آرشیف

2022-4-11

سلیمان کبیر نوری

آیا طالبان به راستی سقوط میکنند؟ کی نابودش میکند؟

 

اخیرن دوستی ویدیوهایی را برایم ارسال داشتند که این ویدیو ها از جنایات شنیع طالبان، همچنان دزدی، اخاذی؛ نیتنها از بیت المال، بل جزیه و زورگیری از بازرگانان و عامه ی مردم کشور، اختطاف زنان زیبا روی و حسین، و یا هم شکنجه و تیرباران آن ها در نقاط مختلف کشور پرده بر میدارد. تلاشی خانه به خانه ی سایر ملیت ها ؛ و باز کردن بکس ها و یا هم الماری های خانم ها، دستبرد و کنترول به لباس های سخت محرم زنان(  از تگ و سر کردن نیکر ها تا لباس خواب و سینه بند به وسله ی طالبان)؛ آنچه بر خلاف عرف و هنجار های گویا افغانیت، و انسانیت آنان است؛ دیدیم که غیرت افغانی را ضرب صفر ساختند و به این رویکرد های ناسیونالیستی و فاشیستی تا کنون، بیشتر از پیش ادامه میدهند. اما آنچه تکاندهنده و در خور تامل است، غرب به سردمداری امریکا شبکه ی تروریستی ای را به قدرت رسانیده است که مانع تحصیل دختران و زنان میشوند. این رویکرد اداره غرب در کابل، یگانه اداره ای در جهان است که به ممانعت از تحصیل دختران و زنان دست یازیده و غرب هم با بیشرمی تمام در برابر این جنایت هولناک چشمپوشی میکند.

ارچند همه نیک میدانیم که طالبان فقط و فقط یک ابزاری است به دست الیگارشی اقتصادی غرب، در راس دولت پنهان؛ این جنایت پیشگان قرن؛ چنانچه میبینیم، سالیان متمادی است که دین اسلام را عملن در دست دارند. از نام اسلام هرانچه بخواهند فتاوا صادر میکنند، رهبری الاظهر را به دست دارند، کنفرانس اسلامی را نیز خود تاسیس کرده اند، مسوولین مکه و مدینه را بالای انگشتان خود میچرخانند. بنیاد گرایان افراطی، این ابزار خشن مرگ و خون و تبهکار را که خطرناکتر از ویروس کرونا است در دنیا گسترش داده و امروز در افغانستان به قدرت رسانیده اند. توافقنامه دوحه با ماموریت آقای خلیلزاد مدارک متقن  و تارخی ای از خیانت و فاجع تارخی ی هولناک در قرن بیست و یک است به شمار میرود. به قول آقای دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین ایالات متحده امریکا ” قاتلان کرایی”1

من نمیخواهم درین گستره بیشتر به واکاری و کنکاش بپردازم، بل توجه شما را به ویدیوی جالب مطمح نظر معطوف میسازم که عزیزان برایم فرستاده اند.

در نخست میخواهم ویدیوی اول که از نام ” افغان لیمه تیوب”  که به زبان پشتو نشرات دارد؛ و درین ویدیو مسایل  بسا بارز و تکان دهنده ای را از جنایات وحشتناک طالبان به افشا میگیرد، با برگردان به زبان فارسی – دری خدمت شما پیشکش نمایم:2

برگردان ویدیو به زبان فارسی – دری:

 

آیا طالبان به راستی سقوط میکنند؟ طالبان چگونه نابود میشوند؟  کی نابودش میکند؟ جانشینانش ( جانشینان طالبان) کیها اند و چه وقت( به قدرت رسانیده میشوند)؟

این ها سوال هایی اند که درین روزها در رسانه ها مطرح میشوند. اینکه حقیقت چیست برای دریافت پاسخ ها این ویدیو را تا پایان آن ببینید.

بیننده گان محترم افغان لیمه یوتیوب اسلام علیکم!

مجید قرار مینویسد: که افغانستان به طرف سقوط میرود. طالبان هر هفته ۶ ملیارد افغانی را از بانک افغانستان میکشند و این پول مفقود میگردد. طالبان میگویند که این پول را به مامورین میدهند؛ اما این پول به صورت غیر شفاف مفقود میگردد. اگر چنین دوام کند در سال ۳،۶ ملیارد دالر بدون حساب از بانک افغانستان مفقود میگردد.

قبلا در حکومت گذشته معاشات مامورین از طریق بانکها تادیه میگردید.

سال گذشته بودجه معاشات تمام مامورین، پروژه های انکشافی و تمام ولایات را پارلمان ۵،۲ ملیارد دالر تعین کرده بود. به حساب هر مامور، وزارت، ریاست، مدیریت و هر نفر پول از طریق سیستم بانکی تادیه میگردید که از آن سیستم، استخبارات امریکا نیز پول را دزدی کرده نمیتوانست. طالبان نه جنگ دارند نه بودجه عملیاتی و نه به همه مامورین معاش میدهند، نه پروژه های سابقه را تمویل میکنند. ولی پول ها را در بسته های مخفی بیشتر از حکومت گذشته از بانک بیرون میکشند.

در سال ۲۰۲۰ عاید سرانه هر افغان” ۶۵۰” دالر امریکایی بود. در سال ۲۰۲۱ همینگونه توقع میرفت، ولی بعد از آمدن طالبان عاید سرانه هر افغان به« ۳۰۰ » دالر پایین آمد. اگر طالبان به این منوال به کشیدن پول ادامه بدهند، به تجاران پول ندهند، کار و بار را از بین ببرند توقع میرود که عاید سرانه در سال ۲۰۲۲ به ۱۵۰ دالر پایین آید. طالبان تاجران پولدار را نشانی میگیرند. هفته گذشته تنها از کارته پروان ۱۸ نفر تاجر اختتاف شدند. از هر نفر از پنجصد هزار( ۵۰۰۰۰ ) تا یک ملیون دالر پول اخذ شده است. طالبان آن شخصی را که در کندهار پولداران را اختتاف میکرد و از آن فیصدی خود را میگرفت، حالا رییس اقتصاد کندهار است. طالبان با استخبارات پاکستان مشترکا کار میکنند و همه پولداران را تهدید کرده، از انها پول مطالبه نموده و براېشان میگویند که: ” پول ۲۰ سال را مفت خوردید پول دو سال شانرا به ما بدهید، اگر دو ملیون دالر دارید دو لک شانرا به ما بدهید.”. به همین اساس همه تاجران در حال فرار هستند. اگر فرار نکنند کشته میشوند و سرمایه شان چور میشود. حتی در دهات مالداران چور میشوند. اینکه رمه های گوسفندان را ببینند چند دانه شان را به نام عشر و ذکات میگیرند. بزرگان طالبان در شهرها و خوردهای شان در دهات به دزدی و اخاذی شروع کرده اند.

د طالبانو کابینې په کندهار کی در ورځی غونډه وکړه او نتیجه یی دا راووته چی که امکان یی پیدا شو نو طالبان به هر نر او ښځې ته معاش مقرر کړی خو اوس هر نفر مجبور دی چی که په رضا وی یا په زور طالبانو ته عشر او ذکات ورکړی.

(کابینه طالبان در کندهار سه روز جلسه کردند و در نتیجه گفتند که اگر بتوانند به هر زن و مرد افغانستان معاش تعین میکنند. ولی در حال حاضر هر نفر مکلف است به زور و یا رضا باید به طالبان عشر و ذکات بدهند).

افغانستان به دست دزدان پنجاب افتیده که ابزارش طالبان است و افغانستان را مانند سالهای ۹۰ به صحرا تبدیل می نمایند و مانند افریقا ملیونها انسان را به صورت سیستماتیک به قحطی و گرسنگی مواجه میسازند.”.

برای دیدن ویدیو لطف فرموده بالای لینک زیر کلیک نمایید:

 

https://www.youtube.com/watch?v=fXRxDJzCnXU&ab_channel=LimaAfghan

 

در مورد  آقای مجید قرار چه میدانیم:

مبرهن است که ارگ نشینان به رهبری حامد کرزی این مداری و غلام – مزدور  طالب الاصل( به قول ستیو کیول نویسنده کتاب جنگ اشباه، موصوف به صورت فامیلی در خدمت آی ایس آی و سایر شبکه های اطلاعاتی بین المللی قرار داشته است) و اشرف غنی این امریکایی خاین، این فاشیست تبهکار و دلقک، مامور سپردن افغانستان به نیروهای نیابتی شبکه تروریستی آی ایس آی ( پروژه انگریزی با مدیریت امریکا و تمویل کشور های عربی خلیج فارس، و تعمیل این پروژه به وسیله استخبارات جهنمی پاکستان)، و به اجاره گرفتن دبل عبدالله نوکر گوش به فرمان، امرالله صالح و مماثل، وطن مان را در گودال سیاهی پرت و به تباهی کشانیدند. جالب است که از جمله ی مزدوران اشغال به وسیله کرزی – غنی، آقای مجید قرار نیز یکی از مهره ها و فعالین مطبوعاتی اجیر ارگ دران زمان و یکی ازعاشقان سینه چاک طالبان تروریست بود که امروز از جنایات شنیع طالبان شاکی شده است؛ چونانیکه  توجه شما را به  برگردان ویدیوی بالا معطوف داشته ام.

ببینید! آقای مجید قرار در زمان حاکمیت اشغالی غرب، در تبانی با تعمیل استقرار اداره پروژه انگریزی ( شبکه تروریستی طالبان) چه با پلشتی و دغا، کرنش و اتمام حجت کرده اند:

آیا طالبان به راستی سقوط میکنند؟ کی نابودش میکند؟

بیش از سی نفر از نیروهای محلی در جلریز به صورت فجیع توسط طالبان کشته شدند. مجید قرار؛ یکی از مأمورین مطبوعات ارگ ریاست جمهوری، از این جنایت ستایش کرد و در صفحه فیس‌بوکش نوشت: «کشتار پلیس خود خوانده محلی جلریز را، که در حقیقت لندغران و جنایت پیشه گان بودند، نمونه بیداری مردم می‌دانم. این افراد به جرایم سازمان یافته تجاوز جنسی و اختطاف دست داشتند. این‌ها مستحق سزای ذلیلانه‌تر این بودند به خاطر که آنها به نام اربکی بلای جان شدند. اربکی حافظ ناموس است نه متجاوزش. ای مردم جلریز! قربان دست‌های تان. بسیار کار مردانه کرده اید. کاش این کار را به نام طالب نمی‌کردید.».!!!؟؟؟3

***

-1

«قاتلان کرایی» عامل کشتار، ننگ تاریخی و ذلیل سازی مردم افغانستان!

http://www.ariaye.com/dari17/siasi/noori6.html

-2

https://www.youtube.com/watch?v=fXRxDJzCnXU&ab_channel=LimaAfghan

-3

در مورد  آقای مجید قرار چه میدانیم:

https://www.etilaatroz.com/25622/%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%AE%D8%AA-%D9%85%D8%AC%DB%8C%D8%AF-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%DB%8C%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88/