X

آرشیف

اختطاف در غور و اختناق در امور

بنام خداوند که حیات و ممات در ید بی چون اوست

حدودا یک هفته از ربودن 5 تن فرد ملکی متعلق به قریه ی قطس مربوط شهر چغچران مرکز ولایت غور میگذرد. گاهی خبرهای بدی از مرگ ایشان میشنویم و گاهی خبرهای زنده بودن شان ما را امید میبخشد.
زندگی فعلا برای بازماندگان شان به شک و یقین مبدل شده است. گاهی احوال این اسیران بی گناه و بی پناه از منطقه ی غلمین که حدودا در 40 کیلو متری مرکز ولایت فاصله دارد میاید و گاهی هم خبر شهادت شان از منطقه ی صعب العبور مرغاب.
مرغاب منطقه ییست صعب العبور و مردمان شان که طالب اند صعب القلوب. ولی من برای حکومت محلی در غور نهایت متاسف هستم که اصلا سر را از تن نمیجنباند و فکر میکنند درین میان معامله ی در میان است.
انسان گهگاهی به این فکر میشود که شاید متولیان امور در غور چیزی به نام عاطفه و احساس نداشته باشند. برای حکومتی به این ضعف و ناتوانی نهایت متاسف هستم که تمام بارِ این مشکلات را به دوش مردم محل واگذار شده و خود تماشاچی شده است.
مورخ 17 حمل 1395 پنج تن به نام های زیر حین کشت و کار و زراعت از مربوطات قطس توسط طالبان مرغابی ربوده شدند و تا حال به اسارت شان بسر میبرند:  

1. عبدالقیوم ولد ملا عبدالغفار

2. رمضان ولد ملا عبدالغفار

3. شراف الدین ولد محمد هاشم

4. خداداد ولد حاجی رسول

5. فیض محمد ولد عبدالمحمد

هستند بزرگان که آب را گیلاب کرده و به نفع خویش ماهی میگیرند ولی من به مردم و جوانان منطقه ی خویش باورمندم که هیچگاهی فریب پیر و عصای پیر را نمیخورند و طرفدار هیچپونه نفاق و بهم اندازی در بین اقوام غور نیستند.
من خود را در غم و شادی مردم خویش شریک میدانم و برای کسانیکه از مسوولیت و وظیفه ی خویش شانه خالی میکنند نهایت متاثرم.
خداوند یک وحدت و همدلی ، صلح و امنیت و تفاق و همبستگی را در بین مردم افغانستان و ساکنان غور به وجود آورد که اربابان قدرت دیگر ازین آدرس گله بان مردم پاک دل صاف طینت نباشند. خداوند بدون شک که مهربان است و تغییر دهنده ی سرنوشت.

باحفظ حرمت
غلام رسول مبین
غور – چغچران
21 حمل 1395 هـ.ش.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.