آرشیف

2021-1-10

احمد سعیدی

آیا رئیس جمهور غنی محور مقاومت خواهد شد؟

در آستانه تب وتاب ها و تحولات احتمالی سیاسی  رئیس جمهور بر خلاف میل و اراده هم پیمانان کمپاین به سراغ یاران وسنگرداران جدید رفته تا اگر بتواند محور مطمئن مقاومت علیه تصامیم غیر منتظره قطر باشد، به همین دلیل بعد از جلب حمایت جناب  مار شال عبدالرشید دوستم به سراغ رکن دوم مقاومت یعنی سران حزب وحدت رفت و محترم استاد محمد محقق را منحیث مشاور امنیتی و سیاسی تعیین کرد .مشاور امنیتی یعنی پایگاه مردمی دارد و سیاسی که نیاز به تعبیر ندارد.
البته رکن سوم مقاومت را  از بین سران‌متلاشی جمعیت  آسانتر  بدست میآورد که  درین  میدان داو طلبان زیاد است که بزودی با دائر نمون یک‌جلسه مشورتی  مشخص خواهد شد  چه کسی به میدان‌میاید. شاید آقای استاد عطا محمد نور و یا یکی از بزرگان شورایی شمالی این سنگ‌را به سینه بکوبد .
فکر نکنید که فلان ناراض ویا مخالف است حاضر به پذیرش تقاضای رئیس جمهور نمیشود.هرکس حاضر است چون سیاست در افغانستان سیاست باجگیری است هیچ خط ومرز ندارد نه سرخ نه نارنجی ونه هم کسی پل های پشت سر وپیش رو را شکستانده همه پل ها با ستون امتیاز در یک شب جور میشود.شما شاهد هستید که آقای محقق با اسپ چاق چندین بار از بالای پل باریک وقاق گذشت ولی نشکست.اما اینکه این‌بازی ها و معامله چه تا ثیری بر زندگی مردم دارد زمان جواب خواهد داد. فکر میکنم برای مدتها مردم افغانستان سزاوار همچو رهبر ها اند خدا دیده وداده.ببینیم کدام شیر از پنجشیر ویا خادم دین از شمالی رکن سوم مقاومت را تکمیل میکند.