X

آرشیف

غیرحاضری اعضای پارلمان- بحیث معضلۀ ملی

در شرایط حساس تاریخی امروزی میهن ما که مملکت بر بُلبرینگ روزگار می چرخد ، غیرحاضری های متواتر ، مکرر و غیرمسئولانۀ بعضی اعضای پارلمان ،آنهم در تصویب قوانین و تصمیم گیری های مربوط مصالح ملی، به یک معضل شرم آور و ننگین تبدیل گردیده است . پارلمان های ممالک متمدن جهان از اشخاص نخبه ، با فرهنگ ، اندیشمند ، متفکر ، طراح ، پیشرو و مسئول انتخاب می شوند ، کم نیستند انسان های معروف و تاریخی جهان که زمانی عضو پارلمان کشور شان بوده اند . ما هیچ شک نداریم که در پارلمان میهن عزیز ما نیز افراد نخبه ، بزرگ و بلند همت وجود دارند ، اما هرگز مباد که عدۀ دیگری اشخاص نالایق ، بی مسئولیت ، بی فرهنگ ، بی همت، دلال ، عاقبت ناسنج ، غولدینگ و فاقد اشتیاق حضور در وظایف ملی، درانجا راه یافته باشند که چنین نیست .
تجربه نشان می دهد که در آینده قوانین پارلمانی باید در مورد حضور نمایندگان دقیقتر مطرح شود ، حاضری وکلا با میکانیزم مجهز و امروزی کنترول گردد ، اوقات غیر حاضری ایشان به تقریب ساعات تسجیل و از معاش ایشان وضع شود و اگر غیر حاضری از یک حد معین بیشتر باشد عضویت َشخص در پارلمان به تعلیق در آید ، اما هم اکنون چنین کاری شاید شبیه ساختن گردنبند زنگوله دار ی باشد که هیچ موشی آنرا به گردن گربه بسته نتواند؟

هرچه بگندد نمکش می زنند
وای بدان روز که گندد نمک

 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.