X

آرشیف

دولت خادم و مدعی!

 

مشهود بودن دولت در خدمت٬ شامل در جریان عمل٬ نتیجه و ادامه نتیجه لامنتهی که توسعه لامنتهی می گردد٬ است. که مجریان دولت خدمت٬ پاسخگو و مسوول در برابر مردم اند. البته دولت پاسخگو و دولت دیکتاتور با افکار عمومی مردم رابطه کنش واکنشی دارد٬ یعنی سطح آگاهی پاین اعضاء جامعه می باشد٬ که محرکه مجریان تا دیکتاتوری می گردد.

دولت مدعی به مفهوم اینکه: عدم متوازن افکاری انسانی چون سیر توسعه انسانی و آگاهی مردم از حقوق شان٬ در بستر وسایل ارتباط جمعی و قدرت رسانه ای پدیدار گردیده است – در این حالت دولت دیکتاتوری متصل به هنر های سیاست همان دروغ٬ شعار وعده های تُهی می شود. که مدعی خدمت اند نه خادم …

در نتیجه:

پژوهشگران حوزه ای یا تحقیق جزیی و ریز در ابعاد مختلف علوم انسانی٬ قدرت رسانه ای باید – تا دولت دیکتاتور به دولت مدعی مبدل شده را٬ به دولت خدمت و پاسخگو سیر داد.

بطور مثال چیستی حکومت همه شمول را٬ سال گذشته شرح داده بودیم٬ که جزییات آن٬ لازم به تحقیقات بیشتر به هدف تغییر افغانستان دارد. پس یکانه راه بیرون رفت٬ بستگی به خرد و عقلانیت سیاسی دارد که سطح آگاهی بلند مردم از حقوق شان٬ روح و جان مردم سالاری می باشد که پدیداری نبوغ و عقلانیت سیاسی عبارت از دولت پاسخگوست.

چیستی حکومت همه شمول:http://www.arianafghanistan.com/UploadCenter/111_Faqiri_A_Hokomat_Hamashmool.pdf

 

 

محمدآصف فقیری

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.