X

آرشیف

وفات یکی از شخصیت های ملی ولایت غور

وفات یکی از شخصیت های ملی ولایت غور

یکشنبه 5 میزان 1388 برابر با 27 سپتمبر 2009

جام غور

طبق اطلاع واصله محترم  سناتور محمد نصیر خان یکی از شخصیت های ملی ومتنفذ با إعتبار قومی ولایت غور در اثر مریضی که عاید حال شان گردیده بود شب جمعه سوم میزان 1388 داعیه أجل را لبیک گفت وبرحمت حق پیوست(إنا لله وإنا إلیه راجعون) . مرحوم سناتور محمد نصیر خان یکی از چهره های مؤقر وپر صلابت ولایت غور بود که سالیان دراز در خدمت مردم قرار داشت.خدا پرستی صداقت وخلق خوش  اوصاف بر جسته ایشان را تشکیل میداد. هر چند ایشان زیاد را در عبادت خدا وخدمت مردم سپری کردند ولی باز هم نبود ایشان  یک ضایعه بزرگ پنداشته می شود خداوند ایشان را جنت الفردوس نصیب شان گرداند.

 

شهادت یک تن از شخصیت های فر هنگی غور در ولایت هرات.

یکشنبه 5 میزان 1388 برابر با 27 سپتمبر 2009

جام غور

طبق گزارش های واصله از منطقه  استاد عبدالله  استاد لیسه سعد نو آباد شهر هرات شب پنجشنبه در اثر حادثۀ ترافیکی به شهادت رسید. استاد عبدالله فرزند شهید حاجی محمد افضل خان که چندین سال به این طرف در ولایت هرات امرار حیات مینمود. وقتی سوار بر موتر سایکل عازم خانه بود با یک عراده موتر کلان تصادف نمود که منجر به شهادت آن شد.وهمچنین در اثر رانندگی نادرست فرزند مصطفی خان نواسه حاجی خیر محمد یگین در مرز اسلام قلعه نیز شهید شده است.

در عین زمان از شهادت پیروز فرزند عصمت الله خان قوماندان اکادمی پولیس میدان هوای هرات  وز خمی شدن دو تن دیگر از أعضای فامیل آن توسط مخالفین دولت خبر رسیده است.عصمت الله خان یکی از شخصیت های با تجربه اکادمیک از منطقه جواجه ولسوالی تولک مصروف تعلیم وتر بیه پولیس ملی در میدان هوای هرات بود که شب هنگام  خانه مورد حمله مخالفین دولت قرار گرفت، فرزندش شهید اما خودش ازین حمله جان بسلامت برد.

 

آتش زدن پیهم مکاتب در ولسوالی شهرک.

یکشنبه 5 میزان 1388 برابر با 27 سپتمبر 2009

جام غور

آتش زدن به به خیمه های مکاتب در ولسوالی شهرک موجب نگرانی مردم محل واداره محلی شهر ک گر دیده است.

طبق گزارشهای واصله از غور از هفتۀ عید به این سو افراد مسلح نا شناس در ولسوالی شهرک به فر هنگ ستیزی پرداخته خیمه های برخی مکاتب از جمله خیمه مکتب دخترانه مر کز شهرک ،سر چشمه مناره وچند دمنطقه دیگر را به آتش کشیدند، هر چند پولیس چند تن را به به اتهام دست داشتن در قضایا دستگیر نموده است اما تا هنوز دقیقا معلوم نیست.این افراد کی اند واز کجا دستور میگیرند در ولایت غور خصوصا در ولسوالی شهرک مکاتب تعمیر ندارد  وشاگردان زیر خیمه ها مصروف فراگیری درس اند که از طرف افراد دین ستیز ودشمن علم به آتش کشیده شده است.

 

 

لت وکوب خبرنگار تلويزيون دولتي توسط والی غور

منبع: خبرگزاری صدای افغان

پنجشنبه 2 میزان 1388 برابر با 24 سپتمبر 2009

خبرنگار تلویزیون دولتی ولایت غور روز سه شنبه هفته جاری توسط سید اقبال منیب والی آن ولایت، مورد لت و کوب قرار گرفت. نقیب الله خبرنگار اين تلويزيون می‌گوید: والی غور كه در روز سوم عید قصد داشت جریان دید و بازدیدش را از طریق رسانه‌ها انعکاس دهد، وقتي كه من با کمی تأخیر به صحنه رسیدم مرا بدون هيچ پرسشی مورد لت و کوب قرار داد. عملي كه نهادهای حمایت کننده از حقوق خبرنگاران در حوزه غرب کشور آن را به شدت محکوم كردند. 
عبدالستار سنجر رئيس انجمن بین المللى ژورنالستان آزاد افغانستان در غور، رفتار والی را غیر قانونی خواند و با انتقاد شديد از او، این عمل را خلاف اصول انسانی و مسائل ژورنالیستی دانست. اين درحالي است كه والی غور ادعاي مذكور را رد كرده و گفته است كه هيچ خبرنگارى را توهين نموده و مورد لت کوب قرار نداده‌ است. وي تاكيد كرد كه تنها به دليل اين كه خبرنگار تلويزيون محلی در انجام وظیفه‌اش غفلت نموده بود به او تذكر داده است كه در انجام وظايف خود دقيق و منظم باشد و آن را به درستي انجام دهد. اين گفته‌ها در حالي ايراد مي شود كه آمر تلویزيون محلی غورنیز لت و کوب خبرنگار خود را تائید نموده و تاكيد كرده است كه این موضوع را به ریاست تلویزیون ملی در کابل گزارش داده و خواستار پيگيري موضوع شده است . 
با اين حال امام محمد وريماچ مسئول مركز ژورناليزم افغان و کلوپ مطبوعاتی هرات هم این عمل والی غور را براي جامعه ژورناليستي كشور غير قابل تحمل خواند و آن را به شدت محكوم كرد

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.