X

آرشیف

عمل کرد یک حکومت آزاد ملت پرور : قسمت دوم و اخیر
آگوست 6, 2019

سوم : حکومت دست نشانده در افلاس بسر میبرد ، و چهار بلیون دالر در سال ( برای حمایتش ) متوقف خواهد شد ، پس یک حکوت مخلص ــ و خادم خلق ــ با فقر دامنگیر چگونه میتواند معامله کند ؟ من براین معتقدم که افغانستان ــ با داشتن ثروتهای سرشار و مردم پرکار ــ در دراز مدت به هیچ کومکی از خارج ضرورتی نخواهد داشت ، و قادر خواهد بود که مصدر کومک به دیگران شود . ولی بعد از چور و چپاول نوزده سال گذشته ، و اتهاماتیکه حتی منعم کبیر (امریکا) بالای دستنشاندگانش وارد کرده است ، هر مصدری در خارج ، باوجود تعاطف با افغانها ، متردد خواهد بود که با خاطر آرام کومکی بکند و نرنجد که کومکش صرف میل چند شخصی خواهد شد .
و لیکن این تردد وقتی به اعتماد تبدیل خواهد گردید که حکومت جدید در خور اعتماد باشد . و چنین حکومتی ، یعنی خادم به ملت ، بائیست خواستار استرداد حقوق این ملت و جبران ظلم در سه مورد شود :
۱ــ اسناد ملل متحده و مجله های مشهور دنیا ، همه ، گواهي میدهند که تولید مواد خام مخدرات در سال اخیر سلطهٔ طالبان به صفر رسانیده شد . پس اعتیاد چهار ملیون به مخدرات ( که روز افزون است ) ، و تحویل افغانستان به مصدر اول مخدرات در جهان از سیاستهای مدروس استعمار است تا افغانسان را به زانو دراورد ، قوهٔ بشری اشرا معطل سازد ، کارثهٔ خانمانسوزی را دران پیاده کند تا از لابلای این مصیبتها {سازمان سیاه} بودیجهٔ بلا قید و شرطی داشته باشد و عملای خود را در قصور مجلل جابجا سازد تا به نوبت در حکم و دیموکراسي شرکت ورزندافغان در گدائي و امریکا در امان .
۲ــ در حالیکه مسلمانان درخواب خرگوشند ، در غرب ، هزاران کتاب ، مقاله ، ویدیو ــ وبصورت روز افزون وحتی در محاکم ــ همه به اثبات رسانیده اند که فاجعهٔ یازدهم سپتمبر ۲۰۰۱م ، زادهٔ ساخت وبافت طویل المدت {سازمان سیاه امریکا ، انگلیس و اسرائیل} بوده است . سه اسمان خراش و جناحی از وزارت دفاع امریکا را از بین بردند که در هر سه مکان اسناد و مدارکی موجود بود که باید نابود میشدند: مانند اسناد سرقت سرقت شدن ( دو تریلیون دولار) در جناح نابود شدهٔ وزارت دفاع . این دسیسه باید نام بن لادن و مسلمانان را بخود میداشت تا احساسات غربی حمله بآنها را مشروع بداند . برای افگندن چاه کن به چاه ، یک حکومت راسخ میتواند تحقیق حقیقت را وسیلهٔ مشروعی و فرصت ارزندهٔ بگرداند برای نیکنامی اسلام ، وحدت مسلمانان وجبران خسارات .
۳ــ ملت افغانستان قربانیهای زیادی را متحمل گردیده که در نتیجهٔ آن همه دول همسایه صاحب ازادی گردیده اند . در عدم وجود یک افغانستان آزاد شاید نیم قارهٔ هند در استعمار چهار صد ساله بسر میبرد . آیا دوراز انصاف نیست که بعد ازین قربانیها راه آزاد به بحر نداریم و چون محبوسی در خشکه هستیم ( و حملناهم فی البر والبحر) که نعمت خداونديست نصیب ما نیست و رزق ما تحت رحمت دیگران است . حکومت پاکستان نباید با خطکشي { دیورند} تثبیت وجود کند ، باید به عدالت الهی سر تعظیم فرو اورد ، آزادی بحري افغانستان را برادروار بپذیرد ، در سرحد آزاد و بلوچستان به رأیدهی عام موافقت کند ، تا این شیوهٔ نایاب مثالی برای صلح و صفا درین عالم متلاطم گردد .

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.