X

آرشیف

خودبودن
به عقیده من همانطوری که زنان با یکدیگر یکسان نیستند، درست همانطور, هر زن در اجتماع و نظام خانواده با دید و روش مختلف عمل می‌کند.
با فکر و احساسی که در وجود هر زن نهفته است, می‌تواند روی زندگی زن تاثیر بگذارد و زندگی را بر وفق مراد و خواست و تقاضای او بسازد و با محدودیتهای اجتماعی و اقتصادی، در خود یک انسان نو (خودش) را به وجود آورد و با تلاش و کوشش, ادامه راه دلخواهش را میسر سازد.
مهم‌ترین چیزهایی که من از دیگران، زمان، تحولات ذهنی و عقلانی و کتاب‌های که خوانده‌ام یاد گرفتم که “خودم” باشم. حتی در کابل، هیچ وقتی از دیگران تقلید نمی‌کردم. نظر به مد و فشن روز لباس نمی‌پوشیدم و روزانه موهایم را بسیار ساده (دم اسبی) آراسته و با یک آرامش ناخودآگاهی درونی با توجه به درسها و مسئولیت هایم به کارهایم می‌پرداختم.
چنان که در هر محیط و فرهنگ، به ویژه در محیط لیبرال و دموکراتیک مدرن امروزی, پایین‌ترین سطح و بالاترین سطح زندگی وجود دارد، من با سعی و کوشش “خودبودنم” توانسته ام بدون توجه به روحیه کنجکاو مردم، تعادل را رعایت کنم، هیچ بدبینی و ستم روحی، ذهنی و مادی را نرمال ندانسته و برای برقراری ارتباط صلح آمیز با درون روح خود و فرزندانم مبارزه کنم.
به نظر من خودبودن دانش و جرأت می‌خواهد؛ جرأت به همانی که باید باشی; با تمام ضعف ها و کاستی ها و فراز و نشیب زندگی چنانکه استی خود را نمایش دهی; وجود واقعی ات را نشان دهی و بدون ریا و نقاب, عنصر خودبودنت را روشن کنی.
و اگر (خودبودن) بدون در نظر گرفتن اعتقادات و معیارهای یک اجتماع انجام می‌گیرد و هنوز شخص با شجاعت با زندگی و چالش‌های زندگی، منطقی برخورد می‌کند و با بالا و بلندی‌های زندگی, “خود” را از دست نمی‌دهد و با اعتماد به نفس، به فردی مثبت اندیش و عملگرا تبدیل شده است؛ او بدون شک از زمان پیشی گرفته است.
شهلا لطیفی
دهم دسامبر ۲۰۲۲(میلادی)
X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.