X

آرشیف

سال ۲۰۱۷ آغاز فصل جدید جنگ سرد و زور آزمایی بازیگران منطقه !

ما در آغاز سال ۲۰۱۷ قرار داریم. اگر چند امیدواری های وجود دارد و برخی ها میگویند که در این سال وضعیت بهبود پیدا خواهد کرد؛ اما به باور من سال ۲۰۱۷ آغاز فصل جدید جنگ و بازیها و قدرت نمایی های کشورهای منطقه خواهد بود. درین آواخر سخنانی بگوش میرسد که کشورهای روسیه ،ایران ،ناروی ،چین با طالبان روابط دارند و این روابط از بهر تامین امنیت سفارت و همسوی با مبارزه با داعش را عنوان میکنند، قطعآ گفته میتوانیم وقتی روابط دارند سلاح و تجهیزات و کمک های مالی را  هم برای طالبان فراهم کرده و خواهند نمود. 
سفیر روسیه طالبان را قدرت سیاسی واحد میداند و همچنان بحث دیگر نیز مطرح میشود که امریکا حامی گرو داعش بوده و این گرو ساخته شده امریکا است. بدون شک که این گروها ساخته ی دست کشورهای ابر قدرت و بازی گران منطقه است و درین میان قربانی جنگ، ملت مظلوم و بی گناه افغانستان است. سرنوشت کشور ما در دست آمریکا است و جان کری برای مان تکلیف تعیین میکند. روی هم رفته روبروز حقایق بر ملا میشود و امید است مردم افغانستان آگاه شوند و بدانند که غربی ها در پی چی هستند و باید بیدار باشند. در کل میشود که از آغاز ۲۰۱۷ و ۱۳۹۶ بدبختی ها ، نا بسامانی ها ،ترورها ،کشتار های دست جمعی ،بی امنیتی ،بیکاری ،فقر ،گیرگان گیری جنگ و بحران های اقتصادی و سیاسی دامن کشور مان خواهد بود.
من تمام امیدواری های خود را از دست دادم و به فکر من هر تلاش ما برای ساختن یک افغانستان آزاد ، آباد و مستقل بی اثر و بی نتیجه خواهد بود. کشوری که اداره  آن در دست دیگران باشد و بطور قبیله ای رهبری شود در آن امیدی برای آبادی و جود ندارد. من باور دارم تا زمانیکه اراده ملت و دولت برعده ی فاشیست های انحصارگر باشد؛ این کشور آباد نخواهد شد.  تا زمانی که کشورهای بیرونی دست از مداخله در امور ات افغانستان برندارند ، قدرت به اساس عدالت اجتماعی تقسیم نشود و همه اقوام در قدرت دخیل نشوند ، و قدرت از شکل انحصاری به یک حکومت همه شمول تبدیل نشود ، امنیت و صلح و ثبات در کشور تامین نخواهد شد . تا زمانی که امنیت سرتاسری تامین نگردد، جامعه ما به ثبات و پختگی نمیرسد، حاکمیت قانون یکسان تطبیق نگردد، همه در برابر قانون یکسان نباشد و ماهمه یک ملت واحد نشویم افغانستان اباد نخواهند شد و  و بدبختی و چالش دامنگیر مردم ما بوده و روزگار مردم ما از این بدتر خواهد شد.

محمدگل "پویا"
غور- فیروزکوه

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.