X

آرشیف

معرفی کتاب؛ راه که من آمدم…
مارس 31, 2019

 

معرفی کتاب؛ راه که من آمدم...

برادر بزرگوار ما، دوست گرامی و نویسنده فرهیخته جناب آقای آریان فر
با درود و سلام و آرزوی تندرستی، کامگاری و بهروزی شما. 
بر بنیاد یکی از فرموده های آخرین فرستاده خدا در زمین خدا که فرموده اند: سپاسگذاری از انسانها، سپاسگذاری از خداست. پس بر خود واجب می دانم که از همکاری ها و لطف همیشگی برادر عزیز، دوست گرامی، روزنامه نگار آزاد، پرکار و راست نویس جناب آقای امان معاشر ابراز سپاس و قدردانی داشته باشم. زیرا که مجموعه ی چشم دید ها و خاطرات شما را زیر عنوان "راهی که من آمدم . . . " را در دسترس بنده قرار داد. 
جناب آریان فر!
این اثر ارزشمند که مدققانه و موشگافانه مورد مطالعه قرار گرفت، بازتاب دهنده برهه های از تاریخ معاصر کشور بوده که بی گمان مطالعه آن برای نویسندگان آتیه کشور که در جستجوی حقایق دوره های ویژه ی از وقایع حد اقل چهل سال اخیر کشور می باشند به عنوان یک وثیقه محکم و برهان غیر قابل انکار، خالی از سود نخواهد بود، زیرا این اثر مجموعه ی از خاطرات و چشمدید های مولف بوده  که بنده به عنوان شاهد بخشی از رویداد ها و حوادثی که درین مجموعه از آن یادشده، می باشم. حتی گاهی در جریان مطالعه این اثر فکر می کردم که نویسنده محترم، خاطرات و چشمدید های من را به قلم آورده اند و از آن صحبت می نمایند. 
من مدت بیش از 26 سال می شود که افتخار آشنایی با محترم آریان فر را دارم، و باری در یک بازدید کاری که از ولایت تخار به صوب دوشنبه مرکز تاجیکستان همسفر بودیم، بیشتر ایشان را شناختم و جناب آریان فر از آن دسته مولف نماها و نویسنده نماهایی نیستند که در انکار حوادث، جعل و تحریف تاریخ و کتمان حقایق قدم و قلم زده باشند. بل ایشان از زمره ی پیروان بیهقی ها، خلیلی ها، دقیقی ها، فردوسی ها، نوایی ها، شهرانی ها، طالب قندهاری ها، کاتب ها، فرهنگ ها، و زمانی ها و غیره، الحق و الانصاف به شمار می روند. در روزگاری که ما به سر می بریم سیاه نمایی ها و سفید سازی ها برای برائت تاریخی دسته و گروه و نژاد و قوم و زبان و قبیله و تبار که از زمره ارزش و ممدوح پنداشته می شود، نویسندگان و مولفانی به قول شادروان خلیلی که راست می نگارند و چپ نگار نیستند و به قول مولانا: «جسته ایم ما یافت می نشود»، دوست گرامی ام آریان فر از این تبار است. که راست می نگارد و کتمان حقایق نمی کند، که موید سخنان بنده این برگ های گردآوری شده ی فارغ از کذب و مملو از صدق می باشد. 
زندگی پربار، هوش سرشار و قلم پرکار توشه ی راه نویسنده این اثر باد. 
با حرمت، بدخش، ونکور کانادا

سید مسعود بدخش
سابق استاد دانشگاه کابل، 
مارچ 2019

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.