آرشیف

2014-10-21

جام غور

اعلامیهء جبههء وحدت ملی و مخالفت با پایگاه های خارجی در رابطه به نشر مقالهء ضد اسلامی در روزنامهء افغانستان اکسپرس

روزنامهء انگلیسی زبان افغانستان اکسپرس در شمارهء مورخ 15 اکتوبر خویش مقاله ای تحت عنوان «اسلام طالبان و اسلام داعش» به دست نشر سپرده است. در این مقاله گذشته از اینکه کلمهء توحید هم غلط نوشته شده که نمایانگر دوری دست اندرکاران این نشریه حتی از الفبای اسلام است مطالب توهین آمیزی هم در مورد اسلام به نشر رسیده که بخش هائی از آنرا با این مجوز که نقل کفر کفر نیست، نقل می کنیم. مقاله با این جملات آغاز می شود:
در بیرق های طالبان و داعش یا ISIS نوشته شده است که هیچ خدا و هیچ دینی وجود ندارد مگر خدای محمد و دین محمد و او یگانه فرستادهء خداست. این خیلی دلچسپ است که شما بعنوان یک مسلمان باید اعتراف نمائید که هیچ خدای دیگری جز خدای مسلمانان وجود ندارد. هر مسلمان به این عقیده است که «مسیح، پدر و مریم» و هیچ خدای دیگری در عالم قابل پذیرش نیست جز خدائی که مسلمانان به آن باور دارند. بنابراین راهی برای تفاهم وجود ندارد و می توان گفت که این طرزفکر شباهت به نازیسم دارد…
در ادامهء این مطلب می خوانیم: این عقاید موجب تبعیض وناامنی می شود… این یک طرز فکر غیر انسانی است … مسلمانان می گویند که آغوش اسلام بروی همه باز است اما وقتی کسی بخواهد از اسلام دست بردارد، این کار برای آنان قابل قبول نیست… محمد گفته است که شما می توانید قاتلان، زناکاران و مرتدان را بکشید و داعش و طالبان به همین دستور عمل می کنند… نویسنده در جای دیگری می نویسد که من می خواهم با خدای اینها (مسلمانان) سخن بگویم و به او بگویم که تو چگونه خدائی هستی؟ دیوانه هستی؟
سراپای این مقاله مملو از چنین کفر گوئی است و در بخش پایانی آن نویسنده می نویسد که فلاسفه به این نتیجه رسیده اند که ایمان به خدا برای ما خوب نیست!!
این مطالب در یک نشریهء افغانی و در کشوری که اکثریت مطلق مردمش مسلمان اند به نشر رسیده است. در شرایطی که با امضای قرارداد امنیتی با امریکا، انگیزه جنگ در میان مخالفین مسلح دولت قوی تر شده است، نشریه های ضد اسلامی مانند افغانستان اکسپرس به آتش جنگ هیزم بیشتر می ریزند و چنین توهین بی سابقه به اسلام حمایت مردمی از حکومت جدید را به چالش جدی مواجه می سازد.
جبههء وحدت ملی ومخالفت با پایگاه های خارجی در افغانستان ضمن اینکه این گونه تبلیغات علیه دین مقدس اسلام را با بشدت تقبیح می نماید، بی تفاوتی وزارت اطلاعات وفرهنگ، قوه مقننه وقوه قضایه و ارګان های مربوطه دولت را در این مورد سوال برانگیز دانسته و از مقامات مسول جدا تقاضا دارد تا گردانندگان این نشریهء ضد اسلامی را به محاکمه بکشند. هرگونه خاموشی در این مورد به معنی حمایت حکومت جدید از دشمنان اسلام خواهد بود.
جبههء وحدت ملی و مخالفت با پایگاه های خارجی در افغانستان