X

آرشیف

به نسبتِ درگذشتِ شخصیت متصوف و عرفانی کاکایم مرحوم الحاج آخندزاده غلام یحیی !

 

به نسبتِ درگذشتِ شخصیت متصوف و عرفانی کاکایم مرحوم الحاج آخندزاده غلام یحیی !

 

روز جمعه برابر با 25 ماه حوت 1402 هجری شمسی که مصادف بود با پنجم ماه مبارک رمضان – با تاسف و تالم بی پایان که یکی از شخصیت های صوفی، عرفانی، انسان نیکو نام و خجسته خصال، مردِ عالم و دانشمند و صوفی و عارف سوخته حال و وارسته ی راه طریقت و پیرو شریعت مرحوم الحاج آخندزاده صاحب غلام یحیی را از دست دادیم. به نظر من بهترین لقب “بلبل خوش الحانِ تصوف و عرفان در غور” خواهد بود که برایش نهاد. دور حقیقت نیست که آواز خوش و لحن عالی اش عاشقانِ زیادی درین دیار دارد.

روانشاد آخندزاده غلام یحیی پیروِ طریقه نقشبندیه یکی از طروق چهارگانه طریقت در تصوف و عرفان بودند که از نام نیک و آواز خوبش همه مردم غور فیض ها میبردند.

در ترقیم اوصاف پسندیده و اخلاق سنجیده اش این خامه و قلم ناتوان است. اما، آنچه که من پیرامون این شخصیت مردمی و انسان اجتماعی میدانم: ایشان دوست خیلی نزدیک، هم پیره و هم طریقه ی مرحوم پدر کلان بودند که سرحلقه ی این طریقه ی مهم و ارزشمند را در غور و فاریاب “شاه صاحب محمد جان” مینامیدند که خدایش بیامرزد نیکو مرد و بزرگ شخصیتِ بودند.

مدت یک سال میشد که شادروان آخندزاده غلام یحیی از مرض و تکلیفِ لاعلاج سرطان رنج میبردند گویا که سالیان قبل به این مریضی مهلک و کشنده مبتلا شده بودند.

هر آغاز انجامِ دارد ولی فرجام زیست بشر درین دنیا همانا رحلت به عقبی است. این مردِ مبارک، در روزِ مبارک و در ماهِ مبارک که همانا ماه مهمانی پروردگار عالم میباشد، “مهمان ویژه” آفریدگارش شد و به ضیافت گاه ربش شافت.

از بارگاه ایزد یگانه استدعا دارم که روحش را خالق ارواح عالم با بهشتیان حشر بگرداند.

درگذشت مرحوم و مغفور را نخست برای خانواده ی محترم و به ویژه فرزند ارشدش “میرزا جان” که خیلی دوست و رفیق شخصی من میباشند، برای اصحاب، اقوام و وابستگانش تسلیت عرض میکنم.

قالو انا لله و انا الیه راجعون

 

هرکو دور ماند از اصل خویش

باز جوید روزگاری وصل خویش

 

 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.