X

آرشیف

اخراج مهاجران غیر قانونی!؟

 

تلاشهای خیر اندیشانه و دوامدار عدهٔ از هموطنان جهت رسیدګی به تعدی های و اعمال غیر اخلاقی و غیر انسانی حاکمیت ایران و پاکستان در قبال افغانان به بهانهٔ،  اخراج مهاجران غیر قانونی، تخطی این حکام از تمام خطوط سرخ، است! 

اما از جانب شما مانند شخص کار کشته در علم سیاست میدانید که در سیاست خیر و خیرات نیست! اصل منافع و مصالح أند!ً

اګر جانب امریکایی و متحدینش با سیاستهای خطای خویش در قبال مسلمانان و شرق میانه ادامه بدهند، عواقب بدی برای ایشان و جهان و این افغانهای مهاجر خواهد داشت! 

مهاجر قانونی و غیر قانونی ندارد! 

هر شخص در حال اضطرار اولاً سر میکشد و در ۹۹٪ موارد کسی برای مهاجر قالین سرخ استقبال فرش نه کرده! مهاجر مهمان نا خوانده و این مهاجرتها یا له علت پیګرد سیاسی، قومی، زبانی، رنګ پوست و جنسیتی است که در کشور اولی از جانب حاکمیت مسلط صورت میګیرد و یا به عنوان مهاحر اقتصادی، و دیګر حوادث و حنګ باشد. پذیرش و کسب رسمی هریک از القاب فوق ایجاب همکاریهای کشور مهمان و همکاری متقاضی پناهنده را دارد. درين پروسه مسلم است و در قانون پیشبینی شده و طبعی هم است که شخص مورد پیګرد در کشورش اولش، نمی تواند به ادارات کشورش مراجعه کند که برایش اسناد قانونی برای فرار و مهاجرت بدهند! این مسایل را به صورت روشن کنوانسیون های ویانا و قوانین مهاجرین سازمان ملل متحد  روشن نموده و رهنمود های در زمینه وجود دارند. 

لذا اصطلاح مهاجر «قانونی و غیر قانونی»  مروج در ادبیات امروز حکام ایران یک تأکید عوامفریب و ساده لوحانه  و بی معنا است! 

و اما جیزیکه مهم است این است که: استابلشمنا ایران بخاطر جنګهای نیابتی به سرباز و قربانی ضرورت دارد! حکام و استابلشمنت ایران  و پاکستان در خلاف تمام اصول فرهنګی مشترک، خلاف اصول انساني، اخلاقی و قانونی و با سوء استفاد از مجبوریت های مردم افغانستان که به صورت عمده دریک مقطع آغاز برف کوچ توافقات خاینانهٔ دوحه ( ۲۰۲۱م) میلادی نیز شد، میخواهند تحت این فشار ها ازین وضع سوء استفاده کنند. افغان را کما کان سرباز و قربانی برنامه های جنګ نیابتی خویش بسازند! 

باور أکید  و محاسبات مستند نشان میدهند، که برنامه و تهدید به اخراج در ایران و پاکستان به برنامهٔ دادن امتیاز أندک به فامیلهای این افغانان و پروسهٔ سوء استفاده های متنوع از زن، دختر و فامیل افغان شدت یافته و سرباز ګیری و اعزام به جبهات جنګ نیابتی برای اهداف ایران، خصوصاً در تقابل با حاکمیت نتانیاهو – اسرايیل شدت می یابد به این ترتیب مسئلهٔ اخراج در موارد زیاد رنګ بدل خواهد کرد. 

در صورت خارج شدن حکام طالب از تحقق برنامه های امریکا و متحدین، حکام پاکستان، تحت نام اخراج مهاجران افغان، ایشان را به فرمانبرداری ارزانتر به خود آماده و مجبور خواهند کرد! اګر ټیکهٔ دالري أستابلشمنت پاکستان، برای سقوط دادن طالبان در افغانستان را بدست آورد، حکام پاکستان و ایران  با وجود روابط عمیق فرهنکی و تأریخی، بخاطر تقویت جنګ فرهنګی ایران و تقابل مکار و همراه با تقیهٔ ایران با طالبان در افغانستان نیز مطرح بوده و مطرح خواهد شد و از افغانها عوض اخراج، سوء استفاده خواهد شد!

میدانیم که وضع کشور و مردم ما سخت رقت بار ، اسفناک و تراژیک است و دیده شده که در بیش از ۹۰٪ برنامه های اجانب درعمل  صرف برای تحقق اهداف خود کار کرده و خواهند کرد. این موضع شان قابل درک هم است، اما ما باید چنان آدرس ملی و چتر بزرګ را ایجاد و تقویت کنیم که دیګران نتوانند هر خواست نا مشروع خود را بر ما تحمیل کرده بتوانند! 

این وجیبهٔ همهٔ خیر اندیشان وطن است! 

تأخیر درین أمر یا آنرا در شوق وزارت و ریاست خلاصه کردن و این طرق مؤثر فشار و کار ممد و سازنده را به دسکوتیک و رقاص خانه مغالطه کردن، ګناه نا بخشودنی و دارای نتیجهٔ معکوس ( کنتراپرودکتیف) است! 

افغانستان حل قومی و زبانی نداشت و ندارد و لین جانب قضیه بخاطر تضعیف وحدت اسلامی و تجارت تجاران قومی و مریضان روانی چاق و چاقتر شد! 

ایجاد حاکمیت پراشوتی ، ایجاد حاکمیت استخبارات خارجی و تکرار سبک کار جامعهٔ جهانی که در بن اول عملاً عوض مردم افغانستان تصمیم ګرفتند،  خطاء بود و هست! 

ماباید به ساختار ملت سالار به توافق برسیم که تیم کاری اجرائیوي مسلکی افغانی، تعریف شده ای برناموی و زمانی ، بدون تکرار تجربه شده های ناکام  و بدون تکرار علم برداران تجارب  ناکام  به تدریج و بدون تأخیر، برویم و بپردازیم. 

یک شهروند یک رأی، ایجاد حاکمیت مشروع متداول، ملت سالار، حاکمیت قوانین مشروع ، در مطابقت به ارزشهای ملت ما( دین مبین اسلام) الترناتیف و قایمقام دیګر نداشت و ندارد! 

نفیه اصول و اساسات فوق، عدم پرداختن به تحقق این پروسه، نفیهٔ هربخش از ستیج سیاسی واقعی جامعه، با صدور فرمانها و فتوای یکجانبه و متحجر، اعلان جنګ با ملت و عدم استقرار در عمل است! 

و ما علینا الا البلاغ الخیر 

دوکتور صلاح الدین سعیدی 

۹/۱۰/۲۰۲۴ 

۰۰۴۴۷۸۸۶۴۷۴۶۳۸

 

X

به اشتراک بگذارید

Share

نظر تانرا بنویسد

کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.