X

آرشیف

والاترین داد و دهش فرهیخته گان زمان به همنوعان همعـصر

خیلی خیلی خیلی شادمان و بختیارم که با وسیله شدن همرسانی والاترین داد و دهش فرهیخته گان زمان ما به همنوعانِ به ویژه بالندهِ همعصر؛ خود نیز در سیاهه لشکر ها و دسته جات کوشندگان و کار کشایان و آسان کنندگان برخورداری از آنها قرار می گیرم.
سخن بر سر دستاورد دانش و خرد عصر در یک بسته فشرده و متراکم است:
ـ سِمینار مؤفق و مشعشع دو ساعته «علم مدرن ـ انسان مدرن»!
دانش های ساینتفیک و بارآورده ها و ثمرات فنی آنها (مجموعه عظیم و حتی سرسام آور تکنولوژی های امروزین) با اینکه به طرز جهشی در پنج – شش سده پسین نصیب بشریت گردیده است؛ ره آورد و کارنامه گروه های چندین ده هزار تنی شخصیت های نبوغ شگفتهِ نوع ما یعنی «انسان خردمند خردمند» در همین برهه ـ با جریانی خروشان نسبتاً پیوسته؛ و در برهه های بیشمار پیشین ـ با نمودار های جرقه ای و گسسته و پر شیب و فراز جبری و ناگزیر؛ می باشد.
به برکت فقط بخش عادی شده و حتی پیش پا افتاده همین دانش ها و تکنولوژی هاست که اینک آدم بی شیمه و قسماً جای مانده و پای مانده مانند من؛ قادر میگردد تا تک تک شما ـ و در صورت آمادگی و اراده؛ هزاران و ملیونها فرد از شما ـ عزیزان را طی «سفری در زمان» در همان تالار نه چندان بزرگی ببرد و پذیرایی کند که چند قافله سالار مسلم اندیشه و شناخت از خاور زمین کنونی و حوزه تمدنی و زبانی مختص به ما؛ در آن فشرده های جذاب و شکوهمند از معرفت معاصر بشری را مانند نقل و نبات نثار تان میدارند و خوشا دست و دامن و ضمیر و دماغی که بیشتر فراچنگ آورد و حرص ورزد و به مالکیت خویشش مقبوض دارد!
 با اینهم اندکی حوصله بفرمائید و اندک اندک چشم ها را بشوئید و گوش ها را تمیز فرمائید و تا جایی که می توانید کوله بار باور ها و مسموعات دوران کودکی و بزرگسالیِ کودکانه را درین سفر با خود نبردارید و ازین دم به بعد سعی بلیغ نمائید برای لحظاتی هم که شده خویشتن را از هر تعلقی؛ آزاد و رستگار بدارید.
اینجا نمیخواهم با تکرار مطالب پیشین ترِ به عرض رسانیده ام؛ مانند ((ما برای زیستن در عصر مدرن تکامل نیافته ایم)) و دیگر و دیگر و دیگر… و یا دادن ارجاع شما به آنها؛ سخن را دراز و سنگین نمایم.
ولی از روی الزام و ناگزیری سختی؛ باید به عرض خاطر مبارک تان برسانم؛ وقتی ما عزم کنیم که با عصر مدرن و محاسن و معایبش آنهم در حد معرفت های ساینتفیک به خود انسان؛ تماس بر قرار نماییم ناچار از نقد و بررسی تلاش های معرفتی پیشامدرن و بازهم قدیم تر و ندیمتر از آنها هستیم که نیاکان مان پیوسته در حد امکانات و مقدورات بیخی کمیاب و ناچیز شان مصرانه به آنها می پرداخته اند..
اما در پویه و پروسه حقیقتا کبیر و حقیقتا پای تا به سر اعجاز ساینتفیک (معاصر) پیشگامان نوع ما به شناخت دقیق بی پیشینه از «انسان» و حیات و طبیعت و کیهان و تاریخچه کمابیش 14 میلیارد ساله هستی در انداز و اندام کنونی آن پیروز میشوند و به تلاش رنجبار و گیچی آور و پُر سراب و پُر فریب چندین ملیون ساله گذشته گان مان اعم از زن و مرد در حدود تعیین ناپذیر؛ پایان سپید و نورانی می بخشایند.
با اینهم اصلاً و ابداً معنای مدعا "تمت بالخیر" نیست؛ حالا نیز نه آخرین سخن دانش گفته شده و نه پویه و پروسه کشف و شناخت انسان و هستی به پایان رسیده است. حتی نمیتوان به قطعیت مطمین بود که در آینده های نه چندان دور؛ دانش ها و تکنولوژی های مدرن امروزی به همان اندازه مورد نقد و جرح و تعدیل و طرد واقع نشوند که امروزه؛ به "زعم ما" نسبت به باور ها و تصورات و یافته ها و بافته های پیشینان ماقبل مدرن و قدمای اسبق "روا" داشته میشود.
در "زمان و مکان" با به حرف فرمولوار البرت اینشتاین: «فضاـ زمان» که مجموعاً هستی به انداز و اندام کنونی 14 میلیارد ساله است؛ نه هستی به طور مطلق و ابدی؛ جبر ها و قوانینی فرمانرواست که به تبع آن؛ حتی خدایان و خداترینان؛ طبق ثبوت ها در صحیفه های وحی و کتاب های  مقدس؛ مجبور و معذور شده اند که اوامر و نواهی و قرار داد ها و برگزیده ها و نا برگزیده ها و حرام ها و حلال ها و معصوم ها و غیر معصوم ها و مرگ و زندگی دنیایی و معاد و رستاخیز و یوم الحساب اخروی و ترازو کردن ذره ذره و مثقال مثقال گناه و ثواب و لک بخشی ها و به معامله بخشی ها و به شفاعت بخشی های گناهان گنهکاران و در مقابل لک لک تباه کنی و لک لک ضایع سازی ثواب ها و مبرات….و….و…. عابدان و مرتاضان و پرهیزگاران را هزاران در هزاران بار نسخ و تعدیل و نقد و بازبینی فرمایند؛ معلوم و مسلم است که "جنس" و نوع بشرِ جایز الخطا و در خسران و اهل نسیان و هوا و هوس و نفس اماره و اسیر وانهاده شده در چنگال "شیطان" شرالماکرین بی لگام و بی حد و مرز؛ نا مشکوری و ناکاملی و کم و کسر و حتی زیانکاری و تبه کاری بر خویشتن و بر جانوران و بر طبیعت و حتی بر خدایان و بر خداترینان داشته باشند!
آرزومندم برای سوء تعبیر های "ملاخورک" زمینه نداده بلکه مبرهن ترین حقیقت مقدماتی را روشن تر گردانیده باشم. با همین آرزومندی؛ قلم و دفتر را می بندم  و کلید ها را میدهم تا هرچه آماده تر و هشیار تر و بیدار تر قدم رنجه فرموده و وارد "تونل زمان" شوید . دقایقی دیگر همه چیز در اختیار و در خدمت شماست و بسته به خواسته و حوصله شما همه چیز قابل بازگردانی و تکرار و باز اندوزی و باز برداشت میباشد.
ترجیحاً ارزو می رود که ویدیو های چهارگانه سمینار را به نظم و ترتیب و با توجه و تامل غیر پیشداورانه دانلود و با سخت باوری و نقادانه تماشا و شنود فرمائید که دیگر جایی برای برده گی ذهنی و تقلید کور کورانه و نعره بازی و تسلیم نمایی باقی نمانده است:
 
1: 
سمینار علم مدرن، انسان مدرن(بخش اول)_دکتر حسام نوذری
 
2:  
سمینار علم مدرن، انسان مدرن(بخش دوم)_دکتر علی نیّری
 
3:   
سمینار علم مدرن، انسان مدرن(بخش سوم)_دکتر فرهنگ هلاکویی
 
4: 
سمینار علم مدرن انسان مدرن_بخش چهارم_پرسش و پاسخ
 
لطفا به یاد داشته باشید که چشمان آدمی مادام که معتادِ تاریکی طولانی است یا اساساً تا کنون نور ندیده است چون نوزاد؛ بایستی خیلی با تآنی و احتیاط و در صورت لزوم با تدابیر ویژه دیگر بر روشنایی و نور و خاصتاً بر منبع آن از جمله خورشید گشوده شود. خیره ماندن بیش از حد توش و توان و بی سلاح چون عینک خاص یا تلسکوب … بر نور افشان های پرتوان مثل خورشید؛ اغلب موجب کوری بی برگشت میگردد!
آزاده و روشن و به سلامت و پیروز و بهروز باشید!
 
 
 
 
سخنرانی دکتر علی نیری : انسان مدرن-خرافات مدرن
قسمت اول سمینار علم و خرافات، دکتر فرهنگ هلاکویئ‌ اندیشگاه
شاهنامه و خرد، عشق و اخلاق. سخنرانی دکتر فرهنگ هلاکویی در ششمین سمینار علمی کانون خرد گرایان
دکتر هلاکویی 2019 – در زندگی مدرن امروزی اگر بخواهی در لاک سنتی بری از پا درمیایی
ویژگی ها و مشخصات افراد خوشبخت در گفتگو با دکتر فرهنگ هلاکویی قسمت 1 – کانال روانشناسی و زندگی
سمینار «از آفرینش کیهان تا پیدایش جهان» _ بخش اول
شخصیت ضد اجتماعی – سمینار دکتر هلاکویی (شخصیت ناسالم)
مهبانگ: سمینار علم مدرن
کنفرانس علم و خرافات | نقد دکتر هلاکویی به عرفان حلقه
دکتر هلاکویی – تو همواره دنبال علت برای تمام اتفاقات عالم هستی
سمینار آزادی-1: نگاهی به موضوع آزادی
دکتر هلاکویی 2019 – چگونه خود بهترین را به جای خود بدترین جایگزین کنیم ؟

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.