X

آرشیف

اعـمــــار بند هــــای ذخیره آب در ولایت غـــور

 
 

غور سرزمین عزیزما که در طی زمامداری های گوناگون مورد توجه قرار نگرفته  وهنوز در زیر خاکستر تعصبات نهغته است  ومردم غور رهنوز هم  در من من های من وتو  که بوی گند تعصبات قومی وقبیلوی از در ویوار آن شنیده میشود در پی کاروان  تمدن امروزی سلانه سلانه گام بر میدارند  وبعضی عزیزان فرهیخته هستند که به جز آبادی غور به چیزی دیگری نمی اندیشند و  درک عالی از درد های مردم غور دارند در پی آن هسستند که با سعی تمام خدمتی در راه عمران غور انجام دهند که اگر چه این خدمات اندک هم میباشد اما رهگشای برای سایر پروژه های عمرانی در ولایت غور خواهد بود که نظر به ظرفیت های بالقوه که در اعمار بند های ذخیره آب در ولایت غور مو جود است که از جمله در  چندین محل  سروی مقدماتی برای اعمار بند های ذخیره  آب  صورت گرفته است که با در نظر داشت اولویت های پروژه وی بند های ذخیره دیل شامل پلان کار وزارت انرژی وآب گردیده است که کار مطالعه واعمار آن آغاز میگردد :

  1.       بند ذخیره آب تنگی سرپنک در ولسوالی تیوره

  2.       بند ذخیره آب زرنی شرشره در ولسوالی تیوره

  3.       بند ذخیره آب خم بادشاه در ولسوالی شهرک

  4.       بند ذخیره آب ماهی خانه در ولسوالی دو لت یار

  5.       بند ذخیره آب پای کوتل مرکز چغچران

  6.       بند ذخیره گرمابک پوزلیچ که 4 میگاوات برق برای شهر نیز تولید می نماید وسایر بند های ذخیره که  می تواند به ظرفیت های مختلف برق تولید وصد ها جریب زمین را آبیاری نماید . ویگ گام مثبت در راه عمران غور خواهد بود . پروژه های ذکر شده از جمله پروژه های متوسط وزارت انرژی وآب میباشد .

وبر علاوه  اداره ما بیش از 20 پروژه اعمار شبکه های آبیاری را در ولایت غور در طی سال جاری تحت کار داراد که در آینده ها جزئیات ایشان را ازین طریق واز وسیله های دیگر به سهم مردم غور خواهد رساند اگرچه این خدمات ما اندک است ولی تلاش ما نهایت مقدس وشفاف میباشد امید که مورد قبول هموطنان غوری ما قرار بگیرد ورهگشا برای پروژه های بزرگ انکشافی خواهد بود .
مطلب آخری که می خواهم بیان نمایم این است که در جدی سال گذشته ما یک تیم بودیم که تحت رهبری جناب والی صاحب و وکلای معزز شورای ولایتی ویک تعداد روسای ادارات در کابل یک سفر کاری داشتتیم که بیشتر پروژه های که ما تحت کار داریم نتیجه همان سفر  میمون ومبارک بود  ه است  ما زحمت خویش را کشیدیم وپلان های خویش را به عرض دولت مردان رسانیدیم  ودروازه هر وزارت را دق الباب نمودیم تا به این وسیله خدمتی برای مردم غور انجام دادیم وپروژه های بسیار مهم را شامل پلان وزارت خانه ها نمودیم .
به امید روزی که هر اداره بتواند مجری چندین پروژه انکشافی برای مردم غور گردد .
با احترام
محمدامین ( وکیل )
رئیس تنظیم آب غور
6حمل 1389 هوتل انصاف شهر کابل
 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.