X

آرشیف

آسمان رستوران نیست

«با آفتاب و سایه روان باد امر و نهیت

 

تا آفتاب و سایه موافق نگشت با هم»

این که «آیا هویت خانواده می­تواند در شکل گیری هویت فرزند تأثیر بگذارد؟»مشخصاً بی هیچ «آیا» و «علامت سوالی» ، یک حقیقت به شمار می­رود.

هر احد از ناس، زادۀ دستور و فرزند امر است؛

جای شکر دارد که همۀ ما زمینیان از جنس همۀ ما زمینیان هستیم و اغلب به نیکی منظورمان را از سخنانمان به یک­دیگر می­رسانیم.

“لطفاً آرام­تر صحبت کن!”

همین یک جمله امری به ظاهر مؤدبانه، شناسنامۀ هویت همه­گانۀ آدمی است.ما حتی در اوج خواهش، دستور می­دهیم؛ امر برای خواسته­ ها و نهی از نخواسته ­هایمان.

بدعادت شده­ایم و با اهل آسمان نیز زمینی رفتار می­کنیم.به پروردگار این دو قسم که آسمان، رستوران نیست و اهل آن سفارش نمی­پذیرند!

ساندویچِ خانه با سس استخر!

پلو ماشین با خورشِ بیمه!

در نتیجه، خواست گرایی را به کام خود، همچو خوراکـی چشیده­ایم که قرمه سبزی وارانه به ربایش دل­ها می­پردازد.

در تمام موارد، جملات دعایی برای لغت “لطفا”جایی ندارند و حتی نسبت به لحن خواهش آمیز غریب هستند؛ این خود آه نامه ­ای است که سماجت وارده از جانب انسان به سقف آسمان را در بطن خود تشریح کرده است.

همگی کارد و چنگال به دو دست، در انتظار. . .

بی هیچ دانش و تکیه گاه منطقی، پیش بینی می­کنیم که سهم کنار دستی ­مان از ما بیش­تر خواهد بود و یا اینکه سفارش او زودتر از اجل ­اش به او خواهد رسید، بدین خاطر چنگال را به ماهیچۀ”پالمار آپونوروزیس” فردِ مورد قضاوت، فرو می­بریم و از سهمِ نداشته ­اش تنها طمع می­­خوریم.پس از چندی که حتی بوی غذا هم به مشام مان نرسید،به سوی آسمان کارد اندازی کرده و ناسزا می­گوییم؛ بی آنکه بدانیم مقصد هیچ کاردی آسمان نیست و کاردها متعلق به زمین هستند!

آسمان رستوران نیست
آسمان رستوران نیست
X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.