X

آرشیف

تفویض جایزۀ «شجاعت حاتمی» برای احمدسعیدی 11جدی1394

 

بتاریخ 10 جدی 1393، در تالار لیسۀ استقلال، زبیرحاتمی ژورنالیست نامدار با تعدادی از هموطنان ما ، در یک حملۀ تروریستی شهید شد. در همان لحظات اول خطر ، حاتمی با درک وضعیت ، مردانه وار بر تروریست یورش برد و بر اثر منفجر شدنش، خود را فدای دیگران کرد. از خود گذری حاتمی باعث کاهش تلفات احتمالی گردید ، یادش گرامی باد.
سازمان ژورنالیستان بنام « نی» جایزۀ طراحی نمود که هرسال به شجاعترین شخصیت در عرصۀ مطبوعات و رسانه های همه گانی ، داده شود. مستحق اولین جایزۀ «شجاعت حاتمی» از میان کاندیدان ، احمدسعیدی شناخته شد و درست در سالروزشهادت حاتمی (10 جدی 1394) جایزۀ متذکره برای سعیدی اهدا گردید. ضمن عرض تبریک برای دوست ما سعیدی، آنهای را شادباش میگوییم که هموطنان آگاه، دلاور و نامدار ما را تقدیر می کنند. و اما احمد سعیدی : خیال می کنم کمترکسی باشد که با مطبوعات و تلویزیون ها آشنایی داشته و سعیدی را نشناسد ، او نیازمند توصیف نیست ، انسان با تمکین، عاقل، آگاه، بابصیرت، بافرهنگ، بلندهمت، تحلیلگر، پراگماتیست، با خبر از اوضاع جهان و منطقه، وطن دوست و حساس می باشد، از هرنوع تعصب قومی ، زبانی ، سمتی ، منطقوی نفرت دارد، حقبین و حقگوی است.
در طول حکومت کرزی ، دستگاه دولت را سرسختانه نقد میکرد، زمانی که حکومت مذکوربه پایان رسید ، به دیدارکرزی رفت و او را احترام کرد. وقتی خبرشد که 10 نفر هموطنان هزارۀ ما، منجمله یک دختر 9 ساله ، به شهادت رسیده اند ، فریاد کشید و زار زار گریست، زمانیکه فرخنده را کشتند، برجهالت نفرین گفت، وقتی شنید در میدان فوتبال یکی از مناطق پکتیکا هموطنان بیگناه ما، قتل عام شدند ، یک شبانه روز ازغم و اندوه، غذا خورده نتوانست، زمانی که رخشانه را سنگسار کردند ، از خشم و نفرت ، نزدیک بود دیوانه شود و صدها مورد ازین گونه.
سعیدی دلاورانه و بی هراس تا آنجا سخن حق و حقیقت گفت که ، سگان بی بند و بار نفرین شدۀ روزگار ، به سراغش آمدند و خواستند او را ترور کنند ولی زنده ماند ، بیاری هموطنان حقشناس تداوی گردید. بلی او مرد شجاع درعرصه رسانه هاست .

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.