X

آرشیف

توجه به استاد عرضی حسین

استاد عرضی حسین ، باشندۀ ولسوالی پنجاب بامیان ، از سال 1345 تا حال در لیسۀ مرکز غور و لیلیۀ مربوطه اش با صدق ، اخلاص و پاگیزه گی ، اجرای خدمت می نماید ، بزرگواری و اوصاف پسندیده اش ، او را به یک شخصیت افسانوی تبدیل کرده . تقریباً دو نسل از تحصیل یافته های غور، در داخل و خارج کشور، شاگردان استاد هستند و او را ، عاشقانه دوست دارند ، وی هفتاد سال دارد ، دفتر سوانح و سابقۀ کاری اش مفقود گردیده و از حق تقاعد محروم شده است . بنا به پیشنهاد تعدادی شاگردان سابقۀ استاد، از جمله دکتورغلام حیدر یگانه از لندن ، استاد محمود بی پروا، استاد فضل الحق فضل ، الجاج محمدقاسم علم و غیره تصمیم گرفتند که علاقمندان موصوف ، مطابق امکاناتی خویش برایش کمک های در نظر گیرند ، اخیراً به اهتمام فرهنگی های غور از جمله الجاج علم، یک نمره زمین از شهرداری چغچران به نرخ چهل هزار افغانی از ولایت، برای استاد سهمیه داده شده و استاد فضل الحق فضل داووطلب شده که کمک های احتمالی دوستان استاد را جمع آوری نموده و امکان ساختن یک خانۀ گلی را برایش مطرح نماید . تا حال محمود بی پروا (ده هزار افغانی) ، استاد فضل(پانزده هزار افغانی) پرداخته اند ، عبدالغفور غوری از هالند وعدۀ ارسال (ده هزار افغانی) را داده ، عدۀ زیادی می خواهند مبالغی ارسال نمایند . دوستانی که به این خیر بزرگ سهیم می شوند ، میتوانند وجوه نقدی خویش را به حساب(97403791) کابل بانک ، مربوط استاد فضل الحق فضل واریز کننند و یااینکه به شمارۀ تیلفون استاد فضل( 0797403791 ) تماس گیرند( در کار های پسندیده شتاب مفید است) . فهرست کمک ها و کمک کننده ها ، به طور متواتر منتشر می گردد و گذارش نهایی در جراید ، مجلات و آرشیف ها برای همیشه محفوظ خواهد ماند . 
تاکید می شود اینکه ، همت استاد عرضی ، مسنغنی از چنین تقاضای می باشد ، اما حمایت از استاد بزرگ ، نمایانگر فرهنگ دوستی، حقشناسی ، عاطفه ، بلند همتی و سرفرازی تحصیل کرده های غور خواهد بود.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.