X

آرشیف

پیام تبریکی بمناسبت هشت مارچ روز جهانی زن!

هشتم مارچ جشن فرخنده ای همبستگی زنان

هشتم مارچ جشن فرخنده ای همبستگی زنان و ارج گزاری به مقام والای زن را به همه ای زنان افغان در داخل و خارج از کشور عزیزما افغانستان تبریک و تهنیت عرض میدارم و به امید آن روزی که خشونت ، جنایت ،ظلم، تعصب و اذیت و آزار در حق زنان کشور ما جایش را به حرمت ، محبت و احترام به مقام والای زن واگزار نماید.
اسلام زن را به عنوان مسئله مهم زندگي و متمم حيات انساني در مسائل اجتماعي ، اخلاقي و قانوني خود جا داده و او را به عنوان عضو موثر جامعه دانسته است. 
پروردگار توانا زن را مظهر خلاقیت و جمال و زیبایی خویش آفرید و وجود او را مُهمل و بیهوده وانگذاشت, و او را به خلاقیت خود مربی و پرورش دهندهٌ افراد جامعهٌ انسانی قرار داد و روی زمین را از فرزندان و دست پرورده های او پرنمود زن نیم از پیکر جامعه بوده و جایگاه واقعی ، شخصیت وکرامت شایسته زن به عنوان هسته نخستین و محور گرم کانون خانواده و مربی اول اجتماع انسانی است .
در نگاه اسلام، زن و مرد باید هدف مشترکی – که همان رسیدن به اوج قله ی کمال انسانی است، را دنبال کنند و به منظور دست یابی به این هدف، هر دو به یک میزان توانمند می باشند و تفاوت جنسیت ها که لازمه ی خلقت است، نه نقشی در ایجاد یا افزایش این استعداد و توانمندی دارد و نه نقشی در ارزش گذاری دینی پس نه کمال زن در این است که جایگاهی مثل جایگاه مرد داشته باشد و نه بر مردان رواست که بر جنسیت مردانه خود ببالند.

محمدگل "پویا" فعال جامعه مدنی
۸۱ حوت ۱۳۹۵

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.