها و شداید و مصایب اعمال شان؛ مسلمان تر از پیامبر اسلام؛ استفهام میشوند.

 

تمامی اسناد و حقایق عینی و آهنینی که از لحظه پیدایش تا کنون؛ طالبان را معرفی میدارند؛ متأسفانه به حدی مشمئیز کننده و شنیع استند جمع بیانات و اعترافات و ایضاحات مسئول ترین مردان و زنان سیاست و حکومت و استخبارات جهان؛ که نفس این مقایسه و مقابله را بیحد مشمئیز کننده و پرشناعت میگردانند.

در ظاهر برترین پیروزی و نیک نامی و سُرخرویی طالبان؛ همانا انعقاد «پیمان دوحه» بین آنها و نماینده دولت امریکا راجع به ختم جنگ و حضور نظامی امریکا و متحدانش در افغانستان میباشد. این پیمان دارای ضماییم “سری” و طبقه بندی شده است که حسب معمول شاید تا سی چهل سال آینده اعلام و برملا نگردد.

چنانکه میدانیم این پیمان تحت شرایط ویژه در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین امریکا تدوین و ترتیب گردیده و به امضا رسیده است.

دونالد ترامپ آدمی خاص و اساساً یک سرمایه دار و ملیاردر بود و زیاد سرشته از سیاست و دپلوماسی و استخبارات… نداشت منجمله با تیوتر و رسانه های اجتماعی امور قصر سفید را راه اندازی می نمود؛ ازین لحاظ بیشترین موضوعات به شدت سری و استخباراتی نیز در تیوت های آنی و نوشته های فوری فیسبوکی اش؛ متبارز میگردید. درین سلسله تیوت های ترامپ در مورد طالبان هم ثبت تاریخ شده است که غالباً گویای برخ سری و طبقه بندی شده توافقات دوحه و سایر زد و بند ها می باشد؛ لطفا به یکی ازین تیوت ها دقت بفرمایید:

 

«آیا طالبان مسلمان‌تر از پیامبر اسلام‌ هستند؟»

“طالبان قاتلان اجاره‌ای و کرایی هستند. هر که برای شان پول بدهد، آنها (طالبان) برایش کار خواهند کرد. اما حقیقت این است که طالبان نتوانسته اند که عساکر ما را بکشند، طالبان فقط افغان ها را کشته ‌اند، پس روسیه باید پول خود را از طالبان پس بگیرد. ما (دولت آمریکا) طالبان را برای یک مدت نامعلوم به اجاره گرفته‌ ایم تا بعد ازین به خواست و به اساس منافع ما به کشتن خود ادامه بدهند. طالبان پول پرست هستند. و حاضر هستند برای پول دست به هرکاری بزنند، حتی حاضر هستند تا خود را بکشند. در حقیقت طالبان در کشتن و خلق ترور و وحشت، بهترین هستند. آنها درین مدت صدها هزار افغانها را کشته‌ اند و هنوز هم به ترور و وحشت ادامه می‌دهند. طالبان از قتل مردم لذت می‌برند. ما آنها را به اجاره گرفتیم تا به عنوان پیشمرگه های ما و برای منافع ما کار کنند.

30ر3 بعداز ظهر 29 جون 2020

*****************

 

البته بعد تر بخت یاری کرد تا بنده متن زیر عنوان «آیا طالبان مسلمان‌تر از پیامبر اسلام‌ هستند؟» را با دقت و حوصله مرور نمایم. اینکه متنی عالی و آموزنده و کمسابقه میباشد؛ محرز و مسلم است ولی با تمام اینها عنوانی چنین را توجیه نمیکند. این عنوان را جبر اوضاع و رخوت ذهنی و روانی آحاد جامعه بلاکش بر نویسنده و ناشر تحمیل کرده است. به نظر این کمینه جا دارد که نسبت آن به پیشگاه پیامبر بزرگ اسلام عرض اعتذار تقدیم گردد.

——————————————–

صورت کامل گفت و شنود “اطلاعات روز با محترم علی امیری را اینجا به خوانش گیرید:

https://jawedan.com/1400/21977/