آرشیف

2016-5-26

جام غور

سناتور غفاری؛ "تا هنوز بالاتر از توقع مؤکلین، به مشکلات شان رسیدگی کرده ام!"

گفتگوی ویژه با محترم سناتور محمد داوود غفاری – سناتور منتخب مردم ولایت غور در مجلس سنا!

فراز: جناب سناتور صاحب! ابتدا سپاس از اینکه به خواست ام برای یک مصاحبه از ایراد چگونگی کارکرد ات در دو دور سنا رضایت نشان داده و فرصت مصاحبه را فراهم ساختید.
سناتور غفاری: سپاس از شما که لطف نمودید مسئولیت انعکاس کارکرد های ما را برای مؤکلین بدوش گرفته و به مردم از عملکرد وکلای شان اطلاع رسانی می کنید.

فراز: جناب سناتور صاحب! انگیزه نامزد شدن تان در انتخابات شورای ولایتی چه بوده است؟
سناتور غفاری: بدون شک انسان ها موجودات اجتماعی اند و با اجتماع زیستن یکی از اصلی ترین و برجسته ترین صفات شان بشمار می رود، زندگی اجتماعی انسان ها را وا می دارد تا کمک رسانی به همدیگر را بخاطر ایجاد سهولت های هم زیستی در محیط زیست شان، نه تنها مسئولیت هم زیستی خویش بلکه مسئولیت وجدانی و انسانی خویش بدانند. کمک به هم نوعان زمانی به مؤثریت خویش می رسد که انسان به توانایی های خارق العاده تر از زندگی عادی دست یابد که اغلباً آرزوی هر شخص پنداشته می شود و در قبال کسب آن انگیزۀ تلاش را با خود دارد. من هم با برداشت که داشتم و دانستم که از این طریق بهتر می توانم مصدر خدمت و سهولت آفرینی برای هم وطنان ام گردم، از همان خاطر خود را نامزد شورای ولایتی ولایت غور در سه دورۀ کاری نمودم و افتخار برنده شدن را از هر سه دور داشتم.

فراز: سناتور صاحب! چه باعث شد که اعتماد و رضایت اکثریت اعضای شورای ولایتی را در دو دور انتخابات ورودی مجلس سنا کشور را با خود داشته باشید؟ 
سناتور غفاری: اول تر از همه جا دارد تا از مردم شریف و عزت مند غور که همیشه حمایت شان را در دوره های مختلف انتخابات با خود داشته ام و از طریق آرای پاک آنها صاحب این مقام گردیده ام، تشکری نمایم. در ضمن، از وکلای دو دورۀ شورای ولایتی که لطف نمودند و مرا شایسته سناتور شدن در دو دور انتخابات راه یابی به مجلس سنا دانستند سپاسگزای کنم. واقعاً سوالی مشکلی است و نمی توانم جوابی را در این رابطه که قانع کنندۀ شما باشد ارایۀ نمایم، بهتر خواهد بود که این سوال را از وکلای محترم شورای ولایتی بپرسید که بالای من اعتماد نمودند و من را تنها شخص واجدالشرایط اخذ رای شان دانستند.

فراز: خبر دارید که شما در نزد مؤکلین تان، به مرد عمل و پشتکار معروف هستید؟!
سناتور غفاری: دوباره متذکر می شوم؛ همینکه خبر حمایت و رضایت کلی مردم که من را به این مقام رساندند، به گوشم می رسد واقعاً به خود می بالم و بیشتر انرژی عمل و پشتکار را برای حل مشکلات مؤکلین ام دریافت می کنم. برای همگان معلوم است که از زمان اولین روز های ورود ام به مجلس سنا تا به حال شب و روز مصروف تعقیب کار های مردم ام در ادارات مرکزی بوده ام. 

فراز: در دیدارِ که ما جوانان ولایت غور (حدود 10 جوان) در حضورداشت خود شما با محترم محمد اعلم ایزدیار داشتیم، وی خاطر نشان ساخت که کارکرد شما به تناسب اکثریت سناتور های دیگر بی مثال بوده است، چه نظر دارید؟
سناتور غفاری: خوب شد که همان روز شما اتفافی وارد مجلس سنا شدید و می توانم با اعتماد کامل بگویم که آنچه آقای ایزدیار – معاون اول مجلس سنا به شما گفت از قبل تنظیم شده و زمینه سازی شده نبود چون موقوع برای زمینه سازی مساعد نبود! طوریکه متذکر شدم، به راستی که همیشه در تلاش پیدایش راه حل ها برای پیشبرد امور کاری مؤکلین ام بوده ام و در هیچ زمان (چه شب و چه روز) در ارتباط به آن غفلت نورزیده ام. 

فراز: به نظر تان تا هنوز حدود چند مشکل از مؤکلین را حل کرده باشید؟
سناتور غفاری: نمی خواهم کارکرد ام را بر رخ مؤکلین ام بکشم. چون طوریکه قبلاً متذکر شدم، راه یافتن من به شورای ولایتی و مجلس سنا همه و همه از لطف و حمایت مردم ام آغاز یافته است. تا هنوز بیشتر از دو هزار (2000) عریضه را که روایت از مشکلات مؤکلین ام می کرد در مراجع مختلف تعقیب، حل و پیگیری کرده ام.

فراز: ارزنده ترین خدمت که از آدرس سناتور بودن ات برای مردم غور کرده اید چه بوده است؟
سناتور غفاری: گرچند مردم ولایتم دچار مشکلات فراوان در عرصه های مختلف اند و تا هنوز با وجود تلاش های همیشگی نتوانسته ایم به آن اندازۀ که باید کار می شد، کار کنیم اما باز هم مشت را نمونه خروار می دانیم و خوشحالم اینکه آنچه در توانم بوده است از ایشان دریغ نورزیده ام. مهم ترین کاری را که برای مردم و ولایتم انجام داده ام و برایم قابل ملاحظه است، گرفتن امر تآسیس دانشگاه در مرکز ولایت غور و تعقیب کاری های اداری اش بعد از مشکلات فراوان می باشد و هدف اصلی و کلی ام مهیا سازی و سهولت آفرینی زمینه آموزش به سویه دانشگاه برای جوانان غور بوده و بس.

فراز: چه موردی در زندگی برای تان خوش آیند است؟
سناتور غفاری: همینکه مردم را آرام و صحت مند می بینم، شاگردان را مصروف به آموزش و ولایتم را در حال پیشرفت و ترقی.

فراز: علی رقم این قدر تلاش که انجام می دهید، فکر می کنید عدۀ از مردم از فعالیت های تان رضایت نداشته باشند؟
سناتور غفاری: زندگی در ذات اش مبارزه است و پیروزی در مبارزه نیاز به تلاش و پشتکار جدی و همیشگی دارد، من همیشه کوشش کرده ام تا مشکلات مردم را که به من مراجعه کرده اند بدون مطرح کردن حمایت کردن شان از من در دوره های انتخاباتی حل نموده ام و در بیشترین حالات مبارزه جدی با ظالمان، زورگویان، حق تلفان و خود کامه برای گرفتن حق مظلومین داشتم که توانایی انتقام و گرفتن حق از آنها ذریعه مظلومین دشوار و یا غیر قابل امکان بود. احتمال دارد همان گروه از افراد من را به خوبی نبینند و کارکردم را از روی حسادت و کینه قبول ننمایند. 

فراز: مواردی که برایت در زندگی ارزشمند است، کلمه وار اشاره فرمایید؟!
سناتور غفاری: ایمان داری، صداقت، رفاقت، پاس، تلاش، پشتکار، قدرشناسی، حمایت از مظلوم، تهدید ظالم، مهیا سازی زمینه های آموزش برای فرزندان این کشور و تآمین امنیت.

فراز: برای شما، چه چیزی آزار دهنده است؟
سناتور غفاری: شنیدن خبر ظلم ظالم بالای مظلوم، زورگویی افراد مسلح بالای مردم عوام، عدم تآمین امنیت و عدم در نظر گرفتن مساوات انکشافی در کلیه نقاط افغانستان از طریق دولت.

فراز: آیا کدام وقتی بخاطر انعکاس مشکلات ولایت غور که شما در مجلس سنا نمایندگی از آن می کنید نزد رئیس صاحب جمهور رفتید؟
سناتور غفاری: ما سناتوران مجلس سنا  با رئیس صاحب جمهور چندین بار دید و بازدید داشتیم و نه تنها من بلکه همه سناتوران از ولایات مختلف به انعکاس مشکلات سطح ولایتی شان پرداختند، ولی همه مشکلات فقط شنیده شد و عده همکاری و حل مشکل داده شد اما اندک ترین عمل در قبال وعده ها هیچکس از جمع ما شاهد نیست. 

فراز: خواست شما از مردم ولایت غور چیست؟
سناتور غفاری: از مردم شریف ولایت غور تقاضا مندم تا همیشه اتحاد و یکپارچگی بین اقوام موجود در آن ولایت را حفظ نمایند، همیشه به دولت محلی همکاری داشته باشند و بگذارند تا اولاد های شان قبل از انجام هر عمل و فعالیت دیگر با مشقت و مشکلات مصروف آموزش برای آینده روشن و پر ثمر باشند. 

فراز: بسیار زیاد تشکر سناتور صاحب از اینکه وقت خویش را در اختیار ما با ارایه از طرز فکر و عملکرد ات گذاشتید!
سناتور غفاری: سپاس از شما که لطف نمودید صدا، طرز تفکر و عملکرد های من را خواستید به مردم ام می رسانید.